"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Wednesday, March 05, 2008

BALASAN WARKAH SRIKANDI CINTA

Saat aku mula melakar bicara.. irama lagu Srikandi Cintaku menusuk masuk ke jiwaku.. kolam airmataku pecah. Arghh.. sebetulnya aku tak mahu menangis.. tp lirik itu begitu menyentuh perasaanku dan membaca berkali warkah darimu makin hebat lagi deraian airmata ini laju mengalir.. ya, kamu bisa buat aku sering menangis!.. bukan menyakitiku tapi sering membuat aku selalu tersenyum.. senyum.. dan senyum lagi.. dan berfikir tentang sesuatu.. kemudian nanti aku akan jadi malu sendiri.. kamu memang bisa membaca rahsia gelojak kalbu ku..

Hirne..
Ok, sekarang kita guna bahasa pasar plak yer? ekeke.. bukan per gue rasa cam karang surat cinta zaman dedulu plak.. lain macam jer bunyinyer.. haa lu jangan pikir macam2 arr.. tak baik untuk kesihatan minda lu.. ker gue yang dah terpikir lain macam sekarang nih? Hahaha.. tp gue memang suker pikir macam2 daa.. dari macam2 tu ler gue bleh jadikan dia semacam jer.. dan ambik kesimpulan benda yang tersimpul semacam tuh untuk gue leraikan satu persatu.. dan timbang guna dacing! Ahakss… erkk, apa da gue merapik nih? Huh! Biasa arr gue memang suker memeningkan orang.. jangan mare arr..

Puan Eni..
Waa.. gue memang teruja baca ayat-ayat lu.. gue memang kagum dengan lu.. tabik spring skett.. gue suker baca ayat- ayat nih..

“… Kalau betul dia suka orang lain, bukan kata dia tak suka lu. Tapi lu lambat cakap kat dia lu suka dia... hahahahaha (mesti ko bengang kan ayat ni)... lu kena terima hakikat yg dia bukan jodoh lu. Pun gitu, please jgn serik utk bercinta lagi. ..”

“… Kumbang bkn sekor, minah. kalau lu nampak dia ada quality pun belom tentu cinta dia ada ISO wakakakakaka.... Cuma kalau dia bukan milik lu, fikirkan.... Allah cuma hantar dia utk sementara waktu ketika jodoh lu berada diluar sana dgn takdirnya sendiri. Lu kena percaya bila tiba titik takdir menyatukan takdir lu dan dia bertemu, boommmm!!! cinta pun bersemi.... bunga-bunga cinta layu dipusara ekekekekeke......... “

Hehehe.. nanti gue pikir sat.. dia suker kat aku ker tak?.. suker.. tak suker? Suker?? Hehe.. kesimpulannyer.. gue yang suker kat dier banget2!.. wakaka.. naper? Tak percaya yer?.. hehe.. yup, eni.. telah lama wa terima hakikat itu waktu 1st terlihat wajahnya... dan cintaku sentiasa ada dan hangat buat insan bergelar suami (entah biler arr tuh).. chewahh… waduh, gue dah start malu weh!.. ekeke..

”Totally kalau lu tanya gua, orang camne yang gua suka....
Tiga karakter yang gua tak minat, popular (gua popular takpe!).... branded.... dan perasan! Lain-lain tak kisah. Kalau dia tak hensem, gua lagi suka. Tak payah sesibuk nak tanya “Apsal minah tu pandang awak?” Lagi best kalau dia memang x suka berkawan, jenis lonely le katakan... Ala, kawan2 biasa tu ok le. Ni kawan “koleksi” lain maaaa… Dia mesti jenis yang merendah diri. Tak suka nak tunjuk dia tu pandai dari gua. Tapi sesekali dia pandai, sakit ati kena laser (gua suka tuh!) Dengan orang lain dia garang, tak suka senyum dan hidup dalam dunia dia sendiri. Perghhhh…. Misteri betul hidup dia. Orang camtu lah sebenarnya buat gua teruja nak kenal.... lu mesti gelakkan gua kan? of couse watak ini selalu ada dalam cerpen gua. Angah selalu tanya kenapa watak mamat ni atau mamat tu sama je.. entah ler. tapi kalau lu tanya, itulah lelaki yg gua rasa sangat hebat nilai cintanya. sebab orang x tau cara dia bercinta. Sekali keluar aura cinta dia.... bushhhhhhh.... kena kat ati maaaa. gua bisa mati!”


