"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Photobucket


Tuesday, July 23, 2013

Mencintai Dalam Diam

 
 
Mencintaimu dalam diam..
Ibarat pungguk merindukan rembulan.
Karena cinta tidak harus saling memiliki,
cinta tidak harus terikat,
karena cinta yang yang sebenarnya adalah cinta yang bermekaran di hati,
di manapun dan kapan pun selalu bersemi di taman hati.
 
Mencintaimu dalam diam..
Maka izinkan untuk tidak mengusik ketenangan hatimu,
hanya dalam untaian doa doaku ku sebut namamu dan kusapa dirimu.
Cukup buat aku tersenyum melihat kamu bahagia.
Merasa jauh, tapi sangat dekat di hati,
akan kututup rapat,
akan ku pendam rindu ini,
sampai pada saatnya nanti waktu mengizinkan pertemuan itu.
 
Mencintaimu dalam diam..
Meski membuat lelah,
lelah karena menunggu yang tak mungkin ada,
hanya bayangan semu semata.
Ingin menyandarkan lelah ini di bahumu ….
sambil membisikkan aku tak akan pernah merasa lelah,
lelah menyayangimu meski dalam diam.
 
Dan aku akan mencintaimu dalam diam..
Selama tak ada yang mengahapus cinta dalam diamku,
aku kan bertahan dan jika aku tak kagum lagi padamu,
maka aku tak kan pernah lagi menulis tentangmu.
 
 
 
sumber : copy paste dari laman web..
 
 

Friday, July 19, 2013

UBI DALAM KENANGAN

 
 
atas sebab ramai sangat yang skodeng bilang makhruh post gambo makanan yang lazat itu di wall pesbook.. makanya teman post gambo katun ajer aaa.. haha.. adoii.. malu i tau.. upanya ramai org follow i kat FB tuh.. wakaka..

siapa minat hasil karya UBI??.. angkat tangan cepat! haha.. aku dulu memang minat gler kentang goreng dengan katun si Ubi nih.. lukisan yang cantik dan idea watak yang memukau jiwa kanak-kanak remaja purba i tau.. heee.. memang teruja habis nak tunggu next episode seterusnya.. huhuhu.. 




apa pon harap Kartunis UBI terus succes berkarya!! gue memang windu banget dengan karya u know.. hee..  

nota kaki : psstt.. pernah gak cuba melukis watak kartun.. bila nak letak tangan badan dan kaki hancur terus jadinya... hahaha.. OUT!




Isu Puisi Noor Dayana

Ana Hawana perjelas isu puisi di Facebook Noor Dayana - Selepas nukilan puisi yang ditulis Ana Hawana di laman utama Faceook Noor Dayana tersebar secara meluas, dia telah tampil membuat penjelasan panjang lebar menerusi akaun Facebook blogger terkenal, Beautifulnara.

Menurut Ana, dia sanggup tampil membuat penjelasan itu kerana tidak mahu isteri pertama Ashraf Muslim, Noor Dayana dianggap sengaja menagih simpati dari peminatnya. Berikut ialah penjelasan terperinci dari Ana Hawana. Memang cantik si penulis puisi ini pula kan, tak gitu?

 
 
 
 
>> Owh.. gitu al kisahnya... tapi puisi itu memang meruntun kalbu.. apa pon harap Dayana sentiasa tabah mengharungi liku-liku rumahtangga.. saya tahu Dayana seorang yang kuat!.. pada yang kedua itu.. walau sehebat dan sebaik mana pon kamu .. tetap cop perampas dan zalim kekal gelaran buat kamu.. malas nak komen lebih takut terkena batang hidung sendiri.. OUT!

Thursday, July 18, 2013

Hati Seorang Isteri ..



 
 
Melihatkan sekeping gambar ini mengambarkan sejuta rasa pada pandangan mata saya.. pelbagai gelojak rasa bermain.. hmmm.. no komen.. apa pon hanya cinta pada Ilahi kekal abadi.. dan selagi kita bernafas dibumi Allah.. kita akan sering diuji.. " CINTA ILAHI ".. jangan pernah lari pada cinta itu.. - mood sekarang.. syukur Alhamdulillah dengan apa yang ada yang ku miliki..





Sedihnya baca nukilan Dayana...

"Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand "

Sungguh ! Beratnya memegang kasih dan cinta pada seorg suami ! Berdoa agar jodoh dia mmg milik aku seorang smpai mati dan sungguh ..andai jodoh dia tetap ada bersama org lain , aku akan terima dgn terbuka dan terus kuat mcm yg mami lakukan !!

Percaya pada jodoh ! Percaya pada ketentuan ! Menangis air mata darah pon kalau takdir dah begitu..kita ada dua pilihan, terima atau menarik diri !!!

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah...mudah menyebut kun fa ya kun...

Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah...
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan...



