"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Friday, April 17, 2009

YUSUFF.. slot samarinda TV3


Malam semalam aku dapat call dari abang ipar aku.. riuh suara dia kat cuping telinga aku nak bagi tau muker toyer aku masuk peti telebision daa.. pott pett tott tett.. hehehe.. mengalahkan kes bekas MB Perak dot dot de amuk hilang kuasa dia gossip jer.. opss.. tak bleh politik kang blog aku kena sita! hehe.. betapa kecoh sungguh dia.. ekeke.. aku yang tengah drive on de way nak blik umah, apa lagi memecut dengan kelajuan 90kmj jer nak tgk camne ler rupa aku tuh.. klau sempat arr hehehe.. jalan kg x bleh bawak laju sgt no.. kang tak pasal langgar benda yang tak nampak? ikut hati aku nak pecut 120kmj jer bior cepat sampai umah.. hehehe

Sampai umah.. citer tuh lg sket nak abis daa.. kira ok la dpt la aku tgk rupa aku yg duk jauh nun dalam gambo.. hehehe.. adik2 aku yg ada kat situ sorak2 nyamfah tenguk rupa aku tersengih cam apa daa.. ala dorang tuh mmg jeless.. pasal muker dorang tak masuk tv! hahaha.. Aku nih sebenarnya bukan arr layan sangat citer drama kat tv.. lebih lagi kalau citer yang bersambung2.. lg arr klau aku yg berlakon.. hahaha.. jenuh sungguh nak tau penyudah cerita.. last baik aku tido jer memalam klau tak de aktiviti burung hantu balik jauh malam buat my mom selalu bising daa. ekeke.. pasal yg aku nak tgk sangat tuh.. sebab abg ipar aku kata muker aku garang sgt! langsung tak senyum.. buatlah gedik2 manja sket depan kamera katanya.. ciss.. kang aku wat camtuh maunya si Ashraf Muslim mintak tukor heroin.. kes naya.. hahaha

Apa? aku menggedik tayang muka? ekeke.. uish tak koser teman nak wat cengitu la.. kebetulan sebelum kejadian shooting kat tempat aku, ada mak sedara bau bau bacang aku mai dtg umah.. katanya ada producer mau pakai org dalam 2 3 4 orang untuk cukupkan korum.. dia tak tau nak cari siapa.. maka diterjah umah aku. kebetulan lak aku ada kat umah waktu tuh.. aku ingat dia dtg nak apa ke halnya.. iyalah.. walau satu kg, setahun sekali jer aku jumpa or tembung ngan dia.. almaklumlah akukan bz ntah apa apa ntah.. hehe.. dia cari aku pasal aku dulu penah selit2 gak dlm drama astro tahun lepas waktu satu shooting kat umah dia dulu..hehe.. mulanya mmg aku malass nak interprem muker aku yang x berapa jelita nih.. hehe. tp dia pujuk2 dengan suaranya yang lemah lembut simpati.. hihi.. maka aku pon tergoda sket la ala nak larikan diri sebenarnya hehe.. maka dengan itu aku pon setuju dgn harapan dlm hati sampai tarikhnya nanti bleh aku ngelat.. hope dia jumpa org lain yg teringin.. hehe

Tapi.. tiba masanya dia call aku suh turun shooting gak katanya pengarah dah tunggu!.. ayoo tak baleh lari maa.. nak tak nak kena gi gak dgn usung wajah selamba.. hehe.. letih gak arr aku dibuatnya.. itu baru watak tempelan jer aku kena shooting cam pelakon pro jer tanpa skrip dialog hehe.. kira 1 hari tuh masak jugak la aku melayan karenah kru shooting drama YUSUFF.. apa taknya 1 hari aku kena tuko 2 pasang baju.. hehehe

Dari apa yg aku dengar adik2 aku yg bercerita ala setia layan citer tuh kat tv.. Drama YUSUF mengisahkan tentang Yusuff yang telah terpisah dengan ibu bapanya kerana perasaan hasad dengki ibu dan adik beradik tirinya. Yusuff dicampakkan di dalam telaga oleh saudara tirinya tanpa pengetahuan ibu dan bapa kandungnya, Suhana dan Yaacob yang menyangka Yusuff telah hilang. Yusuff berjaya diselamatkan oleh ketua kumpulan gangster bernama Aziz. Dan bermulalah segala macam cerita... sebenarnya aku tak tau nak expalain camne daa.. pasal mata aku dah ngantuk gila sesambil melayan server yang lembab cam ciput daa..

Mohon beradu mimpi... OUT!