"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, September 04, 2008

Sebuah syair suara hati..



Benarkah kau bahagia
Disisiku
Benarkah kau gembira
Menyayangiku
Tidakkah kau sengsara
Beradu cinta saat terkalah rasa
Kau kecewa tempuh duga
Apakah bisa
Ku rawat duka nan luka
Sedang hatimu tersiksa
Bias cinta penuh dilema

Benarkah kau percaya kejujuranku
Benarkah kau terima seadanya aku
Tidakkah nanti jemu meragutmu
Berada disisiku
Saat letih bosan menunggu
Benarkah hatimu selalu dekat denganku
Hingga tak mampu sesiapa gugah setiamu
Untuk terus bersama mengadap tirai malam
Erti percaya yang selalu kau ungkap kata
Erti cinta yang sering kau lafaz
Untuk bukti kasih dihatimu
Tak pernah bersilih

Entah mengapa....
Aku larut dan hanyut
Dalam kaitan bintang-bintang yang kau cari kejora
Persis malam dan rembulan yang kau syairkan
Bersama kunang-kunang dan rama-rama menjadi pasangan
Walaupun berbeda rupa mereka telah sejiwa
Tetap saling memerlukan
Peranan sebuah perasaan
Ikatan cinta dan kasih sayang
Dalam perhatian

Saat hati kalah berjuang
Izinkan aku memeluk bayangmu
Kala harapan menjadi sejuk membeku
Biar hangat semangat
Walau sepatah kata kau lafazkan
Cukup buat aku kuat
Bertahan disampingmu
Tanpa bersoal dan ragu
Menjadi kerudung sepiku
Peneman kala aku sendirian
Kerana aku tahu
Tanpa cintamu aku bukan sesiapa
Dan mungkin
Tidak punya apa-apa
Untuk disayangi sepenuh hati



"Kadangkala kita membaca bahasa hati lebih dari bahasa minda
Bila tercantum keduanya terasa ada rahsia disana
Lalu terjadi rasa yang putus asa untuk berkata... untuk berbicara
Dalam apa jua istilahnya" HS


-Kalimah terakhir-



Awak buat kita mengalir airmata lagi.. mungkin lagu dan puisi tarianmu bersatu bisa buat aku tersendu.. benar menusuk kalbu.. ah, sememangnya kita ini cepat benar rasa tersentuh.. atau terlalu menghayati??.. sungguh, bila mahu bicara dengan awak kita jadi kelu, bisu.. maaf, tak mampu bersuara disana.. hanya mampu meletak senyuman buat awak.. senyuman kita untuk awak tafsir apa adanya disitu.. dah tak tau nak mengayat apa da.. Sekalung doa kita hadiahkan buat awak sekeluarga disana.. A Shoulder To Cry On.. :senyum: