"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Photobucket


Sunday, August 31, 2008

BUDU oh BUDU


Al kisah tersebutlah kisah tentang budu.. ekeke.. pasal la plak aku nak cerita tentang budu nih eh?.. bukan apa pon budu nih memang senonim ngan hidup aku.. benda alah nih dulu memang aku alergik sungguh!.. Maklumlah aku nih dulu tak suka menyantap bebenda hidup yang peram lelama nih! Erkhh.. semacam plak rasa tekak aku nih nak menelannya.. geli jer nak masuk.. ekeke.. Yer la minah saleh celup arr katakan hehe..

Tentang BUDU.. dulu masa aku keja kilang kat Shah Alam, boleh katakan member2 aku semua datangnya dari pantai timur. Kira ramai arr Mat n Minah Klate dalam koleksi my frenz aku.. sorang jer Mat Ganu hehe.. biasa arr aku dulu zaman remaja memang tersangat arr peramahnya hingga bermacam gelaran dorang nih bagi kat aku.. dari Wan Maimunah hinggalah kepada Itek Gembo Gembo.. mencikk!! Jahatt.. Wan Maimunah tuh aku dapat pasal apa eh?? Nanti jap aku korek2 ingat balik.. ekeke.. hah, baru ingat gelaran tuh abg kantin kat tempat keja aku yang bagi.. Pasal apa ntah? mungkin agaknya masa tuh dia terskodengs aku ngan kekawan aku bergossip pasal drama Wan Maimunah yang tengah hangat kat tv. Masa tuh tunggu giliran nak ambik wuduk. Mungkin dia tersuka aku mengajuk ayat2 Wan Maimunah.. hahaha.. pastuh pantang nampak muka aku mesti panggil aku Wan Maimunah tak pon Cik Munah! Nyampah!! Melekat sampai ker coating dan slitter nick aku tuh gara2 Mat Senget tuh! Iee memang tak suka.. ekeke.. Itek Gembo Gembo plak aku dapat dari budak terjal al usop parit sonto and de’ mail al tamby poyo.. kikiki.. hingga melekat kat department aku dan department seblah.. ayo.. kadang malu kushing aku dibuatnya.. dorang nih mmg suka nyakat aku jalan macam itek pulang petang.. adehh.. mulut memang tak de insurans.. memang lelaki mulot jahat!! Skrg si al usop parit sonto dapat baby semua wajah chubby2 cam aku daa.. si mail al tamby poyo plak duk jual telo itek n ayam kat kampung! Ekeke.. padan muka dorang tu arr pasal daulat lagi ngan aku.. kan dah terkenan kat dorang!! Muahaha… sukanya ati mak cikk.. ekeke..

Berbalik tentang BUDU ... sebetulnya aku memang tak tau yang Nasi Kerabu memang selalu ada letak BUDU dalam dia.. time buka puasa aku memang suka layan makan juadah itu.. dia punya sedap sampai aku menjilat jari.. maklumlah bulan puasa, lapar seii.. hehe.. Nasi Kerabu tuh aku selalu main pakai orde ngan member terjal aku tuh bila dorang ada n time dorang buat OT petang dengan pesanan keras NO BUDU!! ekeke.. da nama pon terjal.. maka dorang nih suka perdajal aku.. dia bubuhnya BUDU dalam itu Nasi Kerabu aku.. dorang nih memang tau aku alergik ngan BUDU!! Mengada arr tuh.. Hehe.. so, masa buka poser tuh aku memang da lapar giler.. so, tak sempat nak tanya terus baca niat dan ngap!! Dengan begitu berselera sekali.. nasi nih rasa lain dari yang lain plak.. 1 jam selepas makan, perut aku dah memulas semacam.. selalu makan tak de pon dia nak meragam camni.. aku pon buat arr spot check dan carik punca.. Bila dapat tau, hampir nak terkeluar segala isi peyot aku.. rasa nak nangis pon ada.. jahattnya dorang.. bleh dorang kata memang selalu aku makan nasi tuh ada BUDU!! Tapi dorang bubuh sket… Cuma kali nih dorang bubuh BUDU REAL pasal aku slalu bilang sedap sambal dia.. uhuk.. jahatt.. Seminggu tekak aku geli dan seminggu jugak aku tak tegur dorang.. geram punya pasal.. ekeke..

Tapikan.. selepas kejadian tuh.. aku makin suka makan Nasi Kerabu ngan BUDU.. tapi SAMBAL BUDU NASI KERABU arr.. yang BUDU dalam botol tuh memang sampai sekarang aku tak lalu telan.. tetap geli tekak aku!.. aku bukan apa, dulu member aku selalu cerita yang menggerunkan kat aku..hik!.. BUDU tuh dari ikan mentah yang diperam.. bila dengar tang MENTAH tuh yang buat tekak aku rasa kembang.. tu jer.. begitu gak ngan CENCALOK.. memang aku tak tahan bau dia yang semerbak itew!! Hehehe.. member aku juga ada sound nak kawin ngan orang pantai timur kena pandai makan BUDU.. betul ka?? huhuhu.. baru boleh join ipar duai.. tak de rasa cam tersisih.. dan nak mengurat MAT KLATE n MAT GANU mesti pandai hidang juadah berBUDU!! Klau MAT MLAKA n MAT NOGORI plak mesti tambat ngan CENCALOK!! Adoii.. bagaimana bisa aku nih??.. tak yah kawin arr ngan MAT 4 NEGERI tuh! Kawin MAT PERAK jer laa.. pasal MAT PERAK suker TOMPOYAK.. bau TOMPOYAK nih aku bleh tahan dan bleh nyantap lagi.. hehe.. (sambal tompoyak sampai la nih jd peberet aku berkat pedajal dan melobi budak terjal al pantai timur tuh! ekeke) Yeaaa!!!.. suker! suker! ekeke.. tak pon kawin ngan MAT SALEH CELUP?? Lalala..

