"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Saturday, October 15, 2011

PUISI : CINTA HEMPEDU





Aku mencintaimu
Lebih dari apa yang kau tahu
Melebihi dari apa yang ku mahu
Melebihi seluruh dimensi alam
Hingga Tuhan saja yang mengerti
Apa adanya isi hati

Namun..
Apalah ertinya cinta
Andai berjuta kata
Yang ku lukiskan buatmu
Ukiran tercantik hiasan jiwa
Sebagai hadiah pemilik hati
Hanya satu untukmu
Bisa mencalarkan duka
Berbingkai hempedu untuknya

Hidangkan air serbat dari senyummu
Semoga larat hatiku melepaskan kau pergi
Bukan aku tidak peduli
Kasihmu telah ku sunting sejak azali
Berkembang mekar ditaman syurgawi
Kaulah bidadari pujaan
Jadi idaman sealam kehidupan

Semoga....
Dialah buatmu pilihan
Menaung hatimu bagai salju
Aku rela... kau bersamanya

Antara kasih dan teman
Antara duka dan bahagianya
Aku lebih rela menelan sengsara
Dari melihat hatinya merana
Dan kamu...
Adalah sinar cinta
Mahligai jiwa yang dipunya

Sungguhpun ku tahu
Aku mampu berdampaing kamu
Kerna....
Akulah arjuna layak untukmu
Melengkapi hayat hingga hujung nyawa
Bersisa masa kita pasti bahagia
Berdua


By Hirne Saris