"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Photobucket


Saturday, December 31, 2011

SELAMAT BERTUNANG



Alhamdulillah.. Tahniah buat adik2 ku Nurul dan Hady.. SELAMAT BERTUNANG.. SEMOGA IKATAN KEKAL HINGGA KE JINJANG PELAMIN..

So, aku mengenali mereka masa berkhidmat dengan Jabatan Perangkaan sebagai PEMBANCI untuk BANCI 2010.. memang happy sgt kenal dgn dorang nih.. happy go lucky ko.. cuma yg si hady tu jer control malu sweet ala lelaki idaman malaya sket.. opss.. jgn marah akak ok.. bergurau jerk.. hehehe.. lama dah aku hidu dorang 2 orang nih ada bunga dalam taman time banci membanci dulu.. tapi aku wat tak tau and tak nampak jer bila tembung ngan dorang time berdua.. ala manje meow meow gitew nampak gayenyer... iye lah.. kang malu plak muka tuko kaler pink dorang tuh klau usik? kan kan.. hehe.. ;p

Thursday, December 01, 2011

PUISI from MAKCIK BULAN


Merenung bulan
Cahaya benderang
Namun kanvas awan kelam
Bagai bergumpal kapas
Cakrawala kehilangan bintang
Senyap sunyi kerajaan langit
Tidak ada keraian
Pentasnya kosong
Sekosong semesta yang sunyi
Tanpa cinta

Awan itu
Sembunyikan bulan
Hanya ada cahaya yang menarik pandangku
Terlarut dalam rindukan dia
Terkhayalkan dia
Tersangat tenat
Tanpa kelihatan
Dibalik pekat hitam
Malam yang ku puja
Kini hilang keraian
Serakan warna cinta

Kerajaan langit yang sepi
Kanvasnya berwarna gelita
Bulan itu telah pergi
Telah dibawa lari
Jauh dari mata hati ini
Meraba jiwa rindukan lara
Rindu menggamit kalbu
Ingin bertemu
Lunaskan musim rindu
Padamu

Bulan...
Muncullah selalu
Jangan biar aku rindu
Terlalu rindu
Sendirian
Tanpa kamu

~Disorok Awan By Hirne Saris

*Sepanjang highway tadi.... bulan telah disorok awan.



Wednesday, November 30, 2011

Happy Birthday and Happy Wedding Day... ^_-



First, SELAMAT HARI LAHIR!!.. wahh, sudah bertambah lagi angka kamu eh?.. walau angka yang bertambah... tapi kamu tetap sentiasa kekal muda kan?.. jadi igauan semua spesis malaya.. haks!.. aceceh.. kembang semangkuk nampak??... hehehe.. so, harap dihari lahir kamu.. kamu telah menemukan hadiah yang begitu istimewa dalam seumur hidup kamu.. aku mengucapkan TAHNIAH!... jaga dan hargailah "HADIAH" itu sebaik-baiknya...



SELAMAT PENGANTIN BARU!!... walaupon kamu tidak mempelawa aku hadir hari bersejarah kamu, aku tetap mendoakan kebahagian buat kamu dan pasangan kamu... ;) (kalau kamu jemput pon aku mmg pasti tak hadir... x sanggup deh tgk kamu bersanding.. jeless pasal kamu dah mendahului aku.. mau meraung aku! :p )

So, selepas ini.. terpulang buat kamu mahu DELETE aku dari hidup kamu terus.. sesungguhnya kamu memang berhak berbuat begitu.. tapi, aku tetap memuja kamu dibalik bulan diawan yang gelap bersama ombak rindu beralun.. TERIMA KASIH sudi pinjamkan cahaya bintang berkedip untuk seketika dalam hidup aku... seperti yang pernah ku beritahu.. kamu terhebat yang pernah aku kenal... ;)

Sunday, November 06, 2011

SALAM AIDIL ADHA...



Bila ayam dah tak selera makan,
Kambing pula resah,
Lembu pura2 buat gila,
Unta jer nampak cool,
Tu tandanya raya korban dah dekat.

SELAMAT HARI RAYA KORBAN..

Ku lihat wajahnya, gaya jalannya,
Matanya persis dirimu,
Ku keliru…
adakah ini rindu?
ku amati suaranya..
“eMBeeK”
Eh kambing rupanya tapi kenapa seiras wajahmu?


Selamat Hari Raya AidilAdha!

Hmmm.. Raya Haji tahun nih aku kena keja daa.. nak wat camna kan? berkorban apa saja.. nak korban harta tak ada.. korban tenaga jer laa.. hehe.. so, salam hari raya haji deh!.. sori tak leh nak story pepanjang nak tidor barang sepicing kojap.. malam nih kena bertongkat mata.. uhuhu

OUT!


Sunday, October 16, 2011

Puisi: Sembunyi





Kalaupun kau sembunyi
Hingga tak mungkin dapat ku cari
Tak tahu dimana harus ku jejaki
Membiarkan rutin terus begini
Aku tetap tahu
Dirimu tetap memerhati
Tetap selalu menghampiri
Berhalusinasi disini

Aku tahu...
Kau pasti akan muncul nanti
Saat aku lelah dan kalah
Kala aku menangisi luka nan parah
Kau akan bawakan senyuman
Kau akan bawakan kenangan
Lalu tegaklah kembali impian
Mengingatkan semua sorotan angan-angan
Yang pernah ku bina dalam harapan
Demi kebahagiaan

Aku selalu mahu...
Biarpun apa kondisiku
Kondisimu
Jangan pernah lupa siapa antara kita
Tetap menjadi penjaga hati
Yang akan setia sebagai pendamping
Jangan pernah lupa...
Apa jua yang terjadi
Akan selalu akan ada disisi
Hadapi apa jua situasi

Biarpun nanti...
Setelah kau muncul
Kau harus sembunyi kembali
Harus berdiam diri dan terkadar memerhati
Membiarkan aku berjuang sendiri
Aku tetap akan berani
Lalui semua dengan tabah hati

Asal nanti...
Kau bukan pergi menghilang diri
Tanpa tinggal pesan tangkal kekuatan
Seolah kau lelah dan kalah tawani cobaan
Kerna aku juga mahu
Kau terus memasang impian
Mencapai angan-angan
Demi kebahagiaan berkekalan
Satu perjuangan yang belum selesai
Yang belum langsai
Dimasa depan

Dan nanti...
Andai kau bersembunyi lagi
Akan ku cari satu bintang
Yang bersinar terang paling terang
Lalu menyuluh seluruh alam
Mencarilah sang bulan tempat kediaman
Dimana sorok tubuhmu
Biar ku tahu kau selalu disitu
Memerhatikanku
Dari firasatku

Dimanapun dirimu
Aku akan selalu melihatmu
Dari mataku
Dari bolos lubang hatiku
Dari segenap jiwaku
Kerana kau dan aku
Saling perlu dan memerlukan
Menjaga hati untuk terus berani
Biarpun kita tak bersama
Kala juang sendiri