Aiseh, apa daa citer pasal kawin plak nih??.. da merapik kerepek plak aku ni ha.. terkuor topik daa.. ekeke.. OUT!!

Thursday, August 28, 2008

Tentang Seseorang..

Photobucket

Teruntukmu hatiku, inginku bersuara
merangkai semua tanya, imaji yang terlintas
berjalan pada satu tanya selalu menggangguku
seseorang itukah dirimu kasih?

Kepada yang tercinta, inginnya ku mengeluh
semua resah didiri, mencari jawab pasti
akankah seseorang yang kuimpikan kan hadir?
raut halus menyelimuti jantungku

Cinta, hanyalah cinta, hidup dan mati untukmu
mungkinkah semua tanya kau yang jawab?

Dan tentang seseorang itu pula dirimu
ku bersumpah akan mencinta


Photobucket

Kadang yang tersimpan dalam hati sukar untuk dibicara..
Hanya mampu ditarikan dengan tarian kata
Kadang jua ia tiba jadi bisu dan pudar tak tergali
Terpaku diam menatap tiap rentak bahasa
Terus mengalir pelan titis sendu.. mengusik rasa
Terus mengukir senyum tawa pada bibir.. menguntum jiwa
Lantas berombak lautan rindu menggamit
Mendakap erat kukuh pertalian
Mungkin sukar untuk difahami atau dimengertikan..

Bicara kita tentang CINTA
Mahu kita pun tentang CINTA
Hidup kita perlu ada tentang CINTA
Mati kita pun nanti pastikan CINTA bersama
Segalanya berkisar tentang CINTA

Aku, MAWARCINTA mencari CINTA
Pada tentang SESEORANG dan DIA PENCIPTA
Kamu SERIKANDICINTA pejuang CINTA
Tentang segala ANUGERAH CINTA
Berlagu kita juga tentang "SESEORANG" dan KEKASIH bernama CINTA
Siapa?? aku? atau kamu? hanya yang tahu..
Dan, mereka melihat kita terus menerka
Kadang pantas terburai senyum kita
Kadang pantas jua terbias luka kita
Bila lengguk bicara tersasar jauh memikir..

Kamu, dan seseorang telah ada sebati itu
Dengarkanlah bisikan bayu laut.. lembut menampar pipi
Beralun ombak memukul pantai.. memusat tumpu dan kecamuk
Bernada riang unggas berkicau.. merdu menghias hati
Dengar itu, aku menyeru kamu.. segera menoleh
Agar kamu tak pantas melupai aku
Walau selalu kita semua monolog dalam diam
Aku tahu, kamu dan aku saling merasa.. Ukir senyuman.

Photobucket


Terkisah untuk aku bercerita tentang kamu.. hampir terburai segala tawaku dalam diam.. pantasnya kamu buat kami hingga ada yang punya rasa yang jauh pada kamu.. adakah??.. mungkin juga.. gelak sendiri bila segalanya terbongkar! kamu memang jahat!! nyampah! kamu memang nakal.. mahu marah pada kamu pada mulanya? tapi.. tiada kemarahan aku untuk kamu.. yang ada tanda tanya dan persoalan demi persoalan.. mengapa dan kenapa?.. dan jawapannya telah pun aku terima.. pantas jua aku mahu ketemu kerna ku tahu.. kalau apa-apa, aku bisa tak jadi kesan ''meragan''.. fahamkah kamu??.. ah, biarkan.. sebetulnya aku memang telah menjangka namun ku tutup hati dari wasangka.. walau tarikan dari kamu pantas menarik aku terus mengintai mencari rahsia yang tersembunyi dan akhirnya telah jelas.. aduh, kamu buat aku bisa jadi malu dalam diam.. tentang mereka... rasanya ada yang lebih malu?.. lagi sekali awak memang jahat!!.. nah, kamu sudah rasakan penumbuk aku?.. itu perlahan.. kerana aku masih lagi memikir tentang kamu yang kurang sihat.. aku jadi tak sampai hati.. jahatt..

Awak, tak mahu bercerita tentang kisah lepas.. telah aku sapu berlalu bagai ditiup angin dari menampar sudut hati.. langsung ia tidak berbekas pada aku.. pada aku, sekali aku sudah mengaku dan memberi bahu untuk menangis.. kamu tetap berada kukuh dalam hati aku.. siapa kamu, status kamu atau apa pon.. biar apa sekali kata mereka tentang kamu, pedulikan.. benar, rasamu.. mahumu.. segalanya.. hanya dalam diri sendiri yang tahu.. terus kukuh berdiri lurus landasan.. Ingat pesanku, usah pisang berbuah dua kali.. fahamkah kamu??

Saat ini aku benar rindu kamu.. pohonku pada Ilahi agar segera dipersembuhkan kamu. Aku tahu kamu kuat untuk menghadapinya.. jangan pernah kalah untuk terus berjuang! aku, teman-teman kamu sentiasa terus berdoa untuk kesejahteraan kesihatan kamu.. tetap setia menanti kamu..