>> saya pernah rasa.. bila terlibat dalam situasi itu.. lantas cepat alihkan rasa.. bukanlah kata diri ini baik sangat.. tapi tidak mahu lagi merasa keperitan rasa sakit yang bakal hadir itu.. dan tidak mahu melukakan hati kaum sejenis.. selalu ingatkan diri dengan apa yang berlaku.. cinta itu memang indah.. kadang cinta terbuat kita terluka dan berdendam dalam diam.. saya tahu Allah nak hadiahkan yang terbaik buat saya.. sebelum mendapatkan hadiah terbaik itu saya kena betulkan diri agar menjadi manusia yang lebih baik.. insaf..

Tuesday, July 16, 2013

Gambar : UiTM Shah Alam Terbakar 15/7/2013









Gempar semalam waktu nak balik dengan isu kebakaran yang berlaku di makmal kimia yang terletak di hadapan kolej Perindu. So, aku hanya dapat menjengah dari jauh coz abg polis yang sensem tak bagi kereta akau rapat.. bahaya katanya.. meletop-letop bunyi datang arah asap dan api yang marak itu.. huhuhu..
 
Menurut cerita, kebakaran dipercayai berlaku pada pukul 4 petang semalam dan sehingga pukul 6.30 kebakaran telah berjaya dipadamkan oleh pihak bomba. Punca kebakaran banyak sangat versi sampai dari mulut ke mulut yang aku dengar.. so, senang cerita maybe masih dalam siasatan polis. Alhamdulillah tiada kemalangan jiwa dilaporkan akibat insiden tersebut.
 
Okeps.. ambil iktibar apa yang telah terjadi.. roger n out!!

Monday, July 15, 2013

Hatimu Milikku – Nera




Pernahkah engkau hargai
Cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti
Akan diriku ini

Betapa hebatnya cintamu
Memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu
Membuatku terpaku

Di sisimu aku terdiam seribu bahasa
Di hatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa batas degupan jantungku
Mungkinkah hatimu milikku jua
Ku sayang padamu

Kan kuabadikan dikau
Suatu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya

Kan kucoretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Dapat jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku

Aku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Dalam hidupku ini

 



" Mencintai seseorang itu adalah hak kita, namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan sah dan halal itu bukan hak kita. Jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki. Dia pasti akan kembali seandainya Allah menjadikan dia untuk kita miliki atau Allah akan menggantikan dengan yang jauh lebih baik. Jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang BUKAN hak kita."

Makcik Bulan de post FB

Katanya, Dakaplah hidup ini sepenuh kasih sayang. Dakaplah erat-erat.

Lalu, aku menarik gebarku menyelimuti seluruh tubuh. Merengkotkan badan dalam pembaringan kesisi menghirup udara kehidupan. Sedang terasa nyaman. Sedang terasa hangat. Sedang terasa tenang. Lapang. Dibalik gigit dingin pagi yang menjemput matahari. Masih meledak kobar suria mahu memuntahkan cahayanya. Dan, kicau-kicau burung terus menerus bertasbih dengan riuhnya menyusun irama syahdu memuji dengan rasa syukur atas nikmat waktu pagi.

Aku memeluk erat tubuhku.
Sedang merasa nyaman. Sedang merasa hangat. Sedang melelapkan jiwa disamping kerehatan minda. Namun, masih berlarutan kata-kata itu tersusun didalam minda. Berulang-ulang bersama kicau burung yang kian riuh.

"Dakaplah hidup ini dengan kasih sayang."

Aku masih merengkot lagi. Kesejukan waktu pagi.

"Dakaplah erat-erat"
Dan mimpi melayani aku pada impian yang mungkin tidak terjadi, pada realiti.

Silau matahari menyisip masuk dibalik celah-celah tabir jendela menerobos singgah ke lensa pandangku. Sayup kamar sepi ini mula menjadi meriah dengan warna terang yang telah singgah. Ditambah riuh camar dengan alun irama yang tidak ku mengerti mula menjadi gangguan pada lena mimpi yang telah kususun.

Aku bingkas!
Ini hari telah bermula.
Ini hari harus kau ku dakap erat-erat. Ini hari adalah setiap hari yang dipenuhi rasa cinta. Syukur itu tanda cinta. Syukur itu tanda kita terus menerus berkasih sayang, pada Nya. Pada dunia. Dan isi seluruh semesta.

Seselesa mana hidup atau setegar mana sekalipun dugaan sepanjang hayat, masih ada kasih sayang terbentang luas dari Tangan yang mendakap siang dan malam. Sekecil mahupun sekerdil mana hamba yang dihina manusia, tetap setara dalam pandangan nilai mulia di mataNya. Tidak ada manusia yang mahu berada didalam jalan yang engkar apatah lagi jalan yang tidak diredhai. Namun, kehidupan bukan terkadar cerita tentang kebahagiaan, tentang kejayaan, tentang kemewahan, tentang keseronokan. Waima tentang kedamaian. Tetapi Tuhan mencipta semua dari perkataan di atas dengan punya takdir berlawanan. Lalu, masih ada yang terus berjuang dibalik penderitaan, dibalik kegagalan, dibalik kedhaifan, dibalik kemurungan. Waima dibalik percetusan kerakusan manusia yang lain menunjukkan kejamnya. Yang mana, kesemua perkataan-perkataan diatas cuma mahukan kesembuhan jiwa. Jiwa yang memerlukan sedikit penghargaan. Sedikit perhatian. Keseluruhan kasih sayang. Dari keseluruhan watak alam semesta.

