"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Photobucket


Monday, February 23, 2009

de kopi teh daa..

:: ANDAI CINTA ::

Cinta...
adalah kesakitan
Kerna dengan kesakitan
Baru tahu kukuhnya perasaan

Cinta...
adalah dendam kesengsaraan
Kerna dendam itu hadirnya rindu
Barulah tahu siapa dihati itu

Cinta...
Bukan semata-mata dalam kata-kata
Tapi dari kesungguhan perasaan
Bila diperlukan saling memerlukan
Bila dianugerahkan ada penghargaan
Bila diberi maka sama merasakan
Bila berkongsi saling nikmati
Saling berbagi
Rasa suka rasa duka

Cinta...
Bukan semata-mata jalan bahagia
Maka anggap indah segala
Cinta bukan nikmat untuk berjaya
Bukan juga mencapai matlamat gembira semata
Hingga terbawa kata-kata dalam maknanya luka
Hingga terhambur kenafian rasa
Lalu mencerca karenahnya

Gemalai apakah tariannya
Andai bukan sang pesona yang asyik memerhati rentak
Begitu juga sang pemuja pada pecinta
Kalau bukan cintalah halwa dijiwa
Yang ditujah panahan asmara
Dalam dendangan rindu puisi syahdu
Dari seruling kasih mengubat duka hempedu

Detak-detak jantung yang berdegup
Desas desus nafas yang menusuk
Dari hati dari jiwa cinta terbit bergema
Dari langit dari bumi lahirnya bahagia
Dari purnama dan mentari sekata
Dari kisah Adam dan Hawa semua bermula
Bukan semuanya perasaan boleh jadi mainan durjana
Bukan anganan bicara hingga gurauan jadi sandaran

Kerna hati....
Hanya sekeping yang memiliki
Dilukai, disayangi, dikasihi....
Kelak mati menanggung sendiri
Tuhan jadi saksi
CintaNya turut temani dalam liang semadi
Ikhlas mencintai


***
:: PENAWAR PADA SENYUMMU..::

Kerana rindukanmu
Aku jadi gugah untuk bangkit
Mahu ingin merebutkan bayu
Yang selalu dampingimu
Agar pesona senyummu bertemu senyumku
Seperti dulu
Seperti selalu

Kerana mahukan waktu itu
Aku rindu sama kamu
Rindu serindunya suara tawamu
Yang selalu buat aku tersenyum
Hingga tercetus seribu satu sinfoni jiwa

Aku yang pernah tewas
Dilintang pukang ombak duga
Hingga lemas dan kecundang didamparan sepi
Ingin kembali kesisi
Ingin berada seperti dulu
Seperti selalu
Bersama senyumanmu

Bisakah...
Kita tersenyum sekali lagi
Membenarkan memori ini bernyanyi
Walau suatu waktu dulu
Aku pernah menangis kerana tragis

Dan aku pulang lagi kesisimu
Merawat segala hempedu dikalbu
Yang selalu kau menterakan dengan senyuman
Dalam kerinduan yang padu
Hanya kerna aku...
Bulan dikalbumu


*Kerana lagu ini.... aku teringatkanmu lantas aku bangkit dari payahku
Kembali mencari senyumanmu sebagai penawar kesepian itu..... Dan aku tinggalkan sebuah pesan agar relung hati yang memberat beban kesakitan dari rasa kerinduan akan segera luruh.

Semoga....
Kau akan terus tersenyum menyerlahkan kebahagiaan. Pasti aku akan pulang kepangkuan dakapan kasih sayang yang pernah kau salurkan saat aku berlabuh didasar yang penuh kering kontang tentang harapan.

Esok... bulan tetap bersinar terang seterang cahaya yang ada pada senyumanmu.......

