"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Sunday, October 19, 2008

PENJAGA HATIMU


Jauh disudut hati ini
Tidak ingin sekali kau terluka
Dengan susunan tintaku bergerigi
Apatah lagi tercalar dihati
Agar dapat kau gurindamkan
Dengan senyum dan tenang

Jauh disudut hati ini
Tak ingin lemparkan setitispun sengsara
Dari setiap pesan yang ku curahkan
Agar menjadi cahaya untuk kau berjalan
Dilaluan yang gelap sendirian
Berdepan dengan setiap ujian
Tanpa perlukan bantuan dan teman
Dimasa akan datang

Namun… aku
Tak lari dari itu semua
Terkadang terluncur juga kata-kata berbisa
Meninggalkan parut-parut tersisa
Walau niatku terpancar suci
Tak selalu nampak berseri

Jauh disudut sana
Aku sentiasa melihatmu
Tiap lagu menjadi nyanyian dihati
Selalu bernada sendu
Dan…. Aku jadi kelu

Jauh disudut sana
Aku sentiasa melihatmu
Tiap bicara kau lemparkan
Ada tawa ada bahagia
Aku terasa lega

Biarpun aku selalu disudut sana
Aku tetap ada disitu
Kala kau lihat gelap malam
Atau terluka dicalar duga
Atau mungkin hilang semua gelak tawa
Yang pernah dicipta
Aku akan hadir menemani
Akan kuberi dian sekali lagi
Untuk kau lalui kembali
Jalan malam ini sendiri
Supaya menjadi berani
Supaya terus hadapi segala kesulitan
Kerana dunia ini memang begini
Hanya ada pelajaran dalam pengajaran
Untuk kau kutip di masa depan

Percayalah….
Aku tak minta difahami saat ini
Suatu hari nanti
Saat jalan-jalan bahagia kau miliki
Aku takkan lagi menemani
Tak bisa menjadi penjaga hati
Yang sering memerhati
Kerana aku harus kembali
Kepada urusan yang lebih pasti

Saat itu….
Ketika aku melangkah pergi
Aku akan tinggalkanmu dengan tenang sekali
Dan bersemadi diruang hati
Yang tak pernah mati pada mereka yang diingati
Ku kembali kesisi mereka yang tercinta
Untuk capai bahagia
Dan nikmati cinta
Seadanya

:: HS ::

*Kadang kala aku juga melalui hari-hari yang sukar.. seperti juga dengan kamu mungkin? yang tak dapat aku lihat pada pandangan mata.. hanya dapat merasa dalam bait-bait kata yang terlakar.. hingga kadang aku jadi risau entah apa memikir tentang kamu disana?. cuba bangunkan minda dari memikir yang bukan-bukan dan berdoa kamu tidak apa-apa disana.. kalau ada apa-apa pon berlaku, pohon aku pada Tuhan moga kamu tabah menghadapi segala ujian yang diberikan..