"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Saturday, February 11, 2012

FROM MAKCIK BULAN


Jika kamu yakin kamu adalah orang yang tepat dan layak untuknya, kamu harus bertahan untuk menunggu sehingga mampu memilikinya nanti... walaupun mungkin mengambil masa yang terlalu lama. Kita tak tahu jaminan Tuhan dimasa depankan? Namun, kalau kamu tanya saya sebagai seorang perempuan.... ini pendapat saya: Apabila saya menetapkan kamu sebagai teman baik saya, keadaan tidak akan mengubah menjadi cinta sampai bila-bila kerana saya telah menetapkan watak kamu hanya untuk menjadi orang yang berada disisi saya tidak lebih dari hanya seorang sahabat. Dan sebagai sahabat, saya pasti... wanita itu juga mahu kamu berbahagia dengan menikmati cinta dengan gadis yang lain. Lalukanlah kehidupan ini mengikut garis takdirNya sebagai fitrah. Kamu berhak menikmati cinta sama seperti orang lain dan memberi ruang untuk saling mengenali kerana Tuhan menciptakan manusia serba satu perbedaan dan pelbagai keistimewaan. Dan setiap hubungan cinta itu memang mempunyai cerita yang sangat luar biasa jika kamu membuka hati untuk menciptanya. Disitu nanti, kamu akan mengerti maksud Tuhan tentang orang yang salah dan tepat dalam takdirNya untuk cinta.

Akhir sekali...
Allah telah mencipta kita dengan meniupkan roh dalam sekujur tubuh. Dengan nama yang tertulis di Loh Mahfuz, perjalanan kehidupan ini telah terurus dengan sendirinya. Dimana, bagaimana, mengapa, siapa, kerana apa, semua persoalan akan ada titik temu jawapannya kemudian. Dihari kita merasa lelah, lemah dan tidak punya keberuntungan apabila melihat kebahagiaan orang lain, tanpa kamu sedari detik bahagia itu akan tiba juga buatmu. Membezakan kita semua.. adalah kadar waktu rancanganNya. Janganlah menunggu, kerana hakikat hidup manusia sebagai penunggu selalu akan letih menghitung kira untuk melepaskan waktu-waktu berlalu. Sebaliknya carilah kebahagiaan didalam dan disekitar kamu sendiri. Jangan melihat kepada apa yang orang lain olehi, nescaya kamu merasa tidak punya apa-apa. Sebaliknya pandanglah kepada apa yang kamu miliki, apa yang membuatkan kamu ingin terus hidup berjuang, dan apa yang membuatkan kamu bisa mendapatkan sesuatu yang tidak mampu didapatkan oleh orang lain. Dan kamu tidak akan berhenti menghargai apa yang kamu miliki hari ini. Tuhan... selalu memberi apa jua kehendakNya kepada kita dengan saksama. Cuma kita selalu alpa untuk memandang kepadaNya kembali dengan rasa syukur. Bersyukurlah... kerana nikmat melepaskan nafas dan menghirupnya kembali juga adalah satu nikmat.

Lupakanlah kesedihan terhadap orang lain yang menciptanya untukmu... dunia tetap berpusing, orang lain tetap menjalankan kehidupannya sepertimana kita juga harus... harus tetap meneruskan hidup ini dengan positif dan optimis. Nescaya sekeliling kita akan memiliki kesan-kesan itu semula dalam bentuk senyuman, kegembiraan dan juga ketenangan mungkin. Bahagia itu subjektif bukan? Yang penting kamu ciptakannya! Ciptakan dihari bermulanya kamu membuka mata dan diakhir kamu melelapkan semula.... semuanya akan menjadi kebaikan. Itulah bahagia sebenarnya.

Tuhan itu baikkan?
Nah... jika kamu percaya akan kebaikan dariNya, kebaikan itu akan pulang semula kepadamu. Boleh jadi mungkin, dalam bentuk CINTA.

Berpeganglah kepada apa yang kamu yakini, keyakinan itu akan meluruskan laluanmu ke satu destinasi. Teguhlah dengan apa yang kamu percaya, kepercayaan itulah yang akan mendorongmu miliki apa yang kamu kehendaki ~Hirne Saris

Sekian.
_________________________________
*Pandangan yang diminta teman lalu ku kongsikan sebagai pembelajaran.
Aku terpanah dengan ayat-ayat ini.. makanya aku letakkan disini.. terima kasih sahabat.. bila saat semangat diri kian rebah, aku perlu ayat-ayat cinta untuk memberikan aku kekuatan untuk terus bangkit.. ;)