By Hirne Saris




"Orang yang pandai memotivasi diri akan bisa tegar ketika dirinya lemah dan akan bangkit di saat yang lain sedang terpuruk"

Saturday, October 15, 2011

PUISI : CINTA HEMPEDU





Aku mencintaimu
Lebih dari apa yang kau tahu
Melebihi dari apa yang ku mahu
Melebihi seluruh dimensi alam
Hingga Tuhan saja yang mengerti
Apa adanya isi hati

Namun..
Apalah ertinya cinta
Andai berjuta kata
Yang ku lukiskan buatmu
Ukiran tercantik hiasan jiwa
Sebagai hadiah pemilik hati
Hanya satu untukmu
Bisa mencalarkan duka
Berbingkai hempedu untuknya

Hidangkan air serbat dari senyummu
Semoga larat hatiku melepaskan kau pergi
Bukan aku tidak peduli
Kasihmu telah ku sunting sejak azali
Berkembang mekar ditaman syurgawi
Kaulah bidadari pujaan
Jadi idaman sealam kehidupan

Semoga....
Dialah buatmu pilihan
Menaung hatimu bagai salju
Aku rela... kau bersamanya

Antara kasih dan teman
Antara duka dan bahagianya
Aku lebih rela menelan sengsara
Dari melihat hatinya merana
Dan kamu...
Adalah sinar cinta
Mahligai jiwa yang dipunya

Sungguhpun ku tahu
Aku mampu berdampaing kamu
Kerna....
Akulah arjuna layak untukmu
Melengkapi hayat hingga hujung nyawa
Bersisa masa kita pasti bahagia
Berdua


By Hirne Saris


Friday, September 30, 2011

TANGISAN BUATMU





Kasih...
Tangisan ini untukmu
Kerna pernah pergi jauh
Jauh aku pergi
Hilangkan diri
Saat kau membutuh aku
Tidak ada cinta
Tidak juga setia
Janji tinggal janji
Aku telah pergi
Tinggal kau dan sunyi



Kemelut itu menjerutmu
Hanya ada nyanyian sendu
Menyilang kata-kata penuh sakit
Teriakmu dilohong duga
Sunyi dan sendiri
Hitam pekatnya derita
Tidak ada cahaya
Tidak punya sesiapa



Haruskah ku katakan
Kita sedang diuji
Tuhan akan selalu menguji
Tanda cintaNya buat kamu
Buat aku
Agar tegar berani
Hadapi kemungkinan terjadi



Walau aku mati nanti
Atau sekali lagi aku pergi
Hadapilah sendumu dengan senyum
Lapangkan jiwa bukakan raga
Semua ini hanya sementara
Kau mampu hadapi
Bertahan dan bangkitlah lagi
Berjuang dan tentang
Semoga kau bakal menang



Tangisan ini untukmu
Melihat parut-parut dulu
Hatiku jadi sayu
Kau dan aku....
Menjadi satu
Bagai pejuang jiwa dalam cinta
Takkan pernah mati
Walau nanti
Jasad bersemadi
Nadi terhenti



By Hirne Saris *Buat sahabatku Azwa...




Wahh.. tak sangka ada puisi untuk aku dari makcik nih... perghh sendu, rindu, rasa best dan segala rasa beb.. apa pon macih beb!.. lu mmg selalu berjaya pecahkan aliran airmata gue hingga tubik mengalir... sampai kuar air hingus skali.. ceh sungguh cememeh aku ini kan?.. hehehe..

Thanks my lovely friend.. muachhh...

Monday, September 19, 2011

Puisi: Luka Dimata Hatiku



Dapatkah kau mengerti hati ini
Setelah satu persatu ruang yang ku beri
Tidak satu pun kau hargai
Semuanya kau biarkan kosong
Tanpa warna-warna bermakna
Sekadar dijamah waktu berlalu pergi

Dapatkah kau mengerti
Setiap detik yang kau miliki
Ku beli dengan harga yang sia-sia kesini
Melangut sendiri hingga rindu pun bertamu
Terkadang aku jadi jemu
Di olok-olokkan waktu
Hanya untuk kamu
Aku mengertikan mu
Situasimu
Kebahagiaanmu
Kesepianmu
Semua demi kamu…

Terkadang aku bisa lupakan segala
Terima segala pelakumu
Lupakan segala senduku
Walau rajuk ku mula kecamuk
Walau duka ku kian mendera
Kau tak pernah pedulikannya

Kau….
Nampakkah luka dimata hatiku
Tercarik-carik dikais duka beribu
Tidak secalit penawarpun yang kau sapu
Membasuh kudis-kudis yang tersisa
Aku masih bisa membalut luka itu
Masih mampu celikkan rasa melihat kau bahagia
Masih mampu membaca isi hati firasatmu berkata
Masih boleh itu dan ini demi kamu
Bukan kerana aku dungu
Bukan….
Tapi kerna kau sebahagian dari kehidupanku
Sebahagian dari hari-hariku
Telah berada didalam ingatanku

Bisakah aku minta sedikit rayu
Sedekahkan aku jujurmu
Menemani waktu suka duka ku
Atau harus aku menagih padamu
Ruang ikhlas saat bersamaku
Agar kau hargai keujudanku disini
Bercerita tentang aku
Tentang kita
Tentang rasa
Suka dan duka

Sesekali…
Aku ingin kau fahami bahasa puisi ini
Sesekali juga…
Aku ingin melihat kau berada didepan ceritaku
Memahami setiap bait tinta itu
Menemani seperti mana setianya aku disisi
Sentiasa mengerti dan memahami
Segala yang tersembunyi

Kita….
Tak dapat mengubah segalanya
Setelah luka dimata hatiku menjadi buta
Tak bisa ku lihat lagi ruang hatimu terbuka
Kerna jiwa batinku tertutup untuk kau sambut
Buat selamanya



By Hirne Saris



Wednesday, September 14, 2011

FALLING IN LOVE



Once in a lifetime…
And your sweep took off your feet
And everything I’ve touched dissolve itself before my eyes
You’re taking me higher when I hear you speak to me
This is so familiar but I’m caught up in this fantasy

Now I can’t seem to find myself
Oh, I can’t seem to give up my mind
Oh, I keep falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you

When I look into your eyes
I see your love that comforts me
Every now when I go to sleep
I wait to see you in my dream
You’re taking me higher when I hear you speak to me
I’m trying to tell you that I will never won’t to let you go

Now I can’t seem to find myself
Oh, I can’t seem to give up my mind
Oh, I keep falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you

Over and over again because I’ll let my mind
You give me something in you to believe in
Come to take me away…

Now I can’t seem to find myself
Oh, I can’t seem to give up my mind
Oh, I keep falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you

Friday, August 19, 2011

Puisi RINDU MILIKMU




Kalau rindu bisa ditahan
akan kutahan bagai bulan mengambang di awan
Namun rindu bagaikan air mengalir
Diruang mana sekalipun
Akan tetap mengalir
Terus mengalir....uhuhu



Rinduku padamu...
Takkan pernah pudar
Walau setiap hari kita bertemu
Kau bertamu depan mataku

Rinduku untukmu....
Telah ada dalam diriku
Telah ku letakkan satu tahta disinggahsana
Rindu itu tempatmu beradu
Tak bisa hilang walau ku seru

Aku merinduimu...
Dalam tasbih namamu
Tak pernah terusir dari lidah
Ia akan terus membara
Hangat membakar gelora cinta
Kerna kita telah bersama
Hatiku milikmu
Bersama rindu dikalbu

* Rindu Milikmu.............