>Belum ada kesempatan untuk membuat lawatan... hanya mampu meninggalkan pesan ini sebelum kembali ke pembaringan. Thanks ya... kekalau ada posting bernama "bulan" makcik terperasan macam utk makcik. Chopppp!!!! Jangan membebel yer... makcik x suka... lalalala

Salam Rindu
Selamat Malam
Wasalam

Tadi aku jalan jalan... terjumpa ini dipinggir jalan.. maka aku kutip dia buat sisipan disini.. kerna aku senang bangat dengan susun tarinya.. aku jadi kenyang selalu.. aku ambil ya?..kamu enggak marah kan?.. mana bisa kamu marah sama aku... aku sudah lali tau dengan sifat marah kamu.. rajuk kamu.. pedulikan apa mikirin kamu itu tentang aku ini tidak punya rasa.. geli hati aku.. bukan tidak punya rasa.. sengaja tidak mahu ambil rasa.. jeruk rasa.. rasa cuka.. kalau mahu aku rasa.. hidangkan saja juadah yang enak enak bisa aku santap punya rasa selera.. aku pingin sangat makan roti jala sama kari ayam kamu.. mana bisa aku lihat ya? abaikan saja.. buat buat tahu sudah la.. bisa enggak buat spesel untuk aku?..

kamu tahu ngak.. sering bangat aku bilang pada kamu.. aku ini jadi udah mingung gitu.. pusing selalu.. mahu masak pena puisi puitis yang enak enak buat kamu udah ngak ngerti kok.. udah bodoh.. jadi beku.. langsung jadi tepu minda aku.. tapi bila aku bilang mahu stop.. jari aku ini jadi gatal selalu.. mahu coret coret bila layar tempat kamu.. aduhh.. apa an aku ini ngomong seh?.. aku jadi belit pula.. kembali normal daa.. hiks!

yo! hey kawan.. kita pon macam kamu.. situasi kita sama tapi berbeda.. kadang jadi hairan.. ah, malas arr nak cerita pasal hairan kita kan.. kang orang kata kita nih suka benor bermain dengan halusinasi.. sungguh pon x de la pakar cam tok bomoh menurun tu kan?.. tp sakit kita hanya kita jer ngerti kann.. hehe.. apo la aku cakap nih yo? aku sendiri pon tak paham? kamu paham dak?ahaks!

Wokeh la makcik, mung bawok la istirehat bebanyok.. mung tuh bukan kuat mana pong.. kang susoh payoh lak kerabat mung.. jadik haru biru kang.. haha.. kawe pong tak tau doh nak ngoyak mende.. ayat kawe pong dah jadik mende rojak mamak.. al belasah jer la.. sonyum.. sonyum yo.. chioww..

Wednesday, February 18, 2009

sekadar celoteh..



Aku sempat menonton satu movie barat.. pada mulanya aku tak adalah berat sangat untuk aku focus apakah kisah yang terpapar itu.. sambil jeling manja kat kaca tv, satu bab kisah tu benar menarik aku untuk aku terus duduk berlama mengadapnya.. kebetulan dalam minggu ini aku masih bercuti dan berpoya-poya dari aktiviti sibuk aku yang ntah apa apa ntah tuh.. ketawa sendiri..

Tak tau mengapa aku berminat dengan movie itu, lantas terus menonton kisah itu hingga penghujungnya.. siap golek golek lagi atas katil.. kisahnya tentang seorang penulis yang melakar cerita tentang seorang watak hero dalam karya novelnya dimana setiap watak hero itu dimatikan dengan kematian yang ngeri dan misteri. yang anehnya setiap watak hero ciptaannya dalam dunia khayalannya benar wujud dalam alam nyata!.. setiap apa yang dia tulis, hero itu melakukannya.. dan watak hero yang terbaru dia ciptakan sedang mencari dirinya.. dan mohon minta dia jangan dimatikan dalam karya terbarunya itu.. wow!!.. gila ahh.. buat aku terfikir sesuatu tika itu..

Yup, aku pernah membayangkan seseorang yang ku idam.. kemudian aku lakarkan menjadi sebuah kisah... hingga buat aku larut bersama dia dalam tiap kisah yang ku lakar dan mimpikan.. mestilah dah tentu aku penulis, tentulah aku mesti jadi heroinnya kan?.. paksa! ketawa mengekek.. buat aku benar terkejut.. ia benar wujud! walau tak nyata pada pandangan mata aku lihat.. segalanya sempurna tentang dia.. aku jatuh cinta dengan dia! macam mengung jer aku nih kan? punyalah banyak orang betul dalam dunia nih.. orang halusinasi gak yang aku tergila-gilakan.. itu kata kawan aku la.. ala dorang tu dengki x de secret admire kann.. ketawa.

