"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, August 10, 2009

NOTA CINTA DOT