"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, March 24, 2008

HUJAN..


Hujan ...
Tersimpan memori titisan
Tangisan dibawah hujan
Adalahku dalam dambaan
Harapan untuk bersatu
Sabarlah sayang
Kita pasti bersama
Sabarlah sayang
Mentari tiba
Dibawah hujan kita pernah berjanji
Dibawah hujan kita ikrarkan hati
Dibawah hujan kita pilu menanti
Gerimis hujan bakal merungkai mimpi

Mendung kian berganti hujan
Ribut bersilihkan taufan
Langit kelam tanpa rembulan
Dalam dingin lafazku

Sabarlah sayang
Kita masih bersama
Sabarlah sayang
Mentari tiba

Dibawah hujan kita pernah berjanji
Dibawah hujan kita ikrarkan hati
Dibawah hujan kita pilu menanti
Gerimis hujan bakal merungkai mimpi

“Awak… kenapa awak nangis ni
Mana ada kita nangis
Air hujan la ni
Kita tahu awak nangis
Kita sedih la awak
kita sedih sangat
Kita tahu
Tapi jangan nangis dalam hujan
Awak sabar k…”


Dibawah hujan kita pernah berjanji
Dibawah hujan kita ikrarkan hati
Dibawah hujan kita pilu menanti
Gerimis hujan bakal merungkai mimpi


Melihat hujan ini, hatiku sememangnya terasa bimbang terhadap keselamatanmu.. Bagaimana kau meredah hujan itu nanti? Selamatkah atau tidak? Telefon bimbit ku renung dalam diam... ku cuba mengutus kata-kata untukmu.. namun, apa perlu ku taip?dan ku terus merenung telefon bimbitku.. dan, kubiarkan disitu.. biarlah..pasti kau nanti menghantar berita.. dan, aku terus merenung hujan yang mencurah.. ingatanku berpusat pada pertemuan pertama kita.. Hujan yang lebat, guruh dilangit.. kenangan itu.. aku tersenyum sorang..

Aku makin gelisah.. hujan makin lebat mencurah.. tempias telah mula menampar wajah dan tubuhku.. aku beranjak ketengah untuk mengelak dari dibasahi.. namun, tempias tetap juga mengenai tubuhku dan aku kesejukan.. aku beranjak kehujung sudut.. aku lega kerana terselamat dari tempias itu.. dan, aku menyambung semula lamunanku yang tadi terhenti.. namun, mesej masuk.. tersentuh aku membacanya.. aku membalasnya.. dan menyatakan akan tetap setia menanti dia disini.. lagipun pertemuan pertama dulu.. dia telah menantiku, tak salah kalau pertemuan kedua ini, aku pula yang menantinya.. dan, sabar itu separuh daripada iman.. dan, nanti aku tak pasti bila lagi kita kan dapat ketemu...

Alhamdulillah.. penantianku berhasil.. dia akhirnya datang.. dia tetap sama seperti dulu.. :)

Buat Sahabatku Hirne..

”Sungguhpun tiada kabar dariku selepas pertemuan kita.. ketahuilah kamu tetap sentiasa terpahat dalam hatiku.. Maaf, aku sebenarnya terpaksa berkejar dengan temujanji yang lain.. dan, terus terlupa untuk menghantar kabar berita.. dan, seperti yang pernah kukabarkan, kamu tetap terhebat dimata aku (sowi ayat skima!).. friendship forever.. still loving you my sweet mama melaka.. hehe”