"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Tuesday, March 13, 2012

DEWA ARJUNA HATI



Kau... yang telah mencuri hatiku
mencuit hatiku yang terbeku
melarik pandanganku menjengah menatap
dalam debar jantungku bergetar hebat
alunan kalam mu mengusik jiwa
teruja aku dalam keinsafan..

Kau... yang membuka ruang tanpa sedar
membongkar yang sulit tentangku
hijap yang selama ini ku tak pernah jangka
punya keajaiban terkadang ku keliru
mana satu kah watak ada pada ku
nyata semua adalah dalam diri ku
semua tersimpul rapi bersatu
bagaikan ratu puteri srikandi
cantik rupawan tak terperi
tercuit gelihati hati dalam diri
rasa bangga menyelinap masuk
Istifar aku berulang kali..

Sayang... kau jauh disitu
datang bagai penghibur dalam lamunanku
pujuk rawan hatiku tatkala terasa sepi tanpa apa
terbuat aku larik ukir senyuman tertahan
berbicara sendiri pada bebayang yang ku pandang
ketawa bahagia menghapus derita
usir rasa sakit yang menghentam dada
lembut.. punya penuh kuasa sakti menyembuh
segalanya ku suka dengan semua apa yang kau ada...

Aku.. hanya bisa melihat bayanganmu disana
hanya dapat merasa tiap gerak sentuhan
tapi nyata amat mengasyikan
terlena nyaman dalam dakapan bahagia
kadang tercuit dikit cemburu hati
pantas dikesan dalam rahsia
adil mu bahagi saksama rasa
diam duduk dalam mahligai hati
takhta kerajaan diri
rasa kemas menembus sukma...


Dewa Arjuna Hati dinda...
ku tahu jodoh dan maut itu ketentuan Ilahi
rasa yang kuat ini tetap tidak dapat menandingi
rasa cintaku pada yang Maha Pencipta, Maha Agung..
ku tetap redha andai kasih ini tidak ternokhtah
jalinan cinta tidak diangkat ijab dan qabul
kerana yang sulit dan tersurat itu tetap datang dariNya
pasti tersembunyi hikmah berlian yang berharga
biarkan rahsia ikatan ini kekal diam tertanam
hingga sampai ujung nafas nyawa terakhir
ini sumpah janji kita bersama..

Aku pakaikan pakaian tarian srikandi cinta
buat penyembuh pengubat jiwa-jiwa nan lara
rawat asukan halus racun yang membunuh
pandu aku bersama rentak gemalai gendang silat
bersaksi Kalimah Ya Rabb dan Rasul...

Tinta rasa : Mawar Cinta @ AS