"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, August 24, 2009

Pencari Mimpi Halusinasi.. de copy..



Dia selalu bertanya
Seribu tanda tanya bermain dipelantar bicara
Buat aku keliru untuk mencari maksud
Tersembunyi dalam halusinasi
Menerawang semua pendirian
Tak pasti dimana bisa ku cari
Sebuah jawapan pasti

Dia selalu terlihat
Kelibat penuh tanda kasih sayang
Dibaling dirinya dalam sempadan bersembunyi
Terkadang terluka dengan teka teki yang dicari
Tak pasti apa jawapan yang mahu diberi
Tak pernah ditanya rahsia sebalik bicara
Walau cuba ku pecah kotak kaca yang mendera
Namun berlegar-legar semua rasa
Kau biarkan segala menjadi rahsia

Aku pencari mimpi
Mimpi-mimpi yang bisa berselimut cinta
Agar sedingin mana datang nya awan
Selaput bayu tetap berdamping setia
Biar ku kejar bulan
Biar ku kejar mentari
Biar hadirnya pelangi dicelah mimpi-mimpi itu
Semuanya jangan lagi jadi ilusi yang menjerut hatiku
Menggugah lena yang sedang beradu
Di ulit rindu

Berlari aku mencari mimpi
Mimpi indah sekali
Namun rupanya benar hanya ilusi
Terjaga maka hilang semua
Sekadar tinggal tanda tanya
Tinggal tanda tanya
Termangu aku sendirian mencari jawapan
Buat kita jadi sandaran
Dalam ikatan


:: GOBOK CEK BULAN DI AWAN ::