:: MAKCIK BULAN ::


Sunday, August 07, 2011

GOBOK MAKCIK BULAN 1





Biarpun malam akan sunyi
Atau siang penuh pikuk
Mungkin bumi bisa bergoncangan
Dan langit kian meruntuh
Berdirilah dengan teguh
Mendiri keyakinan penuh utuh
Siapapun kamu...
Itu adalah kamu
Yang penuh keindahan peribadi
Kecantikan tersendiri
Istimewa dalam seri sang pecinta
Dari pemuja anugerahNya

Dan bila malam tinggalkanmu
Siang menjauhkan diri
Atau mungkin bintang-bintang tidak peduli
Angin tak lagi bernyanyi
Temanimu seperti selalu
Jangan pernah bosan dengan diri
Kerna kamu adalah tersendiri
Tanpa sesiapa
Bahagia tetap akan menyapa

Lihat sekeliling jengahlah luar jendela hatimu
Masih ada tona-tona cinta penuh mewah
Memanggilmu untuk tersenyum
Berjanji akan membawamu terbang ke udara
Bagai rama-rama melebarkan sayap kecantikan
Tinggalkan kesan pesona penuh luar biasa

Dirimu adalah bunga penuh cinta
Relalah hadapi mentari dan hujan
Walau berkali-kali akan layu nanti
Itu tidak menjadikan kamu mati hati
Kerna cinta....
Akan selalu menjadi nafas
Menjadi semangat
Menjadi kekuatan
Menjadi harapan
Jadi impian
Jadi tujuan
Dan pohonmu akan terus menunjang awan
Terus menggapai apa jua idaman

Nanti....
Andai puisi ini hanya tinggalan kenangan buat kita
Berjanjilah pada diri yang mendiri
Cintailah cinta yang berjasad hati
Akan membangun dihari penuh putus asa
Lemparkan segala kekalahan
Buang semua kesedihan
Kelukaan itu
Akan menjadi azimat penuh hikmat
Merentas uji kekuatan perisai juangmu
Dihadapan seteru

Dan nanti...
Bila malam akan sunyi lagi dan lagi
Lalu kau ditinggalkan sepi
Atau siang menjadi pikuk
Menghindarkan kamu penuh sengketa
Tidak akan pernah menjadi apa-apa
Kerna aku percaya...
Dibalik sikapmu yang biasa
Kamu adalah insan istimewa
Tidak disedari sesiapa

Poem: Juang Mandiri
By Hirne Saris



Friday, August 05, 2011

SALAM RAMADHAN




Syukur, Allah mengizinkan kita mengecapi nikmat iman dan islam..
Syukur, Allah mengurniakan kita satu bulan yang penuh dengan barokah..
Syukur, Allah jadikan padanya satu malam yang lebih dari seribu bulan..
Syukur, Allah naungi kita dengan rahmat dan hidayahnya..
Syukur, Allah pertemukan kita dengan bulan yang mulia ini..
“RAMADHAN AL-MUBARAK” Alhamdulillah..

SELAMAT MENJALANI IBADAH BERPUASA..


Sunday, July 31, 2011

COPY BY FACEBOOK




By : Jadikan Dia Jodohku Yang Terbaik ♥


Selami Lah Perasaan ini..




Wahai mereka yang mempunyai hati..

Dengarkan bicara hati ini..

Kalbu seperti tertusuk duri..

Merasakan diri hampir mati..


Ukhwah dicipta untuk dikongsi rasa..
Membina barisan untuk ke syurga..
Mencari kebenaran yang tiada had nya..
Supaya tiada ada yang binasa..



Wahai Sahabat ku mari masuk kedalam hatiku..

Akan aku curahkan perasaan ku kepada mu..

Aku tidak akan aku susah bersama mu..

Tetapi Akan ku pastikan senang ku , kau bersama ku..




Masa tiada tukar gantinya..

Begitu juga ukhwah yang dibina..

Marilah sayangkan semuanya..

Bina Kasih Cinta Antara Kita..




Wahai insan yang membaca..

Ini semua adalah luahan hati dan rasa..

Kesedihan dan tangisan yang kamu semua tidak melihatnya..

Ingin jadikan ukhwah kita seperti keluarga..




Gurauan senda menjadi pemanis ukhwah..

Supaya ukhwah tidak menjadi sampah..

Perasaan seseorang dibuang bersepah..

Adakah Ianya akan Tabah..?




Wahai insan yang mempunyai rasa..

Mari dengar selami budi bicara..

Aku sayangkan hubungan kita semua..

Agar dapat korang saling memahami setiap hati dan jiwa..




Andainya aku sudah tiada..

Jika tidak disedekahkan Al – Fatihah & doa pun tiada apa..

Yang penting bagi ku Ukhwah antara kalian semua Terjaga..

Walaupun aku akan dilupa..




Mari ku buka tingkap rahsia..

Akan ku kongsi senang bersama semua..

Tetapi susah ku kan simpan di satu satu sudut pelusuk dunia..

Agar tidak menambahkan masalah kalian semua..




Biar ku sendirian tanpa bicara..

Gusar jika mengguriskan jiwa semua..

Akhir kata penutup bicara..

Aku Rindukan Kalian Semua..




Assalammualaikum..




~Salam Hadrah~

12/12/12 – 12.21 am

Saturday, July 02, 2011

Yeahh... HAPPY BIRTHDAY TO ME.. \(^o^)/



Walahh.. sodar x sodar dah tambah lg satu anak tangga lagi umor aku!.. kojap jer kanz?.. rasanya baru jer semalam aku nih sweet 17! hahaha.. tapi x kesah arr.. apo ada pada angka kanz? yg ponting happy go lucky.. tackle sampai mati dapat laki.. amboi gatainyerr... hahahaha :p


Cut!.. aku nak nyanyi besday aku dulu... SELAMAT HARI LAHIR.. SELAMAT HARI LAHIR.. SELAMAT HARI LAHIR SAYANGGG.. MUGE JADI INSAN YANG PENYAYANG, DISAYANG, MENYAYANG... ABANG SAYANG... GILA BAYANG.. hahaha aku memang dah mengung! ;p


Alhamdulillah.. apa yang selama ini aku usahakan telah mengeluarkan hasil.. cuma aku perlu kuat lagi bertahan agar bisa mencapai MATLAMAT yang aku impikan.. to my family and all my frendz.. thanks a lots.. coz sudi menemani and memahami aku tika aku dirundung nasib malang.. waaa.. x mo ingat kisah sedih lagi pedih itew.. kuburkan ia dengan aman.. JIA YOU! JIA YOU!! JIA YOU!!!.. SMILESS...


