"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Tuesday, November 17, 2009

Coloteh Mengomel..


Hmm.. tadi time aku drive mahu pulang dari pejabat tanah, lagu Headwind.. "Kita Serupa" (tapi x sama) memutar ingatan di fikiran aku ini tentang seseorang.. entahlah.. 2 3 menjak nih aku banyak hilang fokus tentang wajah itu.. kalau dulu sering bermain-main dalam ingatan aku.. terbuat aku angau tak hingat dunia and kadang buat aku jadi orang sengal.. hehe.. naper ya hati aku ini rasa benar lain sekali??... tiba rasa jadi cam bodoh dan blurr untuk mentafsir.. rasa macam tak happy pon ada.. mati ayat dan mati segalanya.. last, aku buang jauh-jauh dari berprasangka yang bukan-bukan.. hati, tenanglah dikau...

Setahun sudah ku menunggu dirimu akhirnya kau menjadi milikku sukarnya untuk ku melupakanmu kerna kau ku cintai selalu Tapi sayang... kehadiran kekasih lamamu datang kembali mengenang cinta dahulu Mengapa ini semua harus berlaku apakah ini semua kerna diriku sedangkan aku cuma watak dalam percintaan Tak sanggup aku melepaskanmu Kau ibarat... terperangkap di tengah lautan tak tahu mana arah untuk kau menuju... Andai kau pinta untuk melepaskanmu terpaksa aku turutkan Mungkinkah ini suatu pengajaran di dalam percintaan

Kemudian.. time aku nak kuar lunch tadi, lagu lirik kat atas nih pula menyucuk halwa telinga aku.. Perangkap Cinta a.k.a Nyanyian dari Penjara ... arghh.. serius beb, mengalir air mata aku menghayati lirik lagu dia.. sedih giler.. well aku kan minah sendu hati cepat tersentuh kan?.. walau wajah cam org tak der perasaan jer..hehe.. malu aku bila ditegur kawan aku yang mulut lazer masak lomak cili api tuh.. pahal tetiba lak jadik sendu?.. ceh, nyibuk tul minah nih..suka ati aku laa.. aku nak feel layan karat sensorang pon x bleh.. Time nak tunggu makanan sampai, kawan aku sempat gak bergossip tentang cinta cyber dia yg selama ini dia rahsiakan dari aku?.. wahh boleh tahan minah nih.. ingat aku sorang jer kaki facebook and tagged la nih.. hehe.. myspace and frienster aku dah lama berkubur.. coz aku lupa pwsrd dia.. dah ingat, lupa balik.. maklumlah aku kan dah jejak usia matang.. bisa lupa selalu.. hehe.. last aku biarkanlah.. sok ingat blik, nnt aku terus delete 2 akaun tuh.. hehe.. lg pon now dah x de masa nak play play lg cam dulu.. pasal otak aku nih nampak RM and pound sterling jerr kejanyer.. sesambil skodeng brothers ensem de macho utk di ayat.. hehehe 