Seperti burung-burung yang sedang bertasbih, seperti alam yang sedang bertahmid, seperti jiwa yang sedang berbicara, udara dan bayu masih saling berganti. Hawa panas dan sejuk berputaran didalam galaksi. Aura putih dan aura hitam terus berlingkaran pada perbuatan. Kesemuanya ada dalam ikatan kehidupan saling pertalian. Dan itu, masih kekal dinamakan takdir.

Wahai jiwa yang lemah,
Bangkitlah dari kelemahan.

Wahai jiwa yang bimbang,
Bangkitlah dari kebimbangan.

Wahai jiwa yang murung,
Bangkitlah dari kemurungan.

Jiwa kamu kepunyaan dia.
Dia kepunyaan kamu.
Didalam kamu adanya dia.
Didalam dia, itu kamu.
Kuasa, daya, itu kamu.
Itu kamu.
Untuk terus menjadi
SIAPA KAMU

Wahai jiwa-jiwa yang tenang
Hiduplah dengan penuh kasih sayang.
Nikmati, syukuri.
Dan Tuhan, akan hargai.

Tinta "Mendakapmu Kasih Sayang" by Hirne Saris.

--------------------
20:39. 'Lemparkanlah dia ke dalam tabut (peti), dan lemparkanlah dia ke laut, dan biarkanlah laut melemparnya ke tebing. Seorang musuh-Ku dan musuhnya akan mengambilnya.' Dan Aku lemparkan kepada kamu kasih sayang daripada-Ku, dan supaya kamu dibentuk dibawah mata-Ku (pengawasan-Ku).




Friday, July 12, 2013

DOA BUAT KELUARGA KU



Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Kau yang Maha Pengampun…
Ampunilah segala dosa-dosa dan kesalahanku
Ampunilah dosa-dosa dan kesalahan isteri/suamiku
Ampunilah dosa-dosa dan kesalahan kedua ibu bapa kami,
adik-adik kami, cucu kami, serta seluruh keluarga besar kami,
baik yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia….

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Jauhkanlah kami semua dari siksaan dan azabMu, dari api nerakaMu, dari kemurkaanMu, dari maksiat dan keburukan serta godaan syaitan dan tipu daya syaitan.Dekatkan kami dengan syurgaMu, dekatkan kami dengan kasih sayangMu dan dekatkan kami dengan ilmu agamaMu.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Berikanlah petunjuk untuk kami menuju ke syurgaMu
Bukakanlah pintu hati kami untuk menerima cahaya petunjuk dariMu
Tabahkan hati kami dalam menerima ujian dariMu
Jadikanlah anak-anak kami hamba yang taat dan beriman dan anak yang soleh
Jadikanlah kami ibu bapa yang baik bagi membimbing anak-anak kami

Ya Allah Ya Rabbi Ya Karim,
Murahkanlah rezeki kami, Mudahkanlah perjalanan hidup kami di dunia dan akhirat…
Matikanlah kami dalam agama Islam
Teguhkan hati kami dalam agama Islam dan janganlah kau tarik nikmat Islam di dalam hidup kami

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Limpahkan kasih sayang dan keberkatan di dalam keluarga kami
Sayangilah kami, ampunilah kami, lindungilah kami
Hanya kepadaMu tempat kami bermohon dan mengadu
Makbulkanlah doa kami ini

Aamiin Ya Rabbal Alamin!
 
 
 

Hagemaru Chi Wowo...



Hahaha... 2, 3 menjak nih aku suka no layan citer katun Hagemaru nih... pasal entah?.. aku sendirik pon x paham ngan diri aku kanz?.. hehe.. yg penting aku happy.. citer katun nih mmg sengal x bleh bla.. al kedekutz wal jimat cermat taik idung masin woo dia punya family.. lebih kureng sengal cam citer Shincan gak!.. ate dah nama dowang nih adik beradik kanz?.. lahir pon kat negara yg sama.. hehe.. amacam ala comei kiut x rupa dia kanz?... ada rasa nak kiss kat pipi dia x? or kasi belai dia punya kepala yg gondol licin?.. or kasi lempang cam citer sembilu?.. haha..
Oh ya.. aku mmg malas nak tukor design blog aku nih.. biarlah dia kekal golap golita sampai bila2 pon.. coz aku mmg malas yg teramat dah nak setting meting adjus majas nih.. time x free duk ngadap tenet lelamo.. best apo umah gelap aku nih kanz?.. pasal sonang nak raba meraba kanz?... hahaha.. :p



Wokeh.. nak dreamz bonceng beskal al romantica de siar geli geli den makan angin sampai kembung.. wahhh... kayuh laju laju yer banggg... ahaks!

So, OUT!