So, dalam banyak kiriman ucapan yang aku terima dalam my hp and laman FB.. taraa.. ayat sorang minah nih mengamit hati aku.. so aku tepek kat c ni daa.. sowi my frend lama kita x mengayat gedikz kan?.. menjak jd merangkap asisten doctor al misi wat2 bz 24 jam la nih kununn.. makin maleh teman nak ngayat2 dalam maya nih.. baik gue ngayat doc2 and MA yg konon cover macho al nyampah beb!.. dapat gak pekdah nyer ye dak?.. ada la masyuk duet tabung gue... hehehe.. ;)



FROM : Makcik Bulan

H̲̅][̲̅̅A̲̅][̲̅̅P̲̅][̲̅̅P̲̅][̲̅̅Y̲̅]★[̲̅̅B̲̅][̲̅̅I̲̅][̲̅̅R̲̅][̲̅̅T̲̅][̲̅̅H̲̅][̲̅̅D̲̅][̲̅̅A̲̅][̲̅̅Y̲̅]
٩(-̮̮̃-̃)۶ ¸.•*¨`*ི ྀღ •♫♪ ¸.•*¨*•♫♪ ░H░A░P░P░Y░ (¯''•.¸¸.•''¯)
░B░I░R░T░H░D░A░Y░ ♪♫•*¨*•.¸¸♫♪ Happy Special Bithday
Smoga pnjang umo dan murah rezeki…

♥ Jika SENDIRI jangan merasa sepi. Ada Allâh yang MENGAWASI
♥ Jika SEDIH jangan pendam dalam hati. Ada Allâh tempat BERBAGI

♥ Jika MARAH, jaga fikiran & hati. Ada Allâh tempat MENENANGKAN DIRI
♥ Jika SUSAH jangan merasa pilu. Ada Allâh tempat MENGADU
...
♥ Jika GAGAL jangan berputus asa. Ada Allâh tempat MEMINTA
♥ Jika BAHAGIA jangan menjadi lupa. Ada Allâh tempat MEMUJA

••••► INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA !!!



Wokeh.. nak update blog TESTIMONISNE plak.. ramai da bising coz banyak sawang lelabah gantung2 dah.. hehehe... OUT!

Thursday, June 23, 2011

TAHAJJUD CINTA



Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku haus di tengah laut
lemas mencari tempat berpaut
kirimkan aku kekuatan
serta pedoman di kesesatan

Ku sunyi dalam gembira
perih pedih tanggung derita
sungguh aku bukan wali
yang suci dari hina dan benci

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Terlalu lama aku mencuba
terlalu banyak

cinta yang ku damba
tiada yang sempurna
hanyalah fana
Tuhan, ampuni hamba-Mu

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku rebah di dada malam
memecah dendam yang lama diam
ku tanggalkan baju dunia
dakapku dengan selimut syurga
ya Tuhanku hanya padamu
tempat mengadu segala rindu
limpahi ku rahmat kasihmu
dalam tahajjud cinta bersujud..


Monday, June 13, 2011

RAPUH



detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu



Kembali pada sebuah pengorbanan hati
Hanya untuk membuatmu slalu tersenyum bahagia
Dengan mempersembahkan kelapangan dan kejernihan hati
dari kesedihan
dan pembuktian cinta ini


Aku ingin, agar mentari menyinari hati dengan sinarnya
Lalu lentera hatipun benderang
Dari redupnya kesedihan
Agar cinta tetap berwarna indah

Kepada angin bersihkan debu-debu pada hati ini
Oleh hembusan angin dzikir
Agar bening tanpa noda dosa
Yang melekat oleh nafsu

Rabb, pengorbanan atas Asma-MU
Kuharap Kau terima sebagai pinangan
Agar aku sampai pada singgasana langit
Walau tiada pantas kuemban sebagai permaisuri –MU
Tapi aku tak ingin ada pada tempat yang tak layak ditempat-MU

Pada-MU kupersembahkan kesetiaan dan pengorbanan
Dari imanku dengan lautan Sabar dan Syukur
Dengan melewati jalan percintaanku…

Friday, June 10, 2011

bertemu CINTA ..







‎"Abang ingin terus hidup bersama dengan Nur hingga ke akhir hayat abang. Walau apa pun yang berlaku antara kita, bagi abang Nur tetap isteri abang... dunia akhirat".


Tiada siapa menyangka
Benci derita jadi bahagia
Harapan tinggi jauh tak terduga
Jarak cinta cuma di depan mata

Bertemu cinta kita akhirnya
Setelah tangis tanpa suara
Bertemu cinta bagai cahaya
Menyuluh hati menjadi kasih sejati

Kita bagai ombak di lautan
Terhempas pedih badai dugaan

Bertemu cinta kita akhirnya
Setelah tangis tanpa suara
Bertemu cinta bagai cahaya
Menyuluh hati menjadi kasih sejati

Lantaran kasihmu dan kasihku
Tiada rahsia pemisah kata

Bertemu cinta di ambang syurga
Mengutus doa biar menjadi anugerah
Bertemu cinta indah sempurna
Sedetik tidak hilang ragu dan percaya








"Abang memang suka pada Nur..tapi abang percaya..apa yang ditentukan adalah yang terbaik... Nur milik Adam.. bukan milik Abang".

"Abang akan jaga Nur, itu janji abang pada Adam"






PEACE LOVE!!


Thursday, May 26, 2011

LUV U 4 EVER.. PEACE LOVE! (^_^)v



Ku mencintaimu lebih dari apapun
meskipun tiada satu orang pun yang tahu
ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
yang kucari slama ini dalam hidupku
dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
yang panjang dalam hidupku

Ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku
ku mencintaimu lebih dari apapun
meskipun tiada satu orang pun yang tahu
ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku

Kekasih gelapku...



" Cinta itu tak semestinya kita bisa memilikinya dengan menjadi hak mutlak diri.. Cinta memang tak boleh dipaksa.. tapi ia boleh dibaja.. agar ia sentiasa bisa tumbuh dengan penuh rela.. dan kita terus laksanakan tanpa rasa keterpaksaan..

Cinta.. cukup sudah aku dapat merasainya.. kerana mencintai dirimu menjadi sumber inspirasi, kekuatan buat aku terus mencintai diriku dan menghargai hidup yang Tuhan anugerahkan.. Sesungguhnya aku insan bertuah dapat merasa cinta itu..

Semoga cinta kamu juga bisa membangunkan tiap-tiap impian yang kamu angankan.. Terima Kasih Cinta! "




Wednesday, April 06, 2011

SEDETIK LEBIH





Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa




Kasihku…

ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu ..





