"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, November 09, 2009

puisi sengal dari aku..


Aku merasakan..
kdg benar secubit rasa itu benar buat untuk aku

Aku merasakan..
kdg bibit kasih itu mempermainkan aku

Aku merasakan..
kdg apa yang ku sentuh menyakitkan aku kembali

Aku merasakan..
kdg aku jadi sepertinya
bukan aku yang tak ku kenali lagi

Aku merasakan..
kdg benar apa yang kurasakan
benar apa yang telah dinyatakan..

Aku merasakan..
semuanya telah benar disuarakan..
dipertunjukkan...
namun tetap menafikan..
ingin bertahan..

Aku merasakan..
Ahh, sulitnya mahu ku luahkan
apa yang benar berat aku rasakan..

Setelah aku merasakan..
ya, sememangnya telah jelas dan benar
seperti apa yang telah kujangkakan..
benar... kesabaran pasti akan dibalas ganjaran..
dengan ini aku merelakan segalanya..
ku lepaskan ia terbang bebas..

Tuhan, berikanlah aku kedamaian hati...




:: Nukilan rasa hati aku.. AS, November.2009 ::