"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Sunday, March 18, 2012

MELUKIS PELANGI



Bila...
Langit biru yang pernah kau renung
Bertukar menjadi serak-serak jingga

Sedarilah,
Biarpun waktu berubah menjadi tahun demi tahun
Aku masih mahu langit kita menjadi kanvas cinta
Adakala seputih warna awan
Biar segar dan bugar
Adakala segelap dilangit hujan
Atau terik mentari membakar
Atau menderang sesinar bulan dan bintang
Kau masih diingatan

Aku mahu kau melihat pelangi
Walau hilang satu warna hidupmu
Masih ada warna-warna lain menyinari
Dan warna itu pasti menemani
Mengganti harapan yang sirna dalam mimpi
Berpeganglah pada paksi cinta yang kau cintai
Pasti apa jua warna yang kau miliki
Pasti terangi hati
Terangi mimpi

Peluklah cintamu ini
Berikanlah warna-warna yang kau impi
Biar bernafas dengan bugarnya kasih
Kan kau jadikan degupnya sebagai mentera
Untuk ku bawa hingga pelusuk benua
Agar esok bila langkahku mulai lelah
Cintamu masih mampu membangunkan semula
Semangat jiwaku yang pernah rebah
Melukiskan semula kanvas kehidupan dengan pesona
Untuk ku warnakan dengan seribu kata pujangga
Ilham dari jiwa

Demi kita
Demi cinta
Demi bahagia
Sesempurna takdirNya



*****

Dia mencari aku
Dari tujuh lapisan warna pelangi
Membawa hingga terbenam mentari
Dari titis-titisnya embun
Hingga munculnya rembulan
Bau harapan menusuk hidu
Segar bugar dan nyaman dalam kesepian....

*****

Pelangi di hatiku terlukis dgn indah,
Kerna adanya kamu di sisi ku menemani..

*****

Lukisan hatimu seindah pelangi tercipta..
terpesona aku dgn citra warna cintamu...

*****

Anganku pelangi yg cukup indah..
dgn 7 warna pengubat sepi..
ingin bersama mu memadu kasih..
di kelilingi bintang yg memancar berkilauan..
namun bila ku sedar ianya hanya anganku..
lantas bercucuran air mata menitis sayunya hati...