"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Saturday, March 24, 2012

AMPUNI AKU YA ALLAH...




YaAllah...
aku memohon keampunan daripadaMu...
memohon ampun daripada dosa-dosa yang telah
aku lakukan samaada dalam sedar ataupun tidak...
aku telah menganiaya diriku sendiri...
malah lebih mementingkan hawa nafsu daripadaMu...
aku lalai yaAllah....
aku lupa untuk mengigatiMu walau untuk seketika...
aku banyak bergelak ketawa bersama kawan-kawan...
malah jarang sekali untuk aku mengigati mati...
sedangkan aku tahu bahawa mati itu mendekatkan diriku padaMu...

HambaMu ini menyombongkan diri terhadapMu
dengan pelbagai bentuk kemegahan,
padahal Engkaulah yang melindungi aku
ditempat tidurku,
Engkaulah yang menciptakanku..
namun yang dibesarkan adalah selainMu.
Engkau yang memberi rezeki
namun selainMu disyukuri.

KebaikkanMu sentiasa turun kepadaku,
tetapi kejahatan ku yang naik kepadaMu.
Engkau mencintaiku dengan
memberikanku nikmat-nikmatMu,
sedangkanku tahu Engkau tidak memerlukanku...

aku selalu memancing kemurkaanMu
dengan pelbagai kemaksiatan,
padalah aku adalah yang
paling perlu kepadaMu..
aku sedar sesiapa yang datang kepadaMu
maka dia akan Engkau jemput darikejauhan,
Sesiapa yang berpaling dariMu,
Engkau akan memanggilnya dari kejauhan...

Aku sedar jikaku meninggalkan sesuatu demi Mu,
akan Engkau berikan kepadaku lebih dari cukup.
sesiapa yang mengiginkan keredaanMu,
Engkau pun mengiginkan apa yang diinginkannya.
Jikaku bertindak dengan bergantung
pada daya dan kekuatanMu,
maka aku yakin Engkau akan lunakkan besi bagiku,

Jika ku tidak bertaubat kepadaMu,
maka Engkau akan bertindak sebagai Doktor ku,
akan Engkau berikanku cobaan
dengan berbagai musibah untuk membersihkan diriku
dari berbagai aib...

YaAllah...
ku tahu kasih sayangMu mendahului murkaMu..
Sifat penyantunMu mendahului
keputusanMu menjatuhkan hukuman.
Pemberian maafMu lebih mendahului siksaanMu.
Engkau lebih pengasih kepada hamba-hambaMu
daripada kasih sayang ibu terhadap anaknya..
Ampunilah dosa-dosa hambamu ini...