Photobucket

Monday, August 25, 2008

WARKAH BUAT AWAK

Photobucket

Tiba lamunan saya menggamit rindu pada wajah awak. Izinkan saya memanggil awak dengan awak saja. Lebih santai untuk kita mungkin. Walau saya tahu beza umur kita, awak selayaknya dipanggil abang. Itu kalau benar wajah yang saya genggam ini milik awak. Benarkah?? Ah, hilang sudah malu saya awak.. mungkin tampak dimata awak, saya terlalu terburu, sering meroyan, dan apa saja yang awak fikir tentang saya.. ketawakan saya? Biarkanlah.. serasanya mengenali awak buat saya timbul segala rasa itu.. awak sering buat saya ketawa dan jauh berangan.. benar, bukan mainan.. yang sering menghambat saban waktu dan ketika.. walau ada kadang jua terselit segan mahu menyentuh, melambai awak datang dekat pada saya. Ingin terus ketemu awak agar saya bisa menatap terus wajah awak tanpa rasa ragu dan segala wasangka terhapus. Saya ingin benar ketemu awak!. Biar hanya sekejap waktu. Hanya mahu melihat awak dalam dunia sebenar. Berdebarnya saya tika ini.

Seringkah saya mudah rasa percaya walau hanya sekadar bertinta kata tanpa memberi maksud apa. Mungkinkah satu kebetulan?.Buat saya tiba jadi terpaku diam terus memikir, mentafsir segalanya terpusat tentang rentak awak. Hampir buat saya larut dalam ombak rindu dan cinta ini makin lama makin terus menghambat jiwa saya. Benarkah cinta yang ada pada saya ini untuk awak? Atau sebenarnya hanya saya yang melayan angau pada bayang yang tak wujud? Mungkin sekadar bertepuk tangan sebelah?. Pada watak yang sebenarnya hanya sekadar rekaan penghibur, penglipur lara tarian penari maya? Kenapa hati saya sering saja menidakkan tentang awak? Bila datang suara yang memungkinkan saya menjauhi awak.. tinggalkan awak.. hapuskan tentang awak. Siapakah awak yang sebenarnya?? Milik siapakah hati awak sebenarnya? Mencintai milik orangkah saya?. Siapa pun tentang awak saya tetap terima. Kalau benar hati awak telah dimiliki.. saya tetap mendoakan kebahagian dan kesejahteraan hidup awak. Itu tetap janji saya pada tiap bicara tinta, hadiahkan untuk awak. Mengalir airmatakah saya? Aliran airmata ini biar saya simpan dalam hati saja. Mungkin awak tak perlu tahu. Biarkan saja saya..

Mengenali tentang awak, membawa larut cinta awak.. seakan saya merasa ini cinta pertama saya.. unik, hangat dan sentiasa bergelora ombak kerinduan walau sebenar kita langsung tak pernah ketemu mahupun bersentuh nyata. Aneh sekali saya rasakan. Saya juga boleh berhadapan dan berinteraksi dengan baik semua lelaki tanpa rasa benci selumbar. Dalam diam awak mengasuh minda saya. Kelakarkan?. Kalau dulu berjumpa kaum adam pasti wajah saya bagai menelan asam kecut atau sering digelar sombong bongkak tak padan dengan wajah macam nenek kebayan? Nek Nak?. Tong drum!! Mangkuk tingkat? Boroi?? Ketawakan saya? Keajaiban cinta dari awak, buat saya insafkan diri.. mula perbaiki tentang kelemahan saya.. banyak yang telah berubah tentang diri saya.. Benar, awak tidak pernah menyuruh. Kita pun langsung tak pernah berbicara.. Masakan kita boleh berbicara sedangkan awak langsung tak pernah mengetuk dan membuka pintu dengan jelas.. Itu hanya sekadar mahu saya..

Semakin hebat rasa cinta ini saya genggam untuk awak, ada yang datang dekat cuba menyentuh hati saya.. saya tiba jadi bisu... keliru.. sendu merantai hati saya. Tak terluah apa yang dirasa saat ini pada dia.. perlu berterusterangkah? atau perlu berbohongkah saya??.. tiada jawapan... Tak bisa suara pada dia.. pada mereka.. Marahkan teman kerana memperkenalkan dan cuba memperjodohkan kami?... tidak sama sekali. saya tahu niat dia ikhlas mahu saya hidup berdua dari sunyi dan sepi.. perlu ada pelindung melewati saat usia sehabis hayat.. saya tahu, kadang saya terlalu mendera dia.. sebagaimana awak mendera hati dan fikiran saya.. tanpa keputusan yang jelas hanya mampu beri jawapan dalam tersirat.. saya tahu itu sakit dan menyeksakan.. bukan saya membalas pada dia..tidak sama sekali.. tapi hati ini.. telah saya cuba.. dan cuba.. mengapa berat untuk saya berikan padanya segera?.. tidak seperti pantas dalam diam saya serahkan pada awak tanpa terus saya kenal siapa awak?.. tidak bertuahkah dia buat saya?.. atau sebenarnya saya ini memang tidak bertuah untuk sesiapa.. dia atau awak.. atau saya ini sebetulnya sudah benar gila? Selalu suka mengejar bayang-bayang?

Menolak dan membiarkan dia terus.. tanpa kata putus, pasti dia terluka hebat.. itu mungkin.. cuba dan belajar menerima dia seikhlas mungkin.. mampukah saya nanti menjadi isteri yang baik? Bolehkah saya membahagiakan dia nanti sebagai suami saya? Melayan baik segala permintaan dan karenah dia?? mungkin boleh.. tapi.. makan masa!! bersikap zalimkah saya?

