"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, February 11, 2010

ONCE IN A LIFETIME


Nak masuk thn baru ari tuh ada org bertanyakan ttg diri aku la.. konon kira merisik arr.. terkejut gak aku time blik outstation ngayat gedik dr melaka... hehe.. yer la tak der apa tanda tetiba terus terjah cam Nas Ahmad dalam melodi jumpa my family?.. nak gelak pon ader dalam hati.. yer la rasa macam katun jer dorang wat plan nak married kan aku?.. adakah aku ini semata batu loncatan mereka???.. dunno lahh.. so, mak ada tunjuk foto.. (cam citer filem kan?hehe).. mak suh aku fikir dalam2.. coz yg nak kawin aku kan?.. hmm ok not bad orgnya.. keja dia ok.. gaji 4K katanya la.. tp umur dia muda 3 tahun dari aku arr.. FAIL! Haha.. ingat aku heran sgt ker gaji dia yg mahal and ruper dia yang konon ala ruper aku nyer ex admire yg aku suker skodeng time school dulu? Hehe.. opss.. cakap besar aku ni kan?.. insaf balik.. hehe

Family budak tuh beriya suh aku ajak jumpa budak tuh.. pakai org tgh calling aku.. kdg mesej dia buat aku serabut nyamfah I tau.. apo? Ingat aku nih kemaruk jantan nak berlaki ker?.. (opss ayat keras sket..) dah la profile budak tuh buat aku “MUSYKIL”.. yang orang tengah pon sama wat aku kopius gak.. so, aku wat ngelat bz body.. hehe. Agak tension kena asak dgn mak dia, budak tuh dtg umah aku bwk dia punya sepupu girl? (mmg aku kenal sgt).. x sempat nak mandi and sembur wangi2 coz aku baru blik dr cat walk slimming contest.. hehe. Lagi pon katanya dia pon nak cepat coz baru habis apa ntah keja kat KLIA and nak balik umah. So, terpaksa gak la kuar dgn dia.. (dengan izin mak and abah pasal dorang ada umah time malam tuh), aku sarung baju T and jeans (tp still harum and manis gedik tau..hee).. kami ngeteh kedai mamak.. (mmg langsung x romantik kan?.. haha)

Bored.. nak jumpa aku tp borak x hingat ngan sepupu dia?.. camtu baik x yah ajak jumpa kanz?.. masuk jer facebook aku, dah leh tgk wajah aku kan?.. mmg bersepah face gedik aku kat situ.. takkan keja IT x godeh and rayap2 sembang gedik kat ruang cyber??..sepupu dia lak over semacam lak.. I know la.. aku nih kan pompuan?.. aku jeles?? Sorii.. musykil jer tgk gelagat dorang.. tp aku still cool layan cam dah lama kenal.. wat selamba relaxs jer.. hehe.. so, aku terus cut why nak married dgn aku?.. bla bla.. jawapan yg sadis aku dapat… ENTAH? MAK YANG SURUH??.. ciss.. dari FAIL.. aku terus PANGKAH!! Hahaha.. Now, senyap.. langsung x berketip.. maybe seriau tgk aku 1st time kot??..

Bagi aku, MARRIED.. ONCE IN A LIFETIME.. so, memang kena ambil serius bab nih.. aku perlukan seorang SUAMI YANG KUAT MENYOKONG AKU!!.. biar tika kami nanti sama2 rebah.. rasa kadang MALAS NAK PIKIR ORANG PIKIR APA tentang aku.. lagi arr yang amat rajin nak “gokan” kan aku ngan mana2 org.. klau senonoh x per arr.. mmg aku hargai kesungguhan mereka untuk lihat kebahagian aku.. mmg aku accept dulu jadi kawan.. tak salahkan kalau berkawan?.. tp x de arr gediks dua kuar date cam org bercinta?.. nak declare masuk minang teruss… pastuh suka ati ko arr nak godeh apa.. haha.. tapi yg aku paling kadang hangin bengang dalam hati nih bila ex BF dorang pon halakan kat aku nih!.. klau dah ex BF dorang tuh baik, awat dorang yg x married jer??.. apo arr.. mmg terus aku PANGKAH!.. tapi aku still pikir apa jadi dengan aku bila aku masuk usia senja nanti.. anak2 yang soleh dan solehah penyambung keturunan dan yang mendoakan kami bila nyawa terpisah dari jasad?.. mungkinkah aku miliki BIG HAPPY FAMILY??.. pepon LIFE MUST GOES ON..