Banyak da org yang aku padankan ngan dia.. tapi dia still the one pada aku.. pernah gak aku punya rasa nak buang terus dia dari hidup aku… yer la dari terus menghantui.. time nak pejam mata jer aku nampak wajah dia.. tak ke gila tuh.. tapi aku tak boleh! dia dah jadi sebati ngan hidup aku.. dah jadi rutin ku tiap hari mesti lihat dia dulu sebelum lakukan apa aktivitii.. yup, aku memang sakit!.. lagi sakit kalau dia terus hilang dari aku.. kalaulah aku jumpa dia.. rasanya terus aku terkam dia kot? mesti dia kata aku gilakan?.. gila xx.. dulik arr.. kadangkan sakit otak aku fikirkan dia.. tentang life dia.. tentang lover dia.. arghh.. malas nak cerita nanti aku jeless.. bila aku dah jadi jeles aku rasa cam nak geget dia pula.. ketawa jahat!

Sejak akhir ini mood aku memang sering berubah.. ramai kawan aku perasan.. kadang happy tak ingat dunia.. tiba kadang aku jadi malas dan letih sangat.. monyok jerr.. kadang segala benda aku buat tak boleh nak focus.. kadang juga ada gak rasa macam nak give up jer.. aku tak tahu why aku jadi begini?.. bila aku usung wajah lepu aku jumpa dorang.. semua tuduh aku frust bercinta!.. camne nak frust? sedang seumur hidup aku pon tak pernah bercinta daa.. ketawa besar..

Ikutkan aku memang malas nak mengayat kat sini.. tapi rasa cam ada suara suara yang memanggil lak aku suh kuar gak mengayat.. ketawa mengekek.. siap ada yang nyamfah nyamfah kat aku.. frust jer nak tutup blog! frust jer hilangkan diri.. pastuh buat blog sawang!.. ketawa besar.. apa daa.. mana aku frust la.. cuma aku rasa cam da letih jer nak mengayat.. letih sungguh.. penat la kalau tiap hari, bulan dan tahun asyik aku mengayat jer.. sesekali nak gak aku nih diayatkan.. digoda ke?.. ketawa besar.. tak bosan ke korang asyik diayat aku nih? aku bosan la.. agaknya mungkinkah ini angin pembawakan?.. ketawa besar.

Ok.. sebelum aku merapu yang bukan bukan.. aku sudahi dengan… OUT!

awan.. lautan biru..



Ku pandang warna awan..
Cerah kelihatan diketika ini..
Berarak perlahan berkumpul
Satu satu ku perhatikan
Terbentuk rupa kelihatan
Aku bagai terpukau..
Di situ ku terlihat..
Sepasang mata itu merenung
Seulas ukiran bibir manis kelihatan
Wajah itu.. kemudian mempamer senyum
Aku jadi ralat memandang
Ingin rasaku sentuh dekat..
Bagaikan menyentuh wajahnya..
Tiba hilang dari pandangan..
Aku jadi dibuai sendu..
Rindu.. aku rindu padanya..

Ku lontar pula pandang lautan biru
Luas terbentang megah berkilau
Menarik lembut nyanyian pantai
Menusub masuk terus alunan jiwa
Tertumpu pusat ombak membelah
Memukul pantas gigi pantai
Sesekali hembus angin sepoi bahasa
Menampar lembut wajah sepiku
Bawa aku ke suatu tempat
Dalam dunia khayalan
Aku jadi terbuai asyik
Erat dakapan itu ku genggam
Biar selamanya begini..
Namun pantas ia ditarik paksa
Tiba mengalir sendu tanpa sedar..
Rindu.. aku rindu sangat padanya..

Awan.. lautan biru..
Bisakah kau rasa keluhanku?
Bisakah kau panggil dia kembali?
Agar segera rapat kesisiku?
Memeluk erat segenap rasaku?
Temani tiap sepi yang beraja?
Hapuskan segala resah yang bermukim?
Jadikan ia milik kekal ku?
Bisakah...

Awan.. lautan biru..
Aku jadi sakit selalu..
Tiap kali memikir tentang dia..
Segera kabarkan rinduku ini padanya..
Aku benar rindu padanya..
Terlalu rindu...

:: Azwa Safwa ::

Sunday, February 15, 2009

blues hari minggu...



Hari yang membosankan!.. segalanya malas kurasakan.. nasib nak mandi pagi aku x malas! hehe.. klau dak mau masham aku nih.. ekeke.. ala aku kan kalau x mandi pg pon tetap wangi apa.. x caya? meh arr kiss kat aku nih.. wangi takk?? tp gigi kena gosok.. kang x berselera lak aku nak nyantap.. ekeke..

