"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Wednesday, February 18, 2009

awan.. lautan biru..



Ku pandang warna awan..
Cerah kelihatan diketika ini..
Berarak perlahan berkumpul
Satu satu ku perhatikan
Terbentuk rupa kelihatan
Aku bagai terpukau..
Di situ ku terlihat..
Sepasang mata itu merenung
Seulas ukiran bibir manis kelihatan
Wajah itu.. kemudian mempamer senyum
Aku jadi ralat memandang
Ingin rasaku sentuh dekat..
Bagaikan menyentuh wajahnya..
Tiba hilang dari pandangan..
Aku jadi dibuai sendu..
Rindu.. aku rindu padanya..

Ku lontar pula pandang lautan biru
Luas terbentang megah berkilau
Menarik lembut nyanyian pantai
Menusub masuk terus alunan jiwa
Tertumpu pusat ombak membelah
Memukul pantas gigi pantai
Sesekali hembus angin sepoi bahasa
Menampar lembut wajah sepiku
Bawa aku ke suatu tempat
Dalam dunia khayalan
Aku jadi terbuai asyik
Erat dakapan itu ku genggam
Biar selamanya begini..
Namun pantas ia ditarik paksa
Tiba mengalir sendu tanpa sedar..
Rindu.. aku rindu sangat padanya..

Awan.. lautan biru..
Bisakah kau rasa keluhanku?
Bisakah kau panggil dia kembali?
Agar segera rapat kesisiku?
Memeluk erat segenap rasaku?
Temani tiap sepi yang beraja?
Hapuskan segala resah yang bermukim?
Jadikan ia milik kekal ku?
Bisakah...

Awan.. lautan biru..
Aku jadi sakit selalu..
Tiap kali memikir tentang dia..
Segera kabarkan rinduku ini padanya..
Aku benar rindu padanya..
Terlalu rindu...

:: Azwa Safwa ::