"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, May 07, 2009

aku terima nikahnya..



Hehehe.. cam best jer citer kali nih kan? mesti korang dah pikir aku nih gatai dah nak bernikah ker?.. haha.. ala klau aku gatai nak bernikah pon apa salahnya yer dak.. benda yang halal baik disegerakan yer dak? hehe.. sekurangnya aku telah membina sebuah lagi masjid dan menghapus dosa maksiat berpeleseran dengan yang bukan muhrim.. ekeke.. jadi ustazah lak aku hari nih.. ustazah ala hampeh gitew.. hehehe

Walau cover buku ini agak simple tak macam cover novel2 yang pernah aku beli kat MPH or POPULAR, tapi ayat dia yang ringkas kat dada buku tuh buat aku tertarik nak mengetahui isi apa yang terkandung dalamnya la.

"Aku terima nikahnya.. pelikkah cinta tanpa berkenalan, keluar makan-makan, berbalas emel dan sms?

Wahh, ayat cover depan penulis buku ni memang betul buat aku teruja la.. aku belek lak cover belakang..

"Tarikh bertunang sudah dipersetujui, cuma Mak nak tanya sesuatu. Kamu pernahkah melihat yang empunya diri?" bakal ibu mertua saya bertanya. Beliau sudah pun membahasakan dirinya "Emak".
"Belum mak," saya menjawab sambil tersenyum.
Saya dapat melihat wajah abang saya yang begitu terkejut. Macam mana adiknya boleh bersetuju untuk berkahwin dengan seorang yang belum pernah ditemui? Rakan-rakan yang mendapat tahu tentang pertunangan saya dengan seorang bakal doktor juga amat terkejut.
"Anta gilakah, Hasrizal? kahwin dengan doktor! Anta tak takut kena tinggal?"


Last aku beli untuk sesi pembacaan waktu terluang aku.. hehehe.. sekurang bertambah lagi pengetahuan aku tentang "perkahwinan".. mana tau buku ni nanti bisa buat hati aku terbuka luas tanpa rasa ragu-ragu lagi..

Ok sweetie, close your eye's.. wish your dreams come true.. mr.right de' prince charming come here.. hehehe