"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Saturday, March 15, 2008

SENTUHAN KECUNDANG

Tika melakarkan bicara ini fikiran ku kosong.. apa perlu aku coret dalam luah tinta ini?. Sedih? Gembira? Hmm.. aku tak tahu.. tapi seakan ada sesuatu yang buat perasaan aku jauh sangat.. dan kadangkala aku menyampah dengan segala apa yang ku buat, ku fikir, ku rasa dan ku miliki… arghh.. apa dah jadi padaku??

Fikiran ku masih lagi kosong! Cuba ku atur bicara tinta puisi untuk dipersembahkan, tapi jemari ku kaku dan tiba terhenti! Daya tumpuku tenggelam.. Inspirasiku hilang.. senduku pula yang berderai.. Tiba rasa sakit seluruh anggota. Seakan merobek seluruh urat sarafku. Wajahku muram.. Jantungku berdegup laju... serba tak kena!

Termenung ku menatap skrin.. dan, wajah itu kembali datang.. merenung padaku sambil menghulur senyuman.. lambaian sentuhannya seakan memberi semangat! terasa bahagia yang amat sangat.. aku terbuai seketika.. ya, aku perlukan dia! aku mahu dia!.. i miss u like crazy! please don’t go.. namun, ada suara berbisik keras.. ”Berpijaklah pada realiti azwa! buka mata hatimu!” Tersentak terus dari lamunan itu.. ada air jernih yang mengalir.. sendu merantai hati. Emosikah aku? atau akukah yang terlalu berperasaan jauh sejak dulu??

“Kau punya kekuatan sayang!.. Terimalah kenyataan!.. Kau tetap menang! " If you love someone, let that person go... If that person comes back to you, that person is yours... But if that person does not come back to you... Then that person was never meant for you, In the very first place... " pleasee.. Dirimu amat berharga!” suara-suara itu mula membangkitkan semangatku.. memujukku.. aku cuba mengukir senyuman semula..