Huargghh.. nantok lak.. hehe .. cam apa da kan? hihi.. tadi baru telan ubat batuk kepala laut eh eh silap laks kelapa laut africa arr.. hehe.. terawang2 laks rasanya skrg nih.. klau test JPJ nih mau aku kena tahan lokap.. di syaki ambik dadah.. pasal ambik lebih dos ubat batuk.. hehe.. tu arr org suh makan sket2.. aku gi makan ubat tuh 2 3 4 sudu daa.. konon nak cepat baik la.. x larat arr asyik nak terbatuk2 jer.. suara lak kadang kuar macam itik serati and angsa panggil anak balik reban.. serak basah gitu.. kalau wat album lagu rock mesti malatop gitu.. hehe.. tp kadang langsung x kuar.. hilang terus suara romantik ala manja aku nih.. ahaks! kalau time malam aku lg mmg x selesa.. kejap panas suam sejuk tubuh aku.. dah buang tebiat tubuh aku nih.. nak mati kot?? hepp x baik sebut mati.. dosa dah arr manyak.. x habis tebus lagi nih.. hehe.. kawin pon belumm.. kang x de zuriat nak doakan bg hadiah kat sana.. hehe

Semalam.. my lovely family pakat layan gi nonton wayang citer Upin and Ipin.. tolak my mom and my dad.. mmg best giler arr citer tuh.. biasa la aku kan hantu kartun.. lagi arr kalau kartun tuh bleh buat aku teruja.. lalala.. ada ker dorang nak gi mulanya x habaq ngan aku nih! kata aku x sehat arr.. pastuh nak sorok2 dr my mom tau arr.. biasa arr my mom nnt dia ceramah panjang.. ahaks!.. nasib arr anak buah aku bg tau.. siap bisik lg kat aku.. hehe.. batuk2 pon aku layan citer wayang tuh.. siap panjat doa jgn arr batuk menggila dlm panggung tuh.. bawak gula2 woods lagik.. hehe.. yer la kang semua org pandang aku.. bkn pandang wayang.. glamer laks aku kang.. ekeke. nak ketawa pon aku kena kontrol.. terseksa aku tgk citer Upin and Ipin tuh tanpa gelak.. tp aku still happy la malam td.. hehe.. tabik springg la kat bebudak malaysia yg wat kartun wayang 3D tuh.. kowang nak tau keh apa jalan citernya?.. hehe.. ala korang gi arr tgk sendirik eh.. aku yg hampir nazak nih pon bleh gi layan gi tgk.. ekeke.. biasa la hiburan dunia nih laju jer gi.. cuba suh dengar kuliah agama.. mahu langsung liat dibuatnya.. cam cam alasan kan? hehehe.. ya amponn..

Oh lupa.. to awak, saya bersimpati atas nasib yang menimpa awak.. time msg saya terima.. kondisi saya tika tuh not ok la.. kedit plak abiss nak balas msg awak.. sampai la ni saya terlupa.. hehe.. so, lain kali hati2 ya walau dimana awak berada.. sungguhpon saya x jawab msg awak tuh.. saya dah hadiahkan doa kat awak.. agar awak kembali sembuh dari trauma dan kesan luka yang awak deritai cepat baik.. lebih hati2 lg ya lepas nih ya?..

Makin pinar arr aku tenguk screen nih.. tpkan aku windu arr ngan seseorang.. rindu sgtt huhu.. time cam nih rasa cam nak peluk dia jer.. bleh keh? hehe.. x pe arr wat wat peluk bantal pelok jer la.. jgn mare arr... peace love! hehe

Wednesday, February 04, 2009

warkah dalam botol..


Kalau bulan tiada...
Jangan dihilangkan cahayanya dari hatimu
Kelak...
Bila ia menjelma
Dia tahu kau dirindu

Kalau bulan tiada...
Jangan ditanya kemana perginya
Bukan dibawa rajuk yang menjelma
Hanya kudrat membawa cahaya
Tenggelam disaput awan
Tersungkur dicelah langit
Saat mengirim pada bayu salam rindu
Langkahnya terus kaku

Bukan rajuk yang jadi penghulu
Bukan luka menjadi hempedu
Cuma situasi yang berlaku
Buat rindu jadi celaru
Kasih jadi sendu
Gugus waktu yang diburu
Hangus dibakar mentari
Hingga tak tertinggal lagi
Suara hati