"Always In My Heart"

Thursday, March 31, 2011

senangnya dalam hati...

OPERATION OFF


OPERATION ROOM AND BABY ROOM



STERIL ROOM AND PANTRY



Hehehe... camni arr keja aku tiap-tiap hari.. kemas, cuci, susun, atur, lepak, makan dan makan lagi.. kadang juga buka, suluh, tekan dan cucuk?.. haha.. mesti dah pikir lain nih kan?.. terpulang arr nak pikir apa kanz.. yg penting citer aku tak de blue tape 18 xxx daa.. ekeke... walau orang nampak keja camni nampak remeh, tapi aku happy giler... tak cam keja aku yg sblum nih ngadap pc sampai nantuk, pastu bersoal jawab ngan client sampai muka merah pijau, jenuh drive bila time kena gi outstation.. dan bla bla.. kadang buat sampai aku jadi stress minda, tutup segala nafsu nak berdating geli geli den .. pasal fokus nak cari duet nak bayar "utang".. hehe.. sampai ada org tension ngan aku coz kurang kasih sayang?? kasih terabai?.. hahaha.. so k la kanz?.. kumbang bukan seekor... kumbang2 lain manyak kanz kat c nih yang bleh fahami aku kanz? kdg wat aku malu meow2 tapi mahu dong dong ahh... ekeke.. ceh, apa da terlari topik citer pasal kumbang laks!?... pusing balikk.. hehe


OPERATION ON



2 gambo nih aku snap time operate fetal disstress.. mmg stress arr sket nak kuarkan baby tuh dalam perut ibu dia.. bukan kita org yg stress tp org yg nak kena bedah perut tuh arr yg stress.. hehe.. tugas aku menenangkan dorang.. kira bg sokongan moral.. agar operation berjalan dengan lancar.. So, amacam ada ciri2 aku bleh jadi ibu yang solehah x aku nih?.. diam plak baby tuh dalam pangkuan aku.. oh, dimanakah bakal suami aku yg sebenar-benarnya?.. x sabar rasanya nak punya anak bersama kamu nih.. cepat arr kuar jgn arr sembunyi lama benor! hahahaha... aku memang dah mereng!.. :p


Apa pon aku mmg teruja sgt dapat tgk live operation ibu bersalin.. bukan tuh aje.. operate mata, punggung, kaki dan segala macam aku dah tgk.. huhu.. walau sebenarnya dulu aku nih lemah semangat yang terlampau amat.. tenguk darah pon aku dah bleh pitam.. lg arr nak tenguk anggota badan di toreh ngan pisau?.. mmg rasa ngeri.. serasa badan aku yg rasa di toreh?.. tapi Alhamdulillah dah masuk 3 bulan aku kerja... segalanya ok.. mental dan semangat aku kuat!..


Kalau ada rezeki lebih dan segalanya berada pada paras normal seperti dulu.. aku mahu sambung belajar kembali.. tgk rakan sebaya yang berjaya dalam hidup?.. ada yg jadi doktor? pensyarah? peguam? punya bisnis maju??.. tiba rasa sedikit kesal dalam hati.. tapi entah la.. tak tahu bila nak start?.. coz aku tak mahu lg membazir waktu aku dengan sia-sia studi last aku kembali frust.. cam minah jenin.. segala yg aku rancang berkubur... apa pon ada satu tempat yang aku nak pergi.. moga impian aku terlaksana.. InsyaAllah..

Thursday, March 24, 2011

missing...



If one day you feel like crying
Call me
I don't promise you that
I will make you laugh
But I can cry with you...


If one day you feel like to run away
Don't be afraid to call me
I don't promise to ask you to stop
But I can run with you...


If one day you don't want to listen to anybody
Call me and
I will promise to be very quite...


But ...
If one day you call and there is no answer
Come fast to see me
Perhaps I need you
To say I Love You....



" U make a beautiful difference to each day of my life .. "

Jangan Menangis Sayang..

Photobucket

Saturday, March 12, 2011

malam ini....






Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
namun ini hanya ada di bibir
di bibir saja

Aku ini yang bisa mengerti
walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku
biarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Woo.. sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam



Entah... aku tak tahu apa rasa yang harus aku lahirkan.. segalanya telah berakhir.. benar, seperti yang telah aku jangka diawal permulaan kisah... biarlah.. keputusan pun telah dibuat.. aku terima dengan redha.. pasti ada hikmah yang tersembunyi dibalik kejadian yang berlaku.. aku lepaskan rasa amarah, benci dan rasa sakit hati pergi jauh-jauh...

Mak... abah... maafkan anakmu ini.. aku tak mampu mempertahankannya... dan aku tak mampu lagi membohongi diriku.. aku dah cuba sedaya upaya.. namun, perancangan Allah tiada siapa boleh menduga.. Terima kasih Ya Allah.. akhirnya Kau makbulkan doa dan permintaanku...

Hmmm... tadi my snepartners aku calling.. dia ajak aku join balik biz kitaorg.. coz aku dah lama tido?.. huhu.. cam biasa byk gak ayat2 pedas dia basuh kat tinga aku nih... adiehh.. mmg bisa berbisa.. tp aku tak marah.. mmg byk yg betul apa yg dia pot pet kan tuh... cumanya aku nih jer cepat patah semangat bila ada ujian datang bergoncang kuat!.. dia dah siap daftarkan aku gi kursus cas power energy untuk aku pd 2 & 3 /4/11 nih!..now, aku perlu bertukar! berubah?.. jd new wawa!.. huhu.. so, aku pon bilang OK.. ya, aku perlu BERTUKAR!.. kan? hehe

Time to sleep.. coz esok masuk shift pagi lak.. so, OUT lah..

Friday, February 25, 2011

PUISI MAKCIK BULAN


Cinta akan hadir untukmu
Akan hadir buat kamu
Walau harinya nanti aku telah tiada
Mati dikambus bumi
Sebelum sempat ku nyatakan
Wasiat hati ini
Temani jalanmu sendiri

Cinta akan selalu ada
Seperti adanya aku disisi
Saat air matamu tak lagi diusapi
Saat bahumu
Tak akan berlabuh kepadaku
Namun biarkan...
Namaku terus diingatan
Terbingkai semua kebaikan insan
Dalam senyuman


~Hirne Saris

Thursday, February 24, 2011

Tentang Perasaanku



Aku takkan lelah menunggu
Hingga waktu ajal menjemputku
Takkan pernah ada sesalku untuk menunggumu

Aku harus tetap menunggu
Hingga nanti aku berbaring
Sampai mati aku akan tetap menunggumu

Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu

Ku ingin kau tahu tentang perasaanku
Ku ingin kau tahu besar cinta padamu
Ingin ku berikan sisa waktuku
Dan sisa umurku sampai mati

Aku harus tetap menunggu
Hingga nanti aku berbaring
Sampai mati aku akan tetap akan tetap menunggumu

Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu

Ku ingin kau tahu tentang perasaanku
Ku ingin kau tahu besar cinta padamu
Ingin ku berikan sisa waktuku
Dan sisa umurku

Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu

Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu

Ku ingin kau tahu tentang perasaanku
Ku ingin kau tahu besar cinta padamu
Ingin ku berikan sisa waktuku
Dan sisa umurku sampai mati



>> Kita hanya mampu merancang... tapi perancangan Allah lebih sempurna... rasa cinta ini buat aku jadi kuat.. rasa indah dan memang sukar untuk ku gambar dalam bilah bicara.. memang ada bahagia.. rasa sakit?.. cemburu??.. tanda tanya??.. bohonglah kalau aku katakan semua itu tiada... namun aku sentiasa berfikiran rasional... jatuh cinta and patah hati itu adalah perkara normal bukan?.. cumanya kita ini jangan terlalu taksub sampai jadi buta dan tuli kerana cinta?... so, secret love tuh biar aku simpan diam dalam hati... biar sentiasa kembang mekar kat jambangan hati aku.. ;)

Semalam aku call mak nak wish Selamat Hari Lahir untuk mak coz la nih mak & abah ada kat kg urus ayam kuar bantu adik2 laki aku kat sana.. .. mak tanya dot dot ada call x dalam 2 3 hari nih?... hmmmm.. dia??.. x yah tanya ler mak... haramm.. dah 6 bulan sonyap.. kira kalau aku sah jd bini dia mmg aku nih dah dikira gantung x bertali??.. sadisss.. kalau dia nak kat org mesti dia tanya kabar sakit pening org kan?... takkan org lak yg terhegeh2 nak geli2 manja lak ngan dia plak kan?.. (lain arr klau aku yg gila suka air liur meleh kat dia??... mmg aku terjah selalu.. haha..) kang kata aku pompuan gedik plak kan?.. ngade2??... tetiba aku jadi maha negatif punya olang.. ayat tuh aku bg kat mak.. dan, maka aku pon dapat nasihat percuma dari mak.. hehe.. and mak kata lagi kat kg nih dah heboh citer aku nak kawen bulan 6 nih?? siap ada org kg tanya mak lg?.... betul ke??.. hah!? biar betul?.. naper aku tak tau?... maybe dia kawen ngan org lain tak mak?.. mak jgn gantung harapan tinggi sgt.. apa cerita pon kita tak tau.. wakil pihaknya pon x mari umah.. nak terus or nak putus??.. mmg huru biru ngan hidup aku nih kan?... last sebelum mati talian, mak suh jaga umah... jaga diri.. buat persiapan diri??.. kalau pinggang tuh sakit lg pergi berubat?... tetiba aku rasa nak lari jauh jauh.. huhuhu...

Now, rasa aku... minta2 bukan dia nak kawen ngan aku kan?.. biarlah dia kawen ngan adek angkat kesayangan dia tuh or sape saja kan?.. coz aku tak tau dalam rasa aku nih mmg dah tak de rasa dah nak kawen dah... lg arr skrg aku tgh menderita sakit pinggang yg maha hebat... mmg perit.. tuh arr keja kuat sgt angkat berat2... last pinggang aku tergeliat... tetiba otak aku nih dah jadi makin mereng... please help me!!

OUT!

Wednesday, February 16, 2011

anai-anai punya angkara...


Huhuhu... habis dimakan anai-anai... siap dowang semua bleh wat sarang beranak pinak lagi??... nasib arr aku tergerak nak buka almari buku?.. kekonon nak cari balik novel Tak Seindah Mimpi, Tak Semanis Impian dan Tiada Lagi Mimpi karya Sharifah Abu Salem.. pasal dia punya citer ngah tayang kat TV1 skrg nih.. kira nak flash back balik arr dia punya jalan cerita.. (tp dah jadik Trilogi Cinta..) sekali apa yang aku dapat sarang anai2 yang aku jumpa duk kerumun kat semua novel2... banyak plak tuh? hairan camne dia bleh bersarang telur kat c tuh??.. kitab ilmiah lain x mo plak dia usik?... hairan sungguhh kanz?.. mmg stress aku tgk novel2 nih jadi lagu nih... uhuhuh :'(




Tenguk?... hancur berkecai jadinya... sayang tuh novel Jendela Hati karya Aisya Sofea... penulis kegemaran aku tuh... dah arr aku catu duit time nak dapatkannya?... sampai tahan nafsu makan u know?.. hehe.. last jadi lagu tuh plak?.. mmg serius sodeh aku tgk... rasa cam ilang laki jer tau... hehe.. aduhhh, sayangnyaaa... anai2, ko ganti balik novel aku!!!... uwaaaaa... apa pon nasib 3 novel yang aku cari tak de?.. maybe yong aku pinjam kot?.. nnt aku nak terjah umah dia cari... hehe..


So, apa pon citer nih mmg best!.. walau kadang aku nyampah tgk watak si Razif and si Nurjinah tuh... bukan apa.. baik sgtttt... orang baik nih mmg selalu kena tindas!.. pastuh bleh buat org benci and umpat keji... sepak terajang??.. haissss... teremosi plak aku nih!.. tapi, aku sakit hati lak tgk watak si Salmi tuh... Pak Badar? shahrul?.. haiyaaa... segala rasa aku ada tgk citer nih arr... apa pon tahniah arr pada mereka yang telah berjaya menjiwai watak masing2... syabas buat aku nih nyampah kdg tgk watak perwatakan korang?.. hehe


Sinopsis Telenovela Trilogi Cinta yang telah aku ceduk .. hehe:

Kisahnya bermula dengan mengambil latar situasi berlaku selepas tamat peperiksaan STPM, Norjinah terpaksa memilih untuk menjadi pembantu rumah Razif kerana tidak tahan selalu dimarahi oleh dileteri oleh bapa tirinya, Pak Badar.

Perkara itu dicadangkan abangnya, Anuar yang pernah menjadi pembantu peribadi Razif, pemilik Raz Corporation dan juga salah seorang ahli lembaga pengarah Mawar Holdings milik keluarga isterinya.

Kedatangan Norjinah ke rumah Razif, di saat Razif berdepan dengan masalah rumahtangga apabila isterinya Salmi, meninggalkannya untuk bersama lelaki lain, Amir. Salmi meninggalkan Razif kerana jatuh cinta dengan rakan perniagaannya itu.

Kerana cinta yang mendalam, Razif sanggup mengambil Salmi semula apabila Salmi dtinggalkan oleh Amir selepas terlibat dengan kemalangan. Salmi dibawa pulang ke rumah dan diberi layanan yang tidak berbeza oleh Razif. Sikap Razif membuatkan Norjinah kagum dan menghormatinya. Razif memaafkan semua kesilapan masa lalu Salmi. Salmi sangat terharu pengorbanan Razif.

