"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Sunday, September 12, 2010

SALAM LEBARAN..




Yaa... Aidil-Fitri muncul lagi.. hari nih dah masuk raya yang ke-3.. pantasnya masa berlalu.. sepantas Ramadhan meninggalkan kita kan?.. uwaaa.. windunya dengan Ramadhan.. byk amalan x sempan aku nak pulun.. asyik lalai dan leka jer dgn hal dunia.. and malassssnyer aku nak ganti puasa!.. 7 hari tuh!! hehehe..

Hari ini dan semalam, aku hanya duduk di rumah!.. tiada kemana2 destinasi perlu kami ziarahi.. memandangkan kesihatan abah yang tidak berapa stabil.. Maklumlah abah baru saja keluar wad.. itu pon lg 2 hari dah nak raya.. abah perlu rehat yang cukup dirumah.. aku apa lg.. makan, tido.. makan, tenguk TV.. makan, tido lg.. mmg sungguh x best!.. hasilnya berat badan aku bertambah 5 kilo! dalam masa 1 hari raya?.. campur 3 raya nih.. 15 kilo??!!.. maybe kot? pasal lum timbang arr.. makkk aii.. gomoknyerrr... takut tak kowang?? hehe.. ada haku kesah?.. hahaha

Oh ya, raya pertama kelmarin.. lepas solat, tanpa sempat aku and 2 ekor (hehe) adik aku yang lain membersihkan dapur yg cam tongkang pecah?.. maklum arr tiap malam raya, rumah aku pertama diterjah untuk baraan and tahlil.. abah membawa kami semua ( masuk family yong and anim) berziarah kerumah kakaknya di Shah Alam and adik lelakinya di Petaling Jaya and terus lajak ke Banting, umah my mak yang sepupu blah abah.. senak perot aku nih bergendang, berlaga and berlawan dgn segala macam hewan yg aku telan?.. naik sempot aku dibuatnya.. siap my mak and adik beradik aku sound lg.. x guna makan ubat "penawar segala penyakit" tp makan x kontrol? main redah?.. ceh, rasa cam tercabar.. so aku stop.. tp bila suara sakit tinga aku dah suh.. aku bantai ngap ngap lg.. jgn risauu.. penawar segala penyakit kan ada?.. hehehe

Hmm.. tpkan mmg aku agak sedikit pelik tgk abah?.. yer la sejak 2 menjak nih .. entah la.. tp itu semua hanya mampu berkata2 dalam hati.. coz selama ini, abah sedikit liat mahu di ajak jalan beraya.. itu pon jenuh kami mujuk agar cukup korum?.. bukan kami.. tapi aku..(hehe) adik beradik aku semua x heran?.. yer la.. sejak lepas tragedi "tinga berdarah".. "mata pedih".. "jantung tertusuk sembilu?".. jiwa kami dgn family abah.. terasa jauhhh hati sgt.. cam berdendam pon ada?.. klau dengar jer family blah abah, rasa cam kena kerasukan!!.. wajah semua masing bertuko.. dari suci ayu dah jadi naga berapi.. hahaha.. gelak gaya nates bertanduk!. entah la.. sebab tuh arr.. pepatah ada bilang, berhati2 lah bila berkata2.. lidah tu umpama pedang, salah berkata.. bisa membelah jiwa, dan mengguris rasa.. begitu juga perbuatan.. bertindak mengikut arahan!.. huhuhu.. apa da aku taip nih? cam dah lari tempo jer kan?.. arghhh.. aku nih mmg.. sweett... hahaha..

Apa pon segalanya telah berakhir.. walau yang tinggal kini parut yg membekas.. yg kadang juga bisa boleh terbuat ia berdarah semula?.. haruss hati-hati dgn segala tindakan dan tutur bicara..yup, kami perlu kuat!! yg dah berlaku tetap dah berlaku.. dah tak boleh nak ubah!.. maybe ujian yang Allah S.W.T beri pada kami, adalah satu rahmat dan byk hikmah yg tersembunyi...


Sempena Hari Raya yang bahagia ini.. aku menyusun sepuluh jari, mohon ampun dan maaf atas segala khilaf yg pernah aku lakukan baik yang disengajakan mahu pon tidak?.. yer la kadang bila aku mengayat, ada yg terbuat terguris rasa.. tanpa sengaja terpanah diri?.. mohon maaf ya.. lain kali wat lg... hehehe.. SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR & BATIN...