Awak.. saya buntu!! Lekas.. ajari saya untuk lupakan awak.. itu kalau awak mahu saya lupakan awak??!!.. sungguh payah untuk saya hapus wajah awak.. dan, saya memang tak mampu untuk melupakan awak.. berikan saya jawapan jelas apa sebenarnya yang awak rasa.. adakah saya dalam hati awak??.. terus terang dengan saya tentang teka teki awak.. agar mudah untuk saya pandu hati ini.. saya perlu melakukan keputusan!. Biar keputusan itu nanti membahagiakan saya, awak atau dia? atau melukakan hati saya, awak atau dia??.. Bantu saya awak..

Maafkan saya melayangkan warkah ini disini.. bukan niat mencari publisiti murahan atau sengaja menebar bahan cerita sekadar tampalan blog. Kerana saya tak tahu, mahu diarah atur letakkan warkah ini.. saat ini hati saya berlagu sendu.. mahu terus kepada awak.. saya sudah terlalu segan kini dengan awak.. mungkin warkah ini terakhir dan terpanjang hadiahkan buat awak.. saya biarkan disini untuk awak menatap.. itu seandai awak melawat saya disini.. atau mungkin nanti hati awak terdetik untuk merayau disini.. sekali lagi maaf jua saya pohon atas terlayangnya warkah ini.. awak tetap istimewa dihati saya.. peace love!

Monday, August 18, 2008

MONKEY LOVE




"Monkey gayut Meow berlari, Sinchan kiss Bear itu, Doraemon golek suke ati, muaahh!! luv u.. missing u.. "


Cak!!.. saje jer aku masuk intro pantun lawak tak berapa lawak tu dulu.. nak bagi feel aku nak merapu meraban dalam blog aku yang tak berapa nak besta nih.. bila aku dah ada feel, maka ayat nak mengayat aku meluru datang cam picu machine gun dipetik.. trut.. trutt.. terrr.. terrrr.. (nih bunyi peluru yang dilepaskan! Kikiki) apa daa aku ni?.. suka ati arr.. aku punya suka!.. hehehe

Hmm.. monkey love?.. apa tuh?? Cam makan lolipop ngan ais krim kapas ke? atau ais kepal??.. dulu tiga benda alah ni peberet aku masa kekanak rebena. Manis.. maniss.. (nasib arr gigi aku tak reput!.. hehe ) Lelebih lagi makan ais kepal kat tepi lombong.. (ala tempat yang dulu gempar pasal buaya timbul tuh.. dan, sekarang dah jadi taman tasik rekreasi KSA.. dah cantik dah..) sebelum pergi kelas mengaji kat surau yang berhampiran.. dalam degil aku dulu, gi ngaji juga tau! klau dak rejan kena libas ngan ’mem’ besar! (sape lagi klau dak my mom!) Huhuhu.. sampai skrg parutnya masih ada tanda kes dera masa kecik.. ekeke..

Sebetulnya aku nih dulu adalah insan yang paling takut dekat rapat dengan monyet.. seriau aku dibuatnya bila ada monyet duduk datang dekat.. pasal dulu aku nyaris tak di terkam oleh spesis itu masa melawat zoo negara masa darjah 4.. monyet tu siap tarik aku punya tudung lagi.. pasal nak jajan kat tangan aku.. huhuhu.. Lagi satu, aku masa budak sekolah rendah juga suka panggil budak laki yang terjal ’monkey’.. tapi klau aku da tahap meluat dan geram yang maha sangat ala gabanz bertarung di ruang angkasa setanz, otomatik lidahku lancar menyebut beruk @ babon tua @ mangkuk!! tak kira arr mangkuk apa jenis pon yang kuar! mangkuk jamban pon ada.. kikiki .. takad nyampah tu ok lagi.. mulut jer nyampah tp dlm hati suka bangat.. lalala.. nape aku panggil dorang nih monkey?? Pasal sikap dorang yang sememang sebijik spesis hewan tuh! tergedik2, terkinja2, terhegeh2.. nyampah!.. satu hari kalau dorang nih tak menyakitkan hati aku memang tak sah! Lelebih lagi Si CICIT, Si SEPET dan KAKAK TUA (arwah). Dalam pada aku nih ala segan dengan monkey2 nih tapi mulut aku nih bleh tahan gak klau melazerkan dorang.. bunyinya cam halus jer tapi menusuk jantung! Ahakk.. dorang arr yang cakap. Aku biasa jer.. mungkin bila wajahku sudah bertuko jadi serius ala momok yang menggerunkan.. wakaka.. Namun, dalam pada aku suka marah2 kat dorang tapi dorang nih still rapat ngan aku sampai tamat sekolah.. napa ekk? Musykil gak aku nih?? hehehe.. Uik, apa da aku cerita pasal 3 ekor monkey nih?? Sebetulnya aku nak cerita kisah tentang monkey love aku! hahaha.. monkey love ker? Amboi gatai no aku nih!.. kecik2 da gatai pasang mambang dalam diam?.. haha.. Apa apa ajelahh.. ::senyum lebar sampai ketelinga::

First aku syok dengan dia nih masa aku darjah 5 kot? Entah aku pon da ingat2 lupa.. tapi apa yang pasti aku kenal dia nih kerana berlaku excident yang tidak disengajakan ketika selesai PJ (Pendidikan Jasmani) .. dan dia pula nak turun PJ.. excident yang hampir buat aku dan dia terkiss.. ayo.. aku da malu.. dulu aku kalau malu gila tahap kronik wajah cerah cepat betuko jadi merah kaler pink.. huhuhu.. (sekarang da gelap! Hehe) masa tuh tak tau nak sorok muka aku nih kat mana.. cepat2 aku minta maaf ( dia pon ada gak bersuara.. tapi aku tak fokus.. malu gila punya pasall...) sempat gak tenguk muka dia sekilas.. hehe.. time tuh jantung dah tersentak! dan berdegup dengan pantas.. (camne arr jantung aku tak gerak aktif.. yangg langgar aku SA aku daa.. muahaha) perghh aku jadi bertambah gabra seii dan terus blahh dengan langkah yang berterabur.. cam apa daa.. dan suara2 sumbang bergema dibelakang (apa lagi kalau tak sore 3 eko monkey tu! Ciss sungguh! Nampak aje dorang tuh!!) .. nasib member ‘powerpuff’ aku tak de menyaksikan insiden itu, klau tidak.. semua pakat gelak guling2 kat aku.. nyampah! dan apa yang telah ku jangka.. aku terus menjadi bahan usikan dan gosipan dorang dalam kelas.. kadang buat aku malu dan geram sangat.. huhuhu.. tak sukanya aku.. tapi dalam hati.. iee sukanya aku.. gatainya akuu.. muahahaha..

Apa yang buat aku suka sangat dengan dia nih adalah.. dia punya tahi lalat sama macam aku kat sebelah kanan.. hehe.. cam kembar je kita orang.. muka pon ada iras sket.. lalala.. dia bijak, pandai melukis, kaki surau dan pengawas sekolah yang lembut tapi tegas.. jenis mamat yang selamba ala cover macho cute gitew.. nyampah! ( aku pernah kena tahan ngan dia pasal datang lewat.. dia plak buat gaya selamba nyampah dia tuh jeling aku! perghh geram jer ngan dia masa tuh! .. tapi kejap jer pastuh aku suka balik! hahaha )

Hendak dijadikan kebetulan, kakak aku dan kakak dia berkawan baik.. hehe.. so, senang aku nak korek rahsia dia.. tapi my sis aku nih macam tahu jer aku suka kat dia.. yer la dah aku hari2 tanya jer tentang dia & family dia?.. maunya my sis tak syak?..hehe.. tapi aku layan slamba jer control ayu dan menidakkan!! .. yer la malu la woo.. kang my sis aku kata aku kecik lagik dah gatai cari laki!.. tangkap cintan cintun.. fuhh.. dia klau kuar ayat dalam mulut dia pon boleh tahann.. huhu.. lagi pon aku nih sebetulnya tak layan cinta monyet nih! Hehehe.. (tp muka aku mmg dah tuko kaler pink! ceh, dia tetap tau gak! hehe) pastu aku dah tak mau tanya my sis lagi.. serik.. ekeke..

Bermulalah aku skodeng je dia dari jauhh.. hehehe (secret admire nih aku simpan sampai la ni.. syhh.. rahsia tau! Ekeke).. sampai la kita org naik sekolah menengah.. dan dia ditempatkan sekejap satu kelas dgn aku.. duduk belakang aku lagi tuh.. Tuhan macam nak dekatkan aku jer dengan dia.. perasannyaa aku nih.. amboi gatai lagi aku nih.. hehe .. ishh hari2 aku kena kontrol ayu.. tapi kawan dia memang rajin nyakat aku.. apalagi kalau tak Si SEPET tuh!.. (nasib Si CICIT dan KAKAK TUA(arwah) kelas lain.. fuhh lega..) geramm betul aku!! Mulut tuh kalah mulut gagak betina! ahakk.. Namun dia tetap sentiasa cool dan slamba.. makin buat aku geram plak dan suka bangat ngan dia.. haha .. 1 bulan jer dia duk kelas aku, pastu dia kena pindah kelas lain.. yer la budak bijak la katakan.. so, naik kelas bijak arr dia.. aku tetap still kelas tuh.. yer la aku nih budak kurang bijak.. nak buat camne?.. hinggalah habis PMR.. aku dah tak dapat skodeng dia lagi.. huhuhu (time tuh aku rasa cam sedey dan sayu jer cam rasa ditinggalkan kekasih.. hahaha... walahhh)

Ikutkan banyak kisah ala lawak gabanz aku dengan dia.. banyak dah aku lupa! Ye la dah lama sangat berlalu.. jenuh aku nak korek kasi kuar dalam peti simpanan nih.. dan, aku pon tak mau ingat benda2 lepas.. biarkan.. biarkan lepass.. tapi kalau tetiba ia datang dan menggamit memorie.. abih2 pon aku senyum sensorang.. hehe.. Dia pun mungkin dah berkeluarga kini? Mungkinkah??.. Dulu masa aku blajar kat JB pernah terserempak dengan dia masa tunggu bas kat Seksyen 17 Shah Alam.. ada la dalam lapan tahun gitu.. memang terkejut tenguk muka dia dah berubah (aku rasa dia pon terkejut gak.. pasal aku dapat hidu sesuatu.. syhh rahsia! Haha..) dia dah ada jerawat! Mesti dia kuat berangan masa tuh?! ekeke.. masa tu gak dia dgn seorang awek.. bleh tahan comei minah tu. katanya adik angkat.. ye la mula adik angkat, pastu angkat jadi awek, lastt angkat teruss.. terus kemana??... hehe.. perghh cam nada jeles jer aku nih? Hehe.. tak adalah.. masa tu tak reti nak jeles lagi.. hehe.. betul ke?? apa apa ajelah.. uhuk.. apa pon aku harap dia sentiasa berbahagia hendaknya.. begitu juga dengan Si CICIT dan Si SEPET aman bahagia dengan pasangan dan family masing2.. Manakala KAKAK TUA.. semoga roh mu di cucuri rahmat.. InsyaAllah akan aku ceritakan tentang dia (arwah) suatu hari nanti.. kisah dia pergi memang sungguh menyayat hati buat kami semua dan begitu juga beberapa teman-teman ku yang lain yang telah kembali pada yang kekal abadi dalam keadaan tragis..

