"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Saturday, November 07, 2009

MEI HWA.. nama chinese aku.. ^_-


Engkau yang menyatakan
Apapun jua kita pertahankan bersama
Kecundang juga akhirnya
Kita membina cinta..
Hati ku dan hatimu kini diduga
Kerana terpaksa mengalah..
Bezanya kita amat ketara..
Kau tetap Mei Hwaa..

Mei Hwa... Mei Hwa..
Menangis kau kerana cinta...
Mei Hwa... Mei Hwa...
Pedihnya hatiku terasa
Menikam disukma
Bagaikan sembilu aku diulit mempi ngeri... Mei Hwa
Ini lah citra cinta kita..
Biarlah kering kegersangan
Usah disirami dengan airmata..
Lupa kan diriku Mei Hwa... Mei Hwa....



Lama aku x dengar lagu nih berkumandang kat radio.. pon x pasti siapa penyanyinya.. tapi time dulu, aku memang suka bangat layan lagu nih coz dulu kawan cina aku penah tuju2 lagu nih kat aku.. walau jiwang banget x hingat.. tp cam sweet sgt laa.. hehe.. coz dia pon hensem pon bleh tahan.. haha.. cam rupe penyanyi Taiwan u know, ala cam itu Jimmy Lin lorr.. (tpkan aku tetap love itew Tommy Page! hehe) suka dia aku puji dia camtu.. hehe.. agak korang kenai dak? ekeke.. ade ker dia kata aku nih Mei Hwa dia?.. time aku rapat dgn dia tuh, dia baru clash ngan amoi dia.. coz amoi dia curang ngan jantan lain.. mmg kesian aku tgk rupa dia.. memula just say hi.. last melekat teruss.. haha.. aku la tempat dia dapat kounseling "heart break".. hak hak.. biasalah aku kan penyelesai masalah "rumah tangga orang" yang nazak and hampir nazak.. kdg sampai buat aku sesak kepala mikir.. mmg padanlah dgn muka aku kan?.. gatal sgttt.. hehehe.. tapi aku suka dia coz dia nih mmg x kedekut punya org.. time lunch, dinner or breakfeast selalu bunjer aku.. makan bukan tempat yang cikai2 tuh.. sampai aku nih yg naik segan and malu gila curry babas.. hehe.. nasib la kan aku nih bukan jenis pisau cukur.. kalau dak habis dia aku kikis sampai lincin.. ekeke.. heran aku pasal apa amoi dia tinggalkan dia?.. klaulah dia real pak we aku means malay la.. mmg comfirm aku x rambang mata duk cari lain dahh.. siap gi jumpa bomoh kasi mandrem hati dia dekat selalu kat aku.. hahaha.. ;p

So, aku jadi best friend dia dlm erti kata pak we x rasmi aku.. haha.. ni pon permintaan hati dia.. coz dia nak rasa camne punya mak we malay.. aku layankan sajalah.. biasalah.. aku kan open minded and gatal gedik.. heheh.. kami kawan baik hanya 6 bulan jer.. coz lepas tuh dia sambung blaja and aku pon berhenti kerja.. yer laa x larat aku nih.. keja cam nak mati.. sampai x leh tgk dunia luar.. mmg la duit yg dapat lumayan tp kenikmatan hidup bebas kat dunia luar aku terbatas.. keluar kul 7pg.. balik lak tgh malam dah nak dekat pg.. so, bilanya org nak tgk aku kan?.. hehe.. lg pon aku dah rasa x happy kat c tuh coz my Jimmy Lin aku dah missing lorr.. hehe.. lepas tuh kami terus lost contact.. coz aku dah tukar no phone rumah.. pasal banyak pengacau! hehe.. yer la time tuh kita org mana ada hp.. maklumlah zaman belum maju lagi baru nak ngorak langkah.. so, memasing pakai phone public ngan umah jer time nak gayut cam monkey love.. hahaha.. mmg so sweet la time tuh.. hehe ;p

Tentang lagu Mei Hwa tuh... aku penah tanya dia.. why call aku dgn nama tu?.. dia kata, aku nih like sweett dia tgk.. cam ala iras chinese gurl sket.. err.. rabun apo mata dia?.. iras rupa jawa mak indon gurl ada laa.. hahaha.. marah dia bila aku selalu main2 lawak bodoh and x serius time dia serius mengayat ala cinta masyuk.. hehe.. entah la.. maybe dulu mungkin aku cerah kot and slimmm u?.. itu pasal laa.. haha.. dia juga penah minta aku free hair coz dia nak tgk hair aku camne?.. suh aku pakai sexy sket.. pasal dia kata aku nih sexy sbnrnya?.. ayoo.. hik!.. tp aku x penah bg dia tgk hair aku nih.. mana bleh ini utk husband aku laa.. klau dia husband aku, kompem aku bg siap ngan free tiger show lagik.. hahaha.. opss masuk tayangan 18sx laks.. hehe.. tp pakai sexy aku penah wat.. hehe.. tu pon sebab mmg aku yang gatal nak test fashion.. lalala.. agaknya lepas tuh arr dia terus jatuh feel dgn aku kot?.. kwang.. kwang.. kwang.. sebab tuh aku mmg malas nak dressing ala model x hinggat dunia.. kompem ramai jantan miang keladi ikut aku balik umah.. time dulu laa.. haha.. klau time sekarang, pasti dorang muntah ijau nenguk.. x pon dpt kutuk x hinggat mulut lazer super power berapi semangkuk.. ekeke ;p

So, maybe now aku rasa dia dah married kot?.. coz dia dah msk usia senja.. kih kih.. yer la time aku kenal dia.. dia dah umo 25 taun.. aku time tuh sweet 18 years old.. 7 taun tua dari aku maa.. hehe.. kalau dia still bernyawa kan.. maybe juga dia dah jd million dolar man.. coz dia nih mmg otak ligat biz and geniuss.. speaking london taraf level A.. time talk ngan aku jer lidah dia kena pelat melayu.. klau dak duk jejauh.. pasal mmg aku x layan coz x faham.. lg lah klau dia cong ceng cakap cina.. mau terkebil2 mata aku nih haa and mulut nganga nak faham.. hahaha.. tp kan sampai skrg buat aku x leh lupa satu ayat dia.. "mau potong kaa?.. sakit woo.". hehe.. ala cam iklan P1 Wimax tuh.. ekeke.. sebab tu la dia terus cabut langkah seribu sampai tak cukup tanah sampai la nih haram tak jumpa.. hehehe

Ok, nanti ada free time lg aku mengayat lak citer pak we aku yg india laks.. hua hua hua.. cam best jer aku ni kan?.. hehe.. hah, nak kata aku play gurl arr tuh?.. hehe.. biasa la kanz kita nih hidup bersama bawah payung 1 malaysia.. so, semua aku layan friendly.. tang kuota hak milik kekal org melayu jer aku x bleh layan bagi muka and sharing ngan bangsa lain!.. no way man!.. jgn manyak cakap!!.. hehehe

Nak kuar gi mengayat orang daa kat sg.pelik bin ajaib..hehe.. OUT!