Hahaha.. sowi arr gue dah tergelakkan lu.. naper ekk sama??.. ekeke.. yup, citarasa kita sama.. pasal gue mmg kuat cemburu ( tp bukan buta arr.. cemburu senyap2 sambil meng coverkan wajah yg ayu. hehe..), meluru (tp bukan cam singa yang terkam mangsa bila lapar!) dan celaru .. so, gue pon tak mo susahkan diri gue bila hari2 melayari perhubungan or rumah tangga dengan menjeruk asam kecut.. muehehe.. dan lagi.. klau lu baca cerpen or karya gue pasti lu dapat teka cirri-ciri lain yang gue suka, ada pada lelaki.. walahh.. mucho.. mucho.. de’amor.. hehehe

“…. Belajarlah untuk menjadi menang. Tidak semestinya memiliki itu kita adalah pemenang pada cinta tapi meletakkan keutamaan kebahagiaan terhadap yang kita cintai itulah menjadikan kita seseorang pemenang. Mungkin kita tak selalu dapat dengan apa yang kita mahu, tapi mencuba utk mendapatkan apa yang kita mahu itu bukan satu kesalahan…. “

Yup.. gue sedang berusaha... Namun segala kuasa terletak pada kehendak Allah.. gue pasrah atas segala ketentuan dari-Nya.. Dia lebih mengetahui dari segala hal.. tp.. gue tetap menang! Kerana gue telah berjaya membaja rasa cinta ini dari sekam api dendam yang dulu sering melingkari hidup gue.. dan gue memang bersyukur teramat sangat.. datangnya dia buat hidup gue ceria semula seperti dulu… walau gue hanya memuja bayang2 dia dari jauh.. gue happy lor ala sawan.. bila rasa gembira tepuk tangan!..hehe.. Namun, sungguh pun gue tak dapat memilikinya, gue tetap bahagia.. dan gue harap dia turut sama bahagia dengan kehidupannya.. peace love!

Segugus kasih kotakan dengan amal,
Sekilas sayang lafazkan dalam sujud,
Secangkir setia ikhlaskan demi redha,
Dan sekudus cinta pasrahkan dalam taqwa..

Akhir kata, ampun dan maaf jua gue pinta andai bicara tersayat duka.. gue insan lemah sering buat silap. Srikandi Cinta lu sentiasa hebat dimata gue.. thanks.. selama ini memahami gue.. menjadikan gue antara orang yang terhebat dapat mengenali lu.. dan tiada kesalahan satu pun dari lu yang gue nak maafkan.. kerana semuanya adalah yang terbaik buat gue. Dan, gue amat berterima kasih.. Lirik lagu Srikandi Cintaku gue post untuk lu..

Dingin malam tirai kenanganku
Menyerlahkan sekurun ingatan
Terciptalah rimba kehidupan
Percintaan dalam perjuangan

Kesetiaan sebagai bekalan
Bisikan penuh pengharapan
Tiada garis dapat memisahkan
Segalanya kudratMu Tuhan

Alam bagai mengerti
Segala yang terjadi
Embun menitis panas simpati
Pertemuan tiada awal akhir

Perutusan berdarah ku terima
Gugur kuntum di tengah halaman
Medan ini kurasakan sepi
Terpaku pilu

Ku semaikan pepohon kemboja
Yang bunganya adalah hati ku
Semadilah dalam kedamaian
Semangatku tetap bersamamu

Kan kuusung oh! jenazah cinta
Semadikan nisan kasih suci
Semangatmu tetap bersamaku
Selama pasti

Debu malam meragut kenangan
Menyedarkan dari lamunanku
Percintaan dalam perjuangan
Kau abadi Srikandi Cintaku