"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, February 23, 2009

de kopi teh daa..

:: ANDAI CINTA ::

Cinta...
adalah kesakitan
Kerna dengan kesakitan
Baru tahu kukuhnya perasaan

Cinta...
adalah dendam kesengsaraan
Kerna dendam itu hadirnya rindu
Barulah tahu siapa dihati itu

Cinta...
Bukan semata-mata dalam kata-kata
Tapi dari kesungguhan perasaan
Bila diperlukan saling memerlukan
Bila dianugerahkan ada penghargaan
Bila diberi maka sama merasakan
Bila berkongsi saling nikmati
Saling berbagi
Rasa suka rasa duka

Cinta...
Bukan semata-mata jalan bahagia
Maka anggap indah segala
Cinta bukan nikmat untuk berjaya
Bukan juga mencapai matlamat gembira semata
Hingga terbawa kata-kata dalam maknanya luka
Hingga terhambur kenafian rasa
Lalu mencerca karenahnya

Gemalai apakah tariannya
Andai bukan sang pesona yang asyik memerhati rentak
Begitu juga sang pemuja pada pecinta
Kalau bukan cintalah halwa dijiwa
Yang ditujah panahan asmara
Dalam dendangan rindu puisi syahdu
Dari seruling kasih mengubat duka hempedu

Detak-detak jantung yang berdegup
Desas desus nafas yang menusuk
Dari hati dari jiwa cinta terbit bergema
Dari langit dari bumi lahirnya bahagia
Dari purnama dan mentari sekata
Dari kisah Adam dan Hawa semua bermula
Bukan semuanya perasaan boleh jadi mainan durjana
Bukan anganan bicara hingga gurauan jadi sandaran

Kerna hati....
Hanya sekeping yang memiliki
Dilukai, disayangi, dikasihi....
Kelak mati menanggung sendiri
Tuhan jadi saksi
CintaNya turut temani dalam liang semadi
Ikhlas mencintai


***
:: PENAWAR PADA SENYUMMU..::

Kerana rindukanmu
Aku jadi gugah untuk bangkit
Mahu ingin merebutkan bayu
Yang selalu dampingimu
Agar pesona senyummu bertemu senyumku
Seperti dulu
Seperti selalu

Kerana mahukan waktu itu
Aku rindu sama kamu
Rindu serindunya suara tawamu
Yang selalu buat aku tersenyum
Hingga tercetus seribu satu sinfoni jiwa

Aku yang pernah tewas
Dilintang pukang ombak duga
Hingga lemas dan kecundang didamparan sepi
Ingin kembali kesisi
Ingin berada seperti dulu
Seperti selalu
Bersama senyumanmu

Bisakah...
Kita tersenyum sekali lagi
Membenarkan memori ini bernyanyi
Walau suatu waktu dulu
Aku pernah menangis kerana tragis

Dan aku pulang lagi kesisimu
Merawat segala hempedu dikalbu
Yang selalu kau menterakan dengan senyuman
Dalam kerinduan yang padu
Hanya kerna aku...
Bulan dikalbumu


*Kerana lagu ini.... aku teringatkanmu lantas aku bangkit dari payahku
Kembali mencari senyumanmu sebagai penawar kesepian itu..... Dan aku tinggalkan sebuah pesan agar relung hati yang memberat beban kesakitan dari rasa kerinduan akan segera luruh.

Semoga....
Kau akan terus tersenyum menyerlahkan kebahagiaan. Pasti aku akan pulang kepangkuan dakapan kasih sayang yang pernah kau salurkan saat aku berlabuh didasar yang penuh kering kontang tentang harapan.

Esok... bulan tetap bersinar terang seterang cahaya yang ada pada senyumanmu.......

>Belum ada kesempatan untuk membuat lawatan... hanya mampu meninggalkan pesan ini sebelum kembali ke pembaringan. Thanks ya... kekalau ada posting bernama "bulan" makcik terperasan macam utk makcik. Chopppp!!!! Jangan membebel yer... makcik x suka... lalalala

Salam Rindu
Selamat Malam
Wasalam

Tadi aku jalan jalan... terjumpa ini dipinggir jalan.. maka aku kutip dia buat sisipan disini.. kerna aku senang bangat dengan susun tarinya.. aku jadi kenyang selalu.. aku ambil ya?..kamu enggak marah kan?.. mana bisa kamu marah sama aku... aku sudah lali tau dengan sifat marah kamu.. rajuk kamu.. pedulikan apa mikirin kamu itu tentang aku ini tidak punya rasa.. geli hati aku.. bukan tidak punya rasa.. sengaja tidak mahu ambil rasa.. jeruk rasa.. rasa cuka.. kalau mahu aku rasa.. hidangkan saja juadah yang enak enak bisa aku santap punya rasa selera.. aku pingin sangat makan roti jala sama kari ayam kamu.. mana bisa aku lihat ya? abaikan saja.. buat buat tahu sudah la.. bisa enggak buat spesel untuk aku?..

kamu tahu ngak.. sering bangat aku bilang pada kamu.. aku ini jadi udah mingung gitu.. pusing selalu.. mahu masak pena puisi puitis yang enak enak buat kamu udah ngak ngerti kok.. udah bodoh.. jadi beku.. langsung jadi tepu minda aku.. tapi bila aku bilang mahu stop.. jari aku ini jadi gatal selalu.. mahu coret coret bila layar tempat kamu.. aduhh.. apa an aku ini ngomong seh?.. aku jadi belit pula.. kembali normal daa.. hiks!

yo! hey kawan.. kita pon macam kamu.. situasi kita sama tapi berbeda.. kadang jadi hairan.. ah, malas arr nak cerita pasal hairan kita kan.. kang orang kata kita nih suka benor bermain dengan halusinasi.. sungguh pon x de la pakar cam tok bomoh menurun tu kan?.. tp sakit kita hanya kita jer ngerti kann.. hehe.. apo la aku cakap nih yo? aku sendiri pon tak paham? kamu paham dak?ahaks!

Wokeh la makcik, mung bawok la istirehat bebanyok.. mung tuh bukan kuat mana pong.. kang susoh payoh lak kerabat mung.. jadik haru biru kang.. haha.. kawe pong tak tau doh nak ngoyak mende.. ayat kawe pong dah jadik mende rojak mamak.. al belasah jer la.. sonyum.. sonyum yo.. chioww..