Demi kamu...
Aku sanggup terus menjadi bulan hatimu
Walau sisa debu dibakar mentari
Kian menghanguskan aku
Meratah semua bicara tinta yang kutulis jadi nota
Saat ku tinggalkan alam maya

Dan nanti....
Andai bulan yang kau seru
Tak muncul seperti selalu
Bukan kerna bisikan bayu terlupa kirimkan rindu
Tapi kerna aku beradu dalam sepiku
Mengumpulkan kembali cahaya hati
Agar bisa menjelma semula
Terangi cinta sehebat sinarnya
Hanya untuk kau punya
Bahagia kerna setia


Saat membacanya.. aku menangis.. maaf, aku rembat puisi ini.. begitu meruntun hati.. cuma warkahnya saja ku tinggalkan kembali di tempat asalnya.. Aku baling semula ke lautan.. ya kerna bukan untuk aku bukan?.. cuba untuk ukir senyum.. tapi air mata aku masih mengalir..

Permintaanku.. izinkan aku tampal puisi ini disini ya?.. terus cuba untuk bertahan ok.. Ya Allah, sebenarnya aku mati ayat untuk hadiahkan buat kamu.. tampaknya saja aku kuat kelihatan..

Awak, saya izinkan awak pergi... demi untuk kesihatan awak.. sememangnya awak perlu berehat!
Aku mati ayat .....

blues buat aku daa..


Ada sekeping nota
Kujumpa di atas meja
Mencurahkan satu rahsia
Yang terpendam menjadi dendam

Mungkinkah selama ini
Kau hanya bersandiwara
Demi melupakan
Suatu tragedi
Yang tak mampu ku tempuhi

Nota yang terakhir ini
Cukup aku mengerti
Firasatku terhadapmu
Semuanya benar

Ku bukan seorang jutawan
Yang sebagaimana engkau inginkan
Ataupun seorang cendekiawan
Yang dapat mendidik seribu insan



Tadi aku drive nak balik umah terlayan arr lagu nih.. lupa arr td siaran radio apa ntah.. hehe.. perghh tetiba nitik air mata aku nih? mengung betul aku kan? tu yang aku malass layan lagu feel cucuk jantung nih.. nyamfah i!.. baik layan lagu ganaz kasi naik semangat.. kasi gegarrr..

Haa.. tuh nak tuduh aku frust cintan cintun arr tuh? tak de maknanyer aku nak frust ngan jantan arr.. hehe.. bongkak sungguh org itewkan?.. adehh, sabut bobut otak aku nih.. layankan ajer la ya.. ekeke

Sori arr pada kawan2 maya semua.. sejak masuk tahun baru nih aku macam da kena badi malas nak berYM, berblog or yg berkaitan ngan dunia maya.. aku pon tak tau arr virus apa ntah yg masuk dalam badan hingga otak aku nih.. aku jadi blurrr.. jadi tawar leshor.. hehe.. kadang nak layan sms or pick up phone someone twoone threeone pon malass.. line maxis arr.. hehe.. line celcom wajib angkat kang tak pasal my daddy.. my mummy.. kasi sembur itew fire.. ayoo sakit tinga nih.. hehehe.. sampai line maxis tuh skrg langsung da jd bisu terus.. agaknya ramai yg maki aku kot or kutuk2 manja gitew? ekeke.. so, sori pada semua.. lebih lagik yg rajin anta sms anta kabar and ajak kuar dating.. ayooo.. dating ker? nnt korang larik x cukup tanah daa.. ekeke.. sorii ya sebab aku jadik sengal macam nih.. mungkinkah aku kena mandi munga mekar kembang setaman?? hihi..

Hmm.. petang nih ingat nak jogging kat BJ.. konon nak bg body sexy meksi.. kikiki. letih arr selalu kena bebel ngan my fren amoi yg da slim.. huh, klau kuar jalan ngan dia.. asyik suh jaga mulut jer.. pastuh suh pakai baju body.. sure my mom langsung x bg kuar.. ekeke.. tpkan cuaca mendung semacam lak.. frust lg arr nak skodeng abg2 ensem and memain ngan anak ikan.. hepp, anak ikan real tau! yg berenang dalam kolam.. bkn anak ikan yg gitew gitew tuh.. lalala..

Cau cin cau.. air cincau mmg x bestt.. OUT!