Berbalik kisah kawan aku, dia tak tau camne boleh sangkut dgn mamat nih.. kira feel cinta masyuk habis la.. katanya x de arr hensem sgt mamat tuh cam rupa abg Tom yg aku tergila2kan tuh.. hahaha.. maybe katanya mamat tuh x rakus cam jantan maya lain.. wahh cam best jer citer dia nih.. aku pon mula start mengorek cerita dengan cara aku tersendiri.. weih nak korek cerita mesti ada teknik tau.. baru nanti yang kuar tuh detail.. ekeke Campur, tolak, kali dan bahagi... last mamat maya tuh jadi laki dia.. baru aku tauu.. mana dia rembat laki dia tuh.. hehe.. perghh, kalau aku tau dulu yg bakal suami dia tu dulu kawan chat tagged or seangkatan dgnnya.. dah lama aku suh dia pikir masak2 sblm jadik laki dia... mau aku hasut kat dia.. ko putuskan tunang ko skrg!.. hehe.. cam best jer aku nih kan.. tak baikk.. jgn buat tau.. hehe.. tp nak wat camne kan.. nasi dah jadi bubur.. mamat tu pon dah jd laki dia maybe merangkap jadi duda dia lak lepas nih klau still x settle problem.. pasal laki dia tuh mmg tak tau bersyukur punya isteri sebaik kawan aku nih walau luaran kwn aku nampak sosial, kasar or kadang baran sket.. tp ngan aku dia cool.. pasal tgk muka aku nih katanya x jadi nak membuli.. ciss.. hehe Hmm.. stop arr citer kawan aku tuh.. coz aku sebenarnya x berapa gemor dok citer masalah umah tangga org.. masalah aku yang kritikal nih pon masih belum dapat aku selesaikan.. tambah rumit dan rumit.. bertambah2 dengan peel kengkawan yg kadang membengkakkan rasa hati aku.. nak bantu salah, dah bantu pon salah.. serba salah and salah sangka de faham jer mrk tuh.. tensen.. rasa cam nyesal pon ada jumpa balik dorang tuh.. kang aku delete akaun facebook tuh baru tau?..huhuhu.. uish tak baik aku nyumpah2 kan.. ini ujian dan dugaan buat aku.. sabarrr.. pergi ambil air semayang.. wat solat sunat or ngaji quran ker?.. x pandai.. eja satu.. satu.. hehehe.. nih suara org beriman dalam hati aku menyuruh... baikkk mem! kikiki 

Cuma, aku tertanya pada diri aku sendiri.. tentang segala macam kesulitan dan tanda tanya.. last satu cahaya terang x berapa nak terang suluh kat aku.. dear, man is very simple to understand.. bila dia falling in love.. they will come to u.. what ever.. they will get u! .. coz dia crazy about u!.. tp klau dia byk selindung.. bermaksud u just as friend dia or u nothing special bg dia.. maybe dia dah ada special yg memukau jiwa raga dia and maybe just sandaran hati only.. or maybe dia dah mmg terikat! sebab tuh dia sloww and jalan tunduk2.. penakut la tuh.. hahaha.. suara jahat mana lak yg kuar dalam hati aku nih ha??.. hehe.. Huh, malas arr aku nak pikir lagi.. sesak berat otak aku nih.. pikir pasal duit lagi bagus kan.. bleh enjoy2 suka rasa hati yang sebelum ini aku tak pernah buat dan pergi.. tingin rasa nak gi Disney Wonderland sejak kecik lg nih haa.. x kira arr Hong Kong, Korean, Japan or mana2 oversea yang ada taman tema or tema alam semula jadi leh dua org gedik2.. hehe.. yer la aku kan anak yg solehah.. mana nak rasa semua tuh.. hihi.. dengan kuasa duit aku boleh beli segalanya.. laki pon boleh kot?.. bolehla bolehh.. hehe.. tawaran hanya utk bujang trang tang tang tut tutt.. or bujang terlajak tang tang put putt.. ekeke.. duda bujang payahh.. pasal pengalaman dorang luass bangat pasal dah "merasa".. hehe.. kang x pasal aku lak nnt kena tunduk jer kejanyer.. hehe.. lps dapat baby, klau dia buat perangai.. aku ceraikan terus dia tanpa surat rujuk.. kikiki.. padan muka sapa suh buat pasal ngan aku kan?.. aku dah layan leklok main2 mata lak sampai bilik gelap.. hahaha.. gelak jahat nih!.. err.. apo ntah aku merapik meraban nih?.. larik tajuk asal dahh.. itulah dia aku nih.. ayat cam biasa tanpa di edit... nyamfah i! ya amponn.. 

Apa pon.. CINTA itu memang BUTA.. jika salah pembawaan, habis hancur segalanya.. boleh duduk kat wad mental.. huhuhu.. sekali lagi.. wahai hati, tenanglah kau dengan sebarang kemungkinan yang bakal terjadi.. jangan sampai biar rasa CINTA itu MEMBUTAKAN segalanya.. hati, lepaskan ia terbang bebas dari rasa terkunci...