"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Tuesday, February 09, 2010

ILHAM PENARI PUISI MAYA..


saat ku susuri bingkai kehidupan ..
saat ku termenung ..
ku memejamkan mata ..
terbayang di benakku..
saat titis hujan membasahi kalbu
saat menderu langkah kita..
saling terpengkur dalam fikiran masing..
semakna panorama biru ..
indahnya tembusi dinding kalbu ..
berdekatan dengan lawan jenis..
membuat ku mabuk kepayang..
ku bergumam mendesis..
gambaran sejuta pesona surgawi
hilang tak berbekas..
menorehkan luka pahit di relung hati
ku tersentak dalam kaget..
ku terhenyak dalam gaungan ..
ku terbangun dalam mimpi panjang ..
masih adakah cinta sejati ??
masih adakah lelaki pujaan ku
yang lama ini ku cari tanpa henti??
tak ada yang menjawab,,
langit membisu ..
tanah terdiam ..
hanya pohon yang memandang ku tajam..
dan seolah mereka bertanya ..
“sedang apakah gerangan berduka?”
ku hanya katakan ..
“ku rindukan kekasih impian ku..”
aku bingung,,
apakah mereka tau isi hatiku ??

[pHie]


Akan ke manakah angin melayang
Tatkala turun senja nan muram
Pada siapa lagu kuangankan
Kelam dalam kabut rindu tertahan
Datanglah engkau berbaring di sisiku
Turun dan berbisik tepat di sampingku
Belenggulah seluruh tubuh dan sukmaku
Kuingin menjerit dalam pelukanmu
Akan ke manakah berarak awan
Bagi siapa mata kupejamkan
Pecah bulan dalam ombak lautan
Dahan-dahan di hati berguguran

[Emha Ainun Nadjib]


>> hurmm.. lama x mengayat kat sini kan?.. 2 puisi diatas yg telah lama aku simpan dalam gobok file sulit aku letakkan 1st posting buat tatapan kalian untuk tahun baru 2010.. ayat mengayat dia org benar menarik feel aku tika ini.. maaf, aku terlalu sibuk dengan kerja rutin harian aku yang entah apa ntah yang x pernah selesai.. well.. u know me?.. tangan kanan abah and tangan kiri mak.. nantilah aku story bila ada kesempatan ok?.. i'm tired dear.. OUT!