Aiseh.. mata dah berair dan nantuk.. OUT!!

Sunday, August 10, 2008

KU CARI DAMAI DI HATI


Ku cari pada indahnya budi
Tutur halus bicara bersopan
semarak rasa cinta berlagu
Jenaka riang terselit kias bermadah
Kata mutiara penyejuk jiwa
Penunjuk cahaya gelita malam
Tersusun kemas kuntuman bahagia
Bersama tulus dan luhur ikatan perhubungan..

Ku cuba bawa seikhlas senyuman
Selembut wajah ku hadiahkan
Pelbagai bicara dan melodi ku persembahkan
Juga huluran tangan untuk kau sambut
Tak pernah meminta atau memaksa
Segalanya terpulang pada diri..
tepuk dada tanya selera..

Ku jamu sajian rasa gelodak jiwa
Santapan kala kering ketandusan
Meluah suara yang tak bisa bicara
Bukan pakar segala segi
Sekadar untuk bersama dikongsi
Agar kenyang penuh ketenangan..

Ku tuang rasa kasih yang tertanam
Rasa cinta yang tersemai..
Benih rindu yang tak pernah surut
Usikan manja berserta jenaka
Gelak tawa penghibur lara
Menyapu lalu si air mata..
Kerana bahuku sedia untuk kamu menangis..

Ku pohon sejuta kemaafan diri
Andai bicara seloka tersayat duri
Mengguris hati tanpa sengaja
Menyemarak rasa marah beraja
Memungkin terlerai ikatan kuat tersimpuh..
Membuang jauh diri ini.. penuh tanda tanya?

Ketahuilah kalian semua..
apa sahaja yang aku lakukan,
ku cari damai dihati..
bila irama cintaku berlagu,
kamu ku rindu..

:: Azwa Safwa::


Sebenarnya aku ni tak pandai nak menulis tentang kisah diri aku pada umum.. lebih-lebih lagi dialam maya ini.. tiada yang istimewa pun untuk aku kongsi bersama kalian.. malu pun ada.. habislah rahsia gue!.. kadang ada yang tension dengan aku.. itupun nak rahsia!.. sikit-sikit nak rahsia!.. pastu dah mula fikir dan anggap aku yang bukan-bukan.. mulalah mengandai-andai.. mulalah tabur cerita tak betul.. kadang sedih pun ada.. tak apalah masing-masing punya pendapat dan corak pemikiran… tak kisahlah janji aku bahagia.. dan, aku tak perlukan simpati sesiapa!.. aku tetap aku.. dulu, kini dan selamanya.. bukan paku arr.. huhu

Yup, memang aku malu sangat nak membongkar kisah peribadi aku yang ala tak berapa tomei nih.. aku lebih senang melakarnya dalam setiap bait puisi atau cerita panjang (cerpen/novel) .. so, nilailah aku disitu... Namun ada juga separuhnya sekadar hayalan semata.. ikut gerak hati atau kadang orang panggil halusinasi.. macam seram je kan bunyinya?.. terima kasih pada 'dia' yang sudi pinjamkan dirinya untuk watak hero pujaan cerita aku.. (mula-mula dulu memang malu sangat nak ngayat dia nih, tapi aku buat selamba badak jer terjah.. tapi bila tenguk respon bagus punya.. tak sombong.. tp kdg buat aku nyampah! hehe.. ok, layannzzz) sekarang cam dah terlebih syok sendiri aku dibuatnya.. maaflah ya?.. ish.. ishh.. tu la padan muka aku siapa suruh terlebih menjiwai.. ahakk.. tau tak kenapa aku pilih dia jadi my best hero?.. biarlah rahsia.. (tenguk tu rahsia lagi!.. suka ati aku arr.. hehe.. jangan mare ye...)

Hmm.. teman aku sebuk bertanya, ko punya buku dah keluar ke?.. bla.. bla.. tott.. tett.. aku cam biasa gelak dan sengih je.. malulah.. bukannya bagus sangat cerita tu.. ayat pun berterabur.. menulis, ntah apa apa ntah aku meraban mengayat.... sekadar mengisi masa lapang je menulis dan bermadah puisi al tangkap leleh dan menggedik nih.. lain arr cam mama melaka yang seksis cam pepsi tuh.. dia hebat bangat!! senyum lebar kat dia.. hehehe.. tak bleh kenyit mata kat dia.. kang lain jadinya.. ahakk.. apa daa.. awak, jgn mare arr.. nanti kita bunjer KFC tanpa kepala ayam??.. lalala

