"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, January 05, 2012

From: Makcik Bulan





Beb...
Bertahanlah.
Aku tau aku tak mampu hapuskan rasa sakit hatimu tika ini,
Apatah lagi memadam semua kesedihan itu.
Tidak juga membalikkan kembali semua momen yang telah lalu
Tika ini aku juga takkan mungkin mengeringkan air matamu...
Dan aku cuma mahu...
Kau terus bertahan
Untuk hidup.
Bertahan...
Untuk meneruskan hidup.
Bertahan dengan kesabaran
Dan redha akan kepergian

Beb...
Bertahan.
Dengan kekuatan
Walaupun ianya adalah sisa semalam
Simpankan untuk esok.
Untuk hari kau harus bangun
Dihari...
Aku akan paksa kau bangun
Hari aku akan paksa kau berdiri
Berjalan semula dan berlari
Malah terbang sana dan sini
Terbang mencari duniawi
Menuju syurgawi

Beb...
Aku tidak mungkin ada didepanmu
Tika ini
Tapi aku tetap ada dibelakangmu
Tiap waktu
Bagai bayang-bayang itu
Tenanglah... tabah.
Sabarlah.... redha.
Benarkan dia pergi ke alam hakiki
Relakan lelapnya temui mimpi azali
Kembali pada Yang Maha Mencintai
Dalam pelukan rindu
Kekasih Yang Satu

Puisi Bertahan Untuk Esok By Hirne Saris




>> TERIMA KASIH SAHABAT... zahirku nampak kuat... dalam kolam hatiku pecah...