"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, July 18, 2013

Hati Seorang Isteri ..



 
 
Melihatkan sekeping gambar ini mengambarkan sejuta rasa pada pandangan mata saya.. pelbagai gelojak rasa bermain.. hmmm.. no komen.. apa pon hanya cinta pada Ilahi kekal abadi.. dan selagi kita bernafas dibumi Allah.. kita akan sering diuji.. " CINTA ILAHI ".. jangan pernah lari pada cinta itu.. - mood sekarang.. syukur Alhamdulillah dengan apa yang ada yang ku miliki..





Sedihnya baca nukilan Dayana...

"Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand "

Sungguh ! Beratnya memegang kasih dan cinta pada seorg suami ! Berdoa agar jodoh dia mmg milik aku seorang smpai mati dan sungguh ..andai jodoh dia tetap ada bersama org lain , aku akan terima dgn terbuka dan terus kuat mcm yg mami lakukan !!

Percaya pada jodoh ! Percaya pada ketentuan ! Menangis air mata darah pon kalau takdir dah begitu..kita ada dua pilihan, terima atau menarik diri !!!

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah...mudah menyebut kun fa ya kun...

Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah...
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan...



>> saya pernah rasa.. bila terlibat dalam situasi itu.. lantas cepat alihkan rasa.. bukanlah kata diri ini baik sangat.. tapi tidak mahu lagi merasa keperitan rasa sakit yang bakal hadir itu.. dan tidak mahu melukakan hati kaum sejenis.. selalu ingatkan diri dengan apa yang berlaku.. cinta itu memang indah.. kadang cinta terbuat kita terluka dan berdendam dalam diam.. saya tahu Allah nak hadiahkan yang terbaik buat saya.. sebelum mendapatkan hadiah terbaik itu saya kena betulkan diri agar menjadi manusia yang lebih baik.. insaf..