"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Wednesday, June 12, 2013

LENGGOK SANG PUTERI

 

 

 
Bicarakan dengan selendang mayangmu
Dari rentak asyik gemalai tari
Membangun diri dari lena yang tergugah
Terpinga-pinga mendengar suara gemersik
Memangil-manggil dalam khayal
Dalam mimpi yang bertandang
Indah dibawah maya
Terolek rindu yang berlabuh
Pada wajah kias damai bulan purnama
Tersenyum berpimpin membawa aku
Terbang ke awangan bersama cinta
Disana bermesra dengan asmara
Cinta yang hangat sewangi kemboja

Sukma hati ini
Tak mahu pulang ke alam nyata
Biarkan belayar dialam maya
Berdua denganmu
Mendengar nyanyian-nyanyian rindu
Erti kagumku melihatmu
Erti rinduku terbuku penuh rayu
Beroleklah siantan kasihku untukmu
Biar tersisip indah pada ikal rambutmu
Menemani lenaku kembali beradu

Jangan pulangkan mimpi itu
Andai bisa buat aku larut
Menjadi sang penagih cinta
Menagih cinta milikmu puteri
Penuh asyik dalam diri bidadari
Mencuri setiap tumpu mata ku berlabuh
Setiap seni tari cintamu mewangi
Tersenyumlah aku melihat lirik mu puteri
Penuh ranum dihujung bibir
Seolah tiada perpisahan yang didamba
Seolah aku kepunyaanmu

Bidadari,
Kau datang dan pergi
Bawa pesona dalam mimpi
Bernyanyi tentang cinta dan puisi
Bawa aku terbang dan menghilang
Moga nanti kau kan bertandang lagi
Bertandanglah dalam mimpi
Bersama gerak gemalai tari mataku terpaku
Pada aku yang memuja cintamu
Cinta yang telah kau panah
Pada hati seorang lelaki