"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Photobucket


Friday, December 18, 2009

Kertas - Kekasih Yang Tak Di Anggap


aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yang hilang ditelan kegelapan

selalu itu yang kau ucapkan padaku

sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah

aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yang hilang ditelan kegelapan

sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah

Tuesday, December 15, 2009

dalam file yang terselit... Puisi Puan Seri



Bisakah....
Andai nanti bila hatiku mati
Kau karangkan aku dengan puisi
Agar bernafaslah hatiku kembali
Menyusun irama baru

Bisakah...
Andai nanti aku menghilang diri
Kau akan tiupkan kembali seruling puisi
Agar aku tahu mencari suara nyanyian itu
Dan kembali kesini

Bisakah...
Andai aku kalah nanti
Kau akan serahkan azimat itu
Mengadun mentera luar biasa
Untuk aku berjuang semula

Bisakah...
Saat aku bermusafir dalam laluan sendiri
Kau iringi aku dengan doa kudus
Agar aku tetap tahu
Kau tak pernah jauh
Dan menjauh

Bisakah...
Kau terus bertahan menjadi pendamping
Saat semua telah hilang
Meninggalkan aku sendirian
Semuanya kecundangan
Lalu kau hadir sambil menghulurkan tangan
Meminta aku berjalan
Teman seiringan

Bisakah...
Kau selimutkan aku selendang renda itu
Menjadi kapan terakhir
Saat aku menyerah kalah
Berhenti untuk berjuang
Segala apa yang telah ku persembahkan
Meletakkan semua noktah pada apa yang telah parah
Merelakan aku
Tanpa sesal dihati

Andai kau tanyakan soalan
Aku hanya ada satu jawapan
Hanya itulah kekuatan
Bertahanlah dengan kesungguhan
Kerna suatu saat hari yang payah
Aku memerlukan kamu disisi
Menjadi penyokong yang mendorong
Untuk bangkit semula
Setelah hatiku mati
Dimamah oleh mereka
Yang bahagia melayan derita


S E R I K A N D I C I N T A

Saturday, December 12, 2009

MY SECRET LOVER


I LOVE YOU MORE THAN ANYTHING
THOUGH NOBODY KNOWS ABOUT IT

I LOVE YOU WITH ALL MY HEART
DESPITE YOU'RE JUST MY SECRET LOVER

I KNOW THAT I WON'T ALWAYS BE THERE
FOR YOU WHENEVER YOU MISS ME

I KNOW THAT I WON'T HAVE MUCH TIME FOR YOU
YOU CAN BE SURE THAT YOU'RE MY TRUE LOVE

THE ONE THAT I'VE BEEN LOOKING
FOR IN MY LIFE..
I WILL GIVE THE REST OF THE LOVE
IN MY LIFE ONLY FOR YOU

.. MY LIFE ...



Hmmm... mood nak mengayat dak mari.. coz otak aku jammed de sengal today.. hehe.. nih pon tetiba jer aku terkejut dari tido.. pasal entah?.. cam semangat aku orang panggil jerr.. ilang mimpi indah aku tadi.. port tgh best plak tuhh.. hehehe.. pastuh aku nak tido balik dah tak leh dahh.. konon nak sambung balik mimpi tadi yang missing.. ekeke.. ;p

Weii aku suh ko bangun pi wat solat isyak!! .. ko kanz x buat lagik?.. erkk sore sapa tuh? seram la?.. mana dia tau arr??... huhu.. cepatt pergi!!.. yer la.. yer la.. tauuu.. kena wat solat sunat sekali kan?... ok ok.. kena pakse diri nih!.. almaklumlah.. mok cik amat sgt rajin beramal ibadat duk lelama atas tikor sejadah.. hehe..

So, OUT la...

Tuesday, December 08, 2009

tercipta untukku..


Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu ku ungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Ku slalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

" Sungguh.. hanyalah dirimu yang aku cintai..
dan sungguh.. ku kan di sisi mu hingga ku mati.."

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Ku slalu milikmu
Yang mencintaimu..



Friday, December 04, 2009

I dream of U ...


Don't you know it's true
Life has changed forever since I met you
Don't know what to do
Every day I dream of you

When will I see you
Want to write more sweet love songs for you
Show me what to do
Every night I dream of you

Ha... in my dreams
You kiss me and hold me tenderly
Ha... how it seems
You and me are meant to be

Sha la la la sha la la la la
Every day and every night I dream of you
Sha la la la sha la la la ooh...
I dream of you

Say you will be mine
Show me love tonight
Fly me to the sky
With you... I can fly