"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Sunday, June 21, 2009

kenangan itu..



" huahua...nak cik amid nih....bru ingat.......dlu ms naik van g sekolah sekali kan??? dlu slalu kenenkna waa dengan hafiz lembut anak cik hashim lorng 2 ...ingat tak??? hehehe.....lucukan ms tuh??? sory lah...ms tuh aku budak lagi..... so...sekarang dok kat kg lg ker??? kejer aper skrang??? "


Perghh.. ayat budak nih betul-betul memutar kembali ingatan aku pada budak terjal yang paling aku menyampah tahap naga berapi dulu.. hik! pasal asal nampak muka aku ada jer benda yang dia nak kenakan aku!.. tak pun aku yang akan buat serangan balas dalam diam.. kira balas dendam la.. hehe.. al-maklumlah aku nih dulu spesis pemalu ala brutal singa nganaz menyingga bila di kacau.. hahaha.. nampak jer diam cam boleh dibuli.. tapi bila kesabaran aku dah sampai had paras bahaya, bukan lagi normal statik cool cover ayu.. memang pedih arr telinga orang tuh kena lazer dengan aku! so, jangan cari pasal dengan aku.. ekeke.. tapikan, aku heran.. pasal bila aku marah-marah budak nih kata aku nampak cun? tu yang dia suka menyakat sampai buat darah aku mendidih.. hahaha.. mmg ciss sungguh!! hehe

Aku tinggalkan dulu cerita kisah budak terjal tuh.. ada lagi cerita yang lebih kurang menarik yang tak berapa nak best aku nak kongsi tiba jam nih mengamit datang masuk dalam memori otak aku.. maka, dipersembahkan... hehe

Salah satu sikap aku nih dulu mmg begitu prihatin ngan keadaan sekeliling.. tak de la prihatin bebenor.. cumanya aku dulu mmg sgt kesian nenguk satu minah nih.. kebetulan lak mmg nama dia minah daa.. hehe.. so, nak jadi cerita pagi tuh.. masa nak tunggu loceng sekolah bunyi time nak beratur masuk kelas aku and the gang duk melepak kat toilet.. kebetulan depan toilet tuh ada tangga.. (harap maklum tandas sekolah kita org harum, bersih dan cantik yer.. ekeke) sesambil gossip, kita org skodeng abang2 senior lalu lalang..hehe.. biasa la kita org.. itu adalah aktiviti wajib kita belah pg time waktu sekolah.. tetiba lalu la minah nih nak masuk toilet.. aku perati dia atas bawah.. entah kenapa time tuh mulut aku nih jadik peramah lak nak tegur minah nih.. aku tahan dia..

" Sape nama kamu?" macam polis lak aku menyoal dengan dahi berkerut.

" Aminah.. panggil minah jer kak.." dia sengih.

" Ooo.. minah.." aku angguk-angguk kepala.

" Minah, kamu nih dah berapa lama tak basuh baju? tak bau masam ke? mandi tak pagi nih?" pergghh.. tersipu malu budak tuh ditegur aku and ternganga mulut kekawan aku bila aku tanyakan soklan maut tuh kat budak minah tuh.. pasal dorang mmg tak jangka aku akan lontarkan ayat tuh.. tu la saper suh cabar aku lagi.. hehehe

Serius aku cakap, aku memang kasihan dengan dia.. bila aku tenguk ada 2 orang budak lelaki tadi mengejek dia.. buat aku jadi geram.. maka dipendekkan cerita.. si minah itu telah diceramah pendek oleh aku pasal loceng dah berbunyi daa.. selepas kejadian itu.. 2 3 4 hari kemudian.. dari baju, kasut dan beg sekolah serba baru dia tayang kat aku.. aku agak jer kot.. dan, selalu pulak aku lihat si minah nih aku jumpa.. dia plak siap nak wat aku kakak angkat lg.. aku jer malas sgt nak melayan.. tak koser teman berangkat- angkat nih.. hehe

