"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Sunday, December 23, 2018

TENTANG PERASAAN KU

 



Tentang perasaan. .
Sulit benar untuk dirungkai
Dalam suka
Ada wasangka. .
Dalam benci
Ada rindu mengamit
Saban waktu mengikat
Suka dan benci
Masing berlawan.. .
.
Kegilaan apakah ini
Asyik mengintai balik tirai
Menjejak tiap langkahnya
Dalam diam sembunyi
Langsung tak jemu
Andai ada waktu terluang
Kerana hati telah dicuri
Dalam tak sedar
Namun pantas menafi
Kerana ragu-ragu
Begitu kuat beraja..
.
Sedang asyik memandang.
Saat telah terhadir sayang
Pantas rasa direntap
Bagai pecah berkeping
Ada sakit yang mencucuk
Cuba lenyapkan ..
Namun sayang itu kuat bertaut...
.
Biar tak mampu suara..
Telah ada tempat itu disini
Dalam ruang kosong dan sunyi
Bebaskan rasa yang menjeruk kalbu..
Hapuskan sedihku
Pasti ia kembali
Pulang padaku
Kerna ku yakin dan pasti
Dia hanya untuk aku..
Bisa hadirkan bahagia
Mengukir semua rasa tenang
Dunia dan akhirat
Hingga sampai menutup mata
Ya Rabb kabulkan doaku.. .
.
Aku dan dia..
Sebuah kisah yang unik
Penuh warna diari kehidupan
Tak mampu dinyata
Terpendam diam..
.
.
:: Azwa Safwa ::
23122018 HB4U😘