Salmi yang menjadi serba-salah dan kekurangan telah menyarankan Razif berkahwin dengan Norjinah tambahan lagi anak-anaknya Balkis dan Ameera rapat dengan Norjinah. Badrul, adik Salmi amat kecewa dengan perkahwinan mereka kerana telah jatuh cinta dengan Norjinah. Pak Badar, bapa tiri Norjinah menabur fitnah bahawa mereka berkahwin kerana telah terlanjur. Norseha pula memberontak untuk ke Kuala Lumpur. Hasratnya tercapai dan menetap di rumah Razif dan Norjinah setelah Salmi meninggal dunia. Norseha selalu menggoda Razif dan tidak henti mencari peluang. Norseha didapati mengandung setelah dinodai Shahrul adik bongsu Salmi.

Kehidupan Norjinah terus dirundum pelbagai sengketa tapi mujur Razif dan ibunya Mak Nab selalunya menyokongnya serta anak-anak Razif memberi kekuatan kepadanya.

Lalu bagaimanakah kesudahannya? Mampukah Norjinah dan Razif mempertahankan ikatan cinta mereka meskipun pelbagai halangan yang mendatang? Sejauh manakah Razif dan Mak Nab mampu meneruskan usaha membela Norjinah? ...

Nak tau selanjutya berakhir kisah... layan arr setiap ahad hingga selasa... ok?.. hehe.. OUT!

Saturday, February 12, 2011

Alhamdulillah..



Now.. aku kojer kat c nih lak.. hehe.. dah masuk sebulan dah.. tp, just "temporary" ajer u .. klau rajin, maybe diserap jadi permanent katanye ler.. iye ker??.. mudahan la kanz?.. senang sket bila nnt nak berurusan yg berkaitan yer dak?.. mmg aku x sangke pon nak dapat.. coz time temuduga tuh aku blasah jer jawab soklan yg disoal bertubi... yang ptg dlm otak aku nih dapat keja.. ada keja.. idak aku ler nangut jer kat umah kanz?.. mmg bohsan al tensen weh duduk umah jadik amah x bergaji nih.. hehe.. dah tuh makan tido brangan x sudah jer nyer ye.. kang otak pon jd tepu.. hehe..

So, aku masih teringat lagi waktu skolah rendah darjah 1-3 bila cekgu bertanya tentang cita-cita bila besar nanti dalam buku butir diri pelajar... NAH apa cita-cita kamu?.. and, aku lak selalu jawab.. nurse cekgu!.. kenapa mau jadi nurse?.. bleh bantu org sakit cekgu.. ayat suci jer kan?.. hehe.. walau dulu, aku x tau apa itu makne nurse?.. yang aku tau org yang pakai baju putih and topi putih kat ateh kepala tuh nurse.. pasal org selalu call camtuh bila aku gi klinik cabut gigi.. hehe.. tp bila naik darjah 4-5.. cita2 aku dah bertukor lak.. mau jadi cekgu plak dah!.. hehe.. pasal aku tgk jadik cekgu cam best jer.. tp tu ler.. da masuk skolah menengah, aku jadik malass nak studi.. manyak main dalam kelas.. maklum arr dah makin besarr.. maka cita-cita aku berkubur... huhu..

Tapi aku x ralat sgt coz lepas habis studi kat JB, aku diminta jadi cekgu tuisyen Kelas Bimbingan KSA kat kg aku.. ngajor subject BM utk Darjah 1-6 and Ting 1- 3 utk mereka yang lemah subject BM.. selama 4 tahun tuh.. sblum kelas bimbingan tuh berkubur atas sebab masalah teknikal and eko no money yg x bleh elak.. hasilnya ramai yg dapat BM trampil.. Alhamdulillah.. kira ok la kanz?.. bangga makcik nih!.. anak didik lulus cemerlang.. tp, jgn suh aku ngajor subject Mate ngan BI.. pasti bebudak tuh lingkup dalam peksa... coz 2 subject nih pling ngeri wat aku! hahaha.. and sebab tuh arr aku x bleh jd nurse and cekgu! pasal x bleh masuk U!?.. hehehe.. tp paling aku terharu tuh.. ada anak didik aku masih call cekgu sampai la nih?.. kdg aku pon naik segan.. pasal aku bukan pandai benor bleh diiktiraf ngan tahap sama level cekgu cikgi.. so, aku bilang kat dorang call akak jer ok?.. hehe

Walau keja aku now x dpt jd nurse.. just PPK jer.. tp, aku tetap pakai baju putih ala nurse u... bangge2.. mesti bangge beb!.. hehe.. tetap dapat berbakti pada org sakit.. sakit nak bersalin.. coz aku ditempatkan dalam bilik bedah MOT .. real operation tuh aku tgk!.. nnt klau ada free time aku story about my kojer PPK ok?.. tetiba aku rasa cam bersyukur sgt kehadrat Allah S.W.T.. coz telah merialisasikan cita-cita aku.. sebab tu aku tak rasa sedih sgt bila di uji dengan musibah dan dugaan silih berganti.. coz aku tahu.. Allah pasti akan gantikan untuk aku yang lebih cantik dan indah.. dan makin laju and senang aku wat sales SNE.. hehe... Alhamdulillah..


Nota kaki :

Pada kamu, aku mohon beribu kemaafan andai aku terbuat kamu berkecil hati dgn aku atau mungkin terbuat kamu marah dalam x sedar aku?.. benci aku??.. barangkali?.. entahlah.. apa sajalah.. aku insan lemah.. sering melakukan khilaf.. sebenarnya mmg sukar untuk mentafsir rahsia hati kamu itu.. rasa aku mmg tidak enak jer dalam seminggu dua ini memikir tentang kamu.. tidak tahu kenapa?.. rasa hilang yang x dapat aku cari?.. namun aku tetap terima apa jua ketentuan.. andai kamu benar mahu delete aku dari hidup kamu.. pergi jauh?.. entahlah.. tak tahu..

Tiap ayat2 yang kamu coretkan.. tetap kukuh berlegar dalam hati, minda aku.. jadi semangat buat aku bangkit.. penawar buat aku pulih.. aku doakan kamu tetap terus bahagia disana.. atas permintaan kamu, aku akan tetap hidupkan blog ini.. selagi upaya aku untuk menari bilah kata.. kerana aku tak bisa delete semua yang aku coretkan.. sejak kenal kamu.. please forgive me.. :'(

Friday, February 04, 2011

Madah berhelah hari Jumaat..


"Jangan takut untuk meluahkan isi hati anda kepada orang yang anda sayang.. Beritahu mereka dan biar mereka buat keputusan di pihak mereka.. Salah satu perkara yang paling indah dalam hidup ialah memberitahu kepada orang yang anda sayangi betapa penting dan istimewanya mereka dalam hidup anda. Dengan itu, anda akan rasa lebih yakin dan puas."

>> Aku mmg cakap terus terang aku suka kat orang tuh.. betul ker?.. betul la.. tapi lepas aku wat kajian watak and sifat dulu.. makna apa yang aku suka tenguk tuh sama cam dalam hati aku yang suka.. ala cam suka kat mata, layan kat hati arr.. hehe.. x paham ayat aku?.. wat paham sudah arr eh?.. lalala... lepas tuh aku akan pendam diam kemudiannya.. biar kunci dalam box secret my heart.. hehe.. nak percaya ke? tak mau terima ke?.. aku tak kisah.. yang penting apa yang aku suka tu nampak cantik kat mata aku.. aku tetap suka selamanya.. biar pon aku tau aku tak bisa mencapainya??.. biar orang nak kutuk bermangkuk tingkat.. sekali aku dah "true story", selamanya ia tetap terpahat.. maybe orang cakap aku nih suka sgt kejar dengan bayang?.. tapi adakah dorang rasa apa yang aku rasa??... tak rasakan?.. so, jangan menilai dari segi luaran yang korang nampak.. dekati.. dan selami dalam2... ingat jangan luar jer kemas?.. dalam berkarat piau??... ayat ada makna nih tau? hehe.. ( sebetulnya ayat nih lebih tuju kat aku gak! ekeke )

Cinta itu berasaskan tolak ansur dan pengorbanan. Walau apa kekurangan dan kelemahan anda dia masih sanggup bersama anda.. bukakanlah pintu hati anda, benarkanlah orang yang anda sayangi masuk, jangan ragui tujuan mereka kerana keikhlasan dapat dirasai dalam hati..

>> Masalahnya... aku jer yang boleh terima kekurangan dorang?.. tapi dorang???... walau tak lafazkan aku tau apa yang bermain dalam hati dan faham benor maksud yang disampaikan... biar pada kiasan ayat bertapis??.. haha... yup, nobody perfect!.. tapi yang perfect gak korang mau dan pilihkan?... lain dimata, lain dihati, lain bicara?.. right??.. yup, pintu hati dah aku buka.. luas dengan harapan ia bisa membahagiakan aku?... tapi.. maybe org yang masuk tuh rasa terpaksa disuruh masuk?.. ikhlas ker tuh?... kira jadi sanggup coz hati dah pecah berkeping2??.. pastuh tanam harapan kat semua orang?.. last ayat yang aku tak cakap pon balik kena kat aku.. konon aku yang cakap? aku yang minta?.. nampak sangat aku nih yang teruk sgt?.. apo nih!?.. aku ker yang bersalah??.. itulah masalahnya bila aku jadi org baik nih!.. konon senang dorang nak buli and buang ikut suka dorang nak and tak nak? cam bola bleh ditendang2?.. itu yang tiba rasa aku mau jadi incredible hulk!?.. so, aku tetap diam... tapi, celik dalam melihat untuk membuat penilaian dan perbandingan apa yang aku dah nampak?.. terus terang aku rasa... hati aku dah tak ada rasa segala rasa lagi... apa yang bakal terjadi nanti aku terima dengan redha... aku tahu.. pasti ada yang lebih baik lagi untuk aku.. tettt...

So, jangan tanya aku lagi bila aku nak kawen??... and segala macam ayat bila dan bila yang x bleh bla nak jawab?... hahaha.. coz nnt aku akan terus ubah topik gila harta, materialistik and meroyan terus nek nak mengilai... jaga jaga cek abe awang dong de suar londeh.. hahahha.. gelak jahat tahap aura setan kelaparan... wakakaka... (sebetulnya aku x mo lg menipu, mencover diri dan yg seangkatan dgnya... stress tau.. huhuhu)

Lepas solat jumaat nih.. (cam arr aku solat kan? hehe) aku mau serbu itew rumah my geng chinese... yahoo!.. mau ambik itew dorang punyer ang pow merah.. aku kayaa.. mmg untung x marry nih coz dapat money dari tokey2 biz yang untung ribu ribu limau mandrin... hehehehe..

OUT!

Thursday, February 03, 2011

HATI dan AKAL story...



Kata Hati : Dia nampak baik..aku suka..
Kata Akal : Suka tak bererti cinta.. Belum tentu kamu mencintainya hanya kerna kamu suka padanya..

Kata Hati : Tak.. benar.. aku betul2 suka... suka sangat lihat wajahnya..
Kata Akal : Hanya kerna wajahnya? kata-katanya?? Itu tidak cukup wahai hati.. Yang perlu kamu cintai bukan wajahnya.. Wajahnya mungkin berubah suatu hari nanti.. Yang perlu kamu suka juga bukan kata2 nya.. Kerna kata2 boleh jadi dusta semata..

Kata Hati : Jadi apa yang aku perlu cintai?
Kata Akal : Cintai dirinya.. seluruh dirinya.. cintai kelebihannya.. cintai kekurangannya.. terima dia seadanya.. itulah yang paling bermakna..

Kata Hati : Tapi tak salah mencuba kan? Tak salah aku cuba menyayanginya kan?
Kata Akal : Ye.. tak salah.. tapi fikirlah sebetulnya.. adakah kamu benar2 yakin dapat menyayanginya? Atau kamu hanya menghilangkan sepi cuma? Kamu yakin kamu takkan menghampakannya? Takkan melukai nya? .. situasi kamu sekarang bagaimana? persimpangan bukan??

Kata Hati : Hmm..aku tak pasti…..
Kata Akal : Jika begitu.. berkawan lah dahulu dengannya.. Kenali hati budinya.. Andai akhirnya sudah muncul rasa keyakinan yang kamu benar2 mencintainya kerna dirinya.. Lafazkanlah.. Dan cintai dia sebaiknya…


So, jangan mengikut kata hati.. ingat, cinta bukan hak milik mutlak!.. dan bercinta juga tak semestinya bersatu.. (bunyi ayat sedey nih..) berbanggalah kerna cinta itu telah mekar dalam jiwa kamu... ingat, ikutlah akal yang dianugerah Ilahi.. Fikir sedalamnya sebelum kamu menerima seseorang sebagai peneman hidup.. Sebagai pengubat duka.. Sebagai penyeri jua.. aceceh..

Namun setiap takdir yang tersurat adalah ujian Allah.. kena redha.. kena pasrah.. sabar itu separuh dari iman.. Bersihkan hati, pertajamkan akal dan perluaskan minda dalam menghadapi sebarang konflik.. right?.. mesti cakap aku poyos nih kan?.. poyos pon poyos arr janji aku tetap sweet and bamz.. ada aku kesah?.. ahaks!

Biarlah aku duduk dalam pondok buruk janji hatiku bahagia kanz?.. dari aku duduk tinggal dalam rumah besar tapi jiwaku merana? sengsara?... huhuhu ( agak kena mengena x ngan ayat entry aku kat atas tuh?.. ayat kiasan tuh.. x paham wat wat arr paham eh?.. ekeke).. tarik nafas hembuss...

Pepon... Yes, I'm the best! i can doit!!.. hehe \(^_^)/ (sore jeritan memecah hening malam sambil memandang rakus depan cermin.. hahaha)

OUT!