Hmm lagik.. satu perangai aku nih bila dah suka or berkawan dengan orang, aku akan tetap selamanya ingat dengan orang tu sampai mati. Insya Allah.. Walau kadang orang itu pernah mengguris hati aku. huhuhu.. tak suka tau.. Tak kiralah orang tu lelaki atau perempuan.. Terkadang bila aku terlepas pandang atau putus hubungan bukan bermakna aku membenci atau menjauhi.. kadang kesibukan aku membataskan untuk kita semua bersama.. mana yang rapat, kalian tahulah aku yang bagaimana?.. family first! ( yup! aku lebih kurang cam mangkuk tingkat itew.. haha.. not body arr tapi tentang ikatan kuarga.. hehe) dan rajuk aku memang tak lama.. tapi kalau melibatkan maruah diri dan maruah keluarga, memang tiada maaf bagimu!.. cukup, tak perlu ambil tahu lagi tentang diri aku atau bertanya kabar! .. perghh cam zalim jer.. uhuk.. biarkan aku sendiri, mengatur hidup aku sendiri.. katalah apa saja tentang diri aku??.. Benci?? Dendam?? Entahlah.. hanya Allah S.W.T yang mengetahui segalanya gelojak rasa hati aku.. dan aku tahu, apa mahu ku.. apa mahu mu.. ku lepaskan berlalu.. huhu

Buat teman-teman ekawan ( tempat dimana aku jumpa 2 makluk yg unik buat aku rasa best sangatt.. hehe) , multiply InsyaAllah… ada kelapangan waktu, aku pasti menjengah korang disana.. sabar menanti ya?.. terima kasih pada penyokong yang setia menyokong blog aku! Dan sudi jadi peminat aku.. Aceceh, cam artis la pulakk.. adoii.. minah perasan la pulakk.. hehe.. terimalah ciuman terbang dan pelukan hangat dalam bayang dari aku yang sweet ini.. hehehe..

Buat semua sahabat, teman, kawan, adik, kakak, abang, kekasih gelap?? de maya aku.. walau jasad kita jauh terpisah, hanya mengimbas watak melalui deria rasa, sentuhan maya, berserta kiriman doa tatkala bayang menyapa minda.. kalian sentiasa dekat dihati ini.. mengenali kalian adalah kenangan terindah buat ku.. Terima Kasih kerana baik sangat, memahami, setia kawan denganku dan sentiasa memimpin tangan menunjukkan jalan yang lurus padaku bila aku meraba kegelapan.. jangan serik bersahabat dengan gue ya?.. mmuaahh!! sayang bangat!

Di akhir bicara ini aku titipkan puisi di atas buat kalian semua yang mengenali diri aku, mengunjungi teratak rapik merepek kerepek aku dan yang skodengs disebalik tabir… TQVM!!

Thursday, August 07, 2008

Aku Mahu..


Dalam hati aku hanya ada kamu
yang mengisi ruang kosong itu
dari sunyi tak berlagu..

Dalam hati aku hanya ada kamu
yang membahagiakan tiap hari itu
mengusir sepi yang membeku
rindu yang saban waktu sarat bertamu..

Dalam hati aku hanya ada kamu
yang bisa merawat parut luka ku
menawar rasa hiba ku
kembalikan senyum ku..

Dalam hati aku hanya ada kamu
yang mampu buat aku tiba jadi bisu
kadang bisa sendu selalu
bila saat tiba kau jeling pada ku
dan aku jadi seperti daun semalu

Dalam hati aku..
hanya ada kamu, kamu dan kamu
selamanya tetap ada kamu
itu kalau kamu mahu pada ku??

Kamu yang selalu aku mahu
kamu tetap sentiasa berlegar dalam minda ku
biar pun kamu tidak mahu pada ku
pergi menjauh tinggalkan aku
aku tetap restu mahu mu...

:: Azwa Safwa ::

Tuesday, August 05, 2008

ADA APA PADA HATI

Indah itu bukan dimata... tapi dihati
Menangis itu bukan dimata.... tapi dihati
Bercinta itu bukan dimata... tapi dihati
Ada apa pada hati?
Ada rasa yang sukar dimengerti
Tak bisa diterjemahkan oleh kata
Yang tersirat dan tersurat
Tak mungkin terbit tanpa jiwa yang empunya
Tak bisa.... bersatu
Tanpa sealur rindu bertamu

Ada apa pada hati
Seringkali merasa getarnya bicara
Terpampan jiwa kerana bahasa
Meralit teka-teki bersarang dihati
Bermain seribu sangka menjadi misteri
Sedang detik itu hati
Terketuk itu pintu nya hati
Terbuka itu juga hati
Ditinggalkan juga itu hati
Semua dirasa oleh hati

Ada apa pada hati
Datang dan pergi si penghuni
Bertukar cinta beralih asmara
Merasa duka dan kecewa
Merasa nikmat dan bahagia
Sang pencinta mimpikan hebatnya rasa
Namun tertumus ditengah jalan duga
Kecundang dengan racun merana
Hanya kerna mentera bahasa pujangga

Ada apa pada hati
Sedang kita bukan sesiapa diantara kita
Sepatutnya tiada rasa yang harus merasa
Namun...
Setelah pintu hati diketuk
Terbuka dari dalam walau terpendam
Tetap cinta termilik jua
Tetap rindu bersarang bayang
Tetap asmara terdamba berbarah
Tetap semua rasa bersatu dalam kata
Jujur mengikat setia

Dan hati.....
Tetap ada nilainya
Tetap merasa cinta dipaksi yang sama
Walau penghuni berkunjung dan pergi
Silih berganti dengan pelbagai emosi
Kita tetap menerima kehadiran rasa
Tanpa serik nikmati segenap bahagia
Mencumbui rindu yang tiba
Kita tetap mahu bahagia
Kita tetap tabah hadapi derita
Tetap kita rela melaluinya

Wahai hati…
Jangan kesali andai cinta terjadi
Jangan tangisi andai ada cinta yang pergi
Jangan sesekali biarkan cinta menghilang sendiri
Jangan lepaskan tangan sekalipun banyak halangan
Jangan... dan jangan berpaling dari hati
Andai pintu hati terketuk lagi
Langkahkan kaki dengan berani
Pasti sinar dihadapan menanti

