"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Friday, September 30, 2011

TANGISAN BUATMU





Kasih...
Tangisan ini untukmu
Kerna pernah pergi jauh
Jauh aku pergi
Hilangkan diri
Saat kau membutuh aku
Tidak ada cinta
Tidak juga setia
Janji tinggal janji
Aku telah pergi
Tinggal kau dan sunyi



Kemelut itu menjerutmu
Hanya ada nyanyian sendu
Menyilang kata-kata penuh sakit
Teriakmu dilohong duga
Sunyi dan sendiri
Hitam pekatnya derita
Tidak ada cahaya
Tidak punya sesiapa



Haruskah ku katakan
Kita sedang diuji
Tuhan akan selalu menguji
Tanda cintaNya buat kamu
Buat aku
Agar tegar berani
Hadapi kemungkinan terjadi



Walau aku mati nanti
Atau sekali lagi aku pergi
Hadapilah sendumu dengan senyum
Lapangkan jiwa bukakan raga
Semua ini hanya sementara
Kau mampu hadapi
Bertahan dan bangkitlah lagi
Berjuang dan tentang
Semoga kau bakal menang



Tangisan ini untukmu
Melihat parut-parut dulu
Hatiku jadi sayu
Kau dan aku....
Menjadi satu
Bagai pejuang jiwa dalam cinta
Takkan pernah mati
Walau nanti
Jasad bersemadi
Nadi terhenti



By Hirne Saris *Buat sahabatku Azwa...




Wahh.. tak sangka ada puisi untuk aku dari makcik nih... perghh sendu, rindu, rasa best dan segala rasa beb.. apa pon macih beb!.. lu mmg selalu berjaya pecahkan aliran airmata gue hingga tubik mengalir... sampai kuar air hingus skali.. ceh sungguh cememeh aku ini kan?.. hehehe..

Thanks my lovely friend.. muachhh...