Satu pagi tuh dia dtg jumpa aku.. katanya abg dia kirim salam.. abg dia nak berkenalan ngan aku? apa kejadahnyer pula bab abg dia masuk lak?.. memang minah nih dah senget.. abg dia juga nak no phone umah aku.. nak mapus?? kang tak pasal mak ngan abah aku kejar aku dengan parang!.. aku bilang umah aku tak de tepon.. dan aku bilang kat dia.. aku tak suka kawan dgn lelaki! dia pon pergi.. sambil sengeh2.. esok pulak tuh lepas habis sekolah, minah tuh dtg lagi kat aku bg kertas yg tulis nama and no telefon abg dia.. katanya abg dia suruh aku call dia malam nih?.. gila ahh.. aku nih bukan minah jiwang cintan cintun layan menda geli geleman nih sembang ngan jantan.. nak calling plak??.. sungguh tak sesuai.. dalam hati aku dah rasa cam tak best dgn si minah nih termasuk gak sekali ngan abg dia tuh.. haha

Seminggu aku dah tak nampak minah tuh.. lega sket aku.. klau tak asal jumpa aku, asyik abg dia berkirim salam jer.. sampai kes si minah tuh dah jadik bahan usikan kawan-kawan aku di kelas.. lebih lagi mulut budak lelaki kelas aku.. nih kes pasal member aku mulut tempayan la nih.. hehe.. memang buat aku tensen!.. time balik, aku terserempak dengan minah tuh dalam toilet.. katanya abg dia nak datang sekolah jumpa aku esok! hah?? memang minah nih dah giler and senget bendul.. aku malas nak layan dia, aku terus blah tunggu van sekolah.. menyesal lak rasa melayan budak minah senget nih dulu.. hehe..

Besoknya habis waktu kelas, nak jadi cerita aku lewat sket turun dapatkan van sekolah.. pasal ada perjumpaan dengan ahli kelab kembara.. makanya terpaksalah aku naik van trip yg kedua.. kebetulan time tuh hari jumaat.. jadinya aku kena tunggu sampai selesai solat jumaat baru la pakcik van tuh datang ambik.. dalam aku duk layan gurauan dengan kekawan aku mana yg saki baki yg tinggal, dari jauh kawan aku terpandang satu mamat terhenggok henggok ala mat rockers jalan menapak kearah kedai india yg berdekatan tmpt aku and geng melepak.. dia menyiku aku sambil mengutuk mamat tuh.. aku rasa cam dah tak sedap hati.. teringat yg si minah senget ada bg tau abg dia nak jumpa aku hr nih.. mampus la aku camni.. lg menakutkan aku bila ada suara mengatakan itu macam abg aminah?.. tak tunggu lama, aku memecut lari masuk kawasan sekolah semula.. cam apa ntah aku lari cari tempat sembunyi.. dalam hati aku dah maki si minah senget.. geram betul aku.. dah aku bg tau tak mau jumpa, tak mau kenal.. sebuk juga abg dia mai dtg sekolah?.. aku membebel marah.. time tuh rasa nak nangis pon ada.. nak terkucil pon ada.. haha.. last aku menyembunyikan diri aku dalam surau.. akibatnya ketakutan aku itu aku ditinggal van dan aku balik rumah menapak jalan kaki sebelum ditumpangkan oleh nyonya moto jual sayur.. memang sungguh malang nasib aku kan? huhuhu

Selepas kejadian tuh, aku terus langsung tak mau ambil tau lagi tentang nasib si minah tuh.. sampai kalau aku terserempak dengan rupa dia, cepat2 aku pusing jalan lain.. hehe.. ya amponn.. serik dahh.. hingga sekarang aku langsung dah tak jumpa ngan minah tuh..

Moral : Jangan selalu sangat ambil tahu hal orang.. jaga hal kita sendirik.. hehehe .. peace! ^_-