Ada apa pada hati?
Cuma rasa bersarang di sanubari
Tanpa sesiapa, cinta bukanlah apa-apa
Tanpa apa-apa, ia juga tidak bermakna
Saat ia hadir....
Hadir untuk mewarnai segala
Tak bisa dihalang
Apatah lagi untuk dipaksa
Tak bisa disekat
Apatah lagi untuk dibuang
Cinta hak milik hati
Hak milik diri sendiri
Sekadar menguji kita buat seketika
Membuakkan serumpun rindu
Bergalas bahagia di dalam sengsara
Meniti hari silih berganti
Ditabir hakiki
Sebagai nikmat peribadi


Puisi ini benar-benar begitu menyentuh jiwa aku. Saat aku terima dahulu, sebak dada aku menahan air mata dari terus mengalir. Tapi aku tetap tewas.. dan air mata aku tetap jatuh melimpah. Luaran mereka melihat aku gembira, aku ketawa dan aku nakal?.. Dalaman aku?.. ah aku lebih senang simpan sendiri..Tika ku buka mail, dan terlihat lagi puisi ini.. tersentuh lagi hati aku.. kamu memang seorang penulis yang berbakat dan hebat dimata aku.. aku memang sentiasa kagum dengan kamu.. tetap selalunya hebat!!

Awak, kita rasa sepi sangat.. sedih, kecewa.. not putus cinta! Entahlah.. kita tak tahu nak suarakan macam mana dengan awak. Sebetulnya kita dah letih untuk berlari dan menyembunyikan diri.. dimana saja kita pergi, pasti tetap tidak aman. Pasti ada kekecohan. Pasti ada penipuan! Kita jadi benci awak!.. bencii.. kita tak tau benci kat siapa? Mungkin pada diri kita yang sentiasa lemah.. dalam pada itu kita tetap kekal tenang.. walau sebenarnya dalam dada berombak kuat! hanya iman didada yang mampu untuk menahan dari kita kembali rebah!

Awak, salahkah kita sesama jenis berbaik-baik?, mesra dan bergurau senda?.. calling sayang?? hanya untuk membahagiakan hati dan jiwa seseorang? Disamping itu membahagiakan dan menghiburkan hati kita sendiri?.. tanda respon baik atas tali persahabatan yang erat?.. teruk sangatkah perhubungan yang rapat ini hingga memberi tanggapan negatif sesetengah orang? .. terus melulu menuduh kita berbagai andaian dan tohmahan??. Jahat sangatkah kita dimata mereka?. Pelik sangat ke hubungan mesra ini pada pandangan mereka??.. dan, semalam kita dituduh lagi.. mungkin bukan niat dia nak menuduh dengan bertanya begitu.. hmm, entahlah kita terasa sedikit.. sorri buat dia.. aku tak pantas menipu. Nasib dia jauh, kalau tidak kita dah debik dia.. haha.. aku jadi garang pula!.. yup, kita dengan lelaki memang garang cam singa! Siap arr siapa yang berani buat pasal memang mendapat dengan kita!.. dan, kita juga dituduh dan dikutuk langsung tak de nafsu dengan lelaki?? Mana dorang tau kita tak de nafsu?? Apa? Perlukah kita tonjolkan nafsu kita pada mereka atau pada dia? Pleasee.. Bukankah haram dan berdosa bila lelaki dan perempuan bersentuhan bila sentiasa bersama?.. lagikan pula memadu asmara tangkap leleh??.. arghh, nafsu itu.. biar bakal suami kita yang tahu.. walau kita tak tahu bila waktu dan ketikanya.. sori awak, dah termasuk tayangan biru.. ala awak tak kisahkan? :senyum:

Awak, kita sebetulnya dah letih melayan gurauan maya yang sentiasa berpura dibalik watak yang dilakonkan.. aduhh, letihh sungguhhh.. tapi kita senang dengan awak, abg kueh bomb (kenyit mata kat dia..hehe) dan beberapa rakan maya lagi.. kalian semua benar buat kita terlalu bahagia.. da tak tau nak tulis apa nih.. blurrr..

Ada apa pada hati? Dan hati aku tetap ada untuk kalian semua..

Monday, August 04, 2008

Sekilas Pantun



Melintas lalu memandang layar,
Mata terpusat hati tersentuh,
Merah menyala marak membakar,
Berdenting kunci terpasung teguh.

Lurus bendul mainan boneka,
Tarian gemalai mengocak rasa,
Terpukau dirasuk madah pujangga,
Rupanya hanya kilauan bata.

Diam dulu bukan sembunyi,
Bersuara kini bukan berlipur,
Hati tak betah belakang caci,
Depan lembut bersalut kapur.

Rentak beralun nyanyian rindu,
Gemersik bunyi mendayu-dayu,
Tersentuh hati riang berlagu,
Telah menjadi seperti dulu.

Terpandang bulan memukau sukma,
Terpusat minda pada yang satu,
Segak melangkah wajah Laksamana,
Membuai rasa mengamit rindu.

Senyuman mekar hiasi wajah,
Membuang jauh jiwa yang keruh,
Keyakinan tekad dalam pasrah,
Biar selamanya tetap teguh.

Bunga cinta telah terpanah,
Dalam debar menghitung hari,
Andai benar petanda arah,
Hanya pasrah takdir Ilahi..


:: Azwa Safwa ::