"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, January 05, 2012

Dari saya untuk awak..




Awak...
Saya tahu.. saya bukan cinta pertama awak..
Dan awak juga memang tahu...
Awak bukan pertama dalam hati saya..
Entah..
Saya tak tahu bagaimana rasa ini ada untuk awak..
Saat ini saya masih memikir tentang kita..
Bagaimana kisah kita bermula?..
Semua terjadi tanpa saya duga..
Kala sunyi kuat mencengkam jiwa
Dendam dan amarah merasuk diam
Dalam terpaksa saya membenar awak masuk
Menyentuh jauh kedalam hati saya..
Buat saya lupa status apa kita ini?
Awak hadir seakan membasuh seluruh rasa duka saya..
Terlena saya dengan sentuhan awak..
Saya benci awak..


Awak...
Kadang saya jadi marah dengan apa yang saya rasa ini
Ingin lupakan segala tentang awak
Biar awak hilang dari pandangan..
Namun.. tiba rasa datang menghampiri
Ingin selalu dekat dengan awak..
Memahami semua tentang diri awak
Mengenggam erat tangan awak
Selongkar segala kehidupan awak
Yang begitu sulit dan tersembunyi..
Tiba rasa jadi takut.. sangat takut..
Andai sebuah kebenaran terpampang depan mata?
Benar, saya tak kuat untuk hadapinya...
Jadi biarlah..
Bencinya saya...


Awak...
Saya cuba belajar dari kesilapan lepas..
Untuk menjadi lebih teguh pendirian
Tak akan melepaskan apa yang saya dah genggam
Apa yang dah saya lafazkan..
Apa yang saya pertahankan..
Namun bayangan mimpi ngeri sering hantui saya
Terbuat saya jadi rapuh dalam tak sedar
Jadi duri yang mencucuk dalam diam....
Saya marah dengan diri saya...
Mudahnya rasa yang ada untuk awak ini
Datang dan pergi sesuka hati..
Saya benci awak..


Awak...
Kesunyian ini benar mencengkam jiwa saya
Kesibukan kerja awak mengundang seribu tanda tanya
Dalam kotak fikiran saya..
Benar?.. atau suatu pembohongan dari awak buat saya?
Sakit memikirkan hasutan negatif yang menggila..
Sudahnya saya biarkan dari terus menjerut rasa..
Cuba bertahan dan berlagak biasa dengan keadaan
Mungkinkah awak dapat mengesan disana?
atau sememangnya awak sengajakan...
Mahu mendera jiwa saya??
Arghh... malas untuk saya fikirkan..



Awak...
Saya bencikan awak...
Tapi saya rindukan awakk..
Rindu sangatt...




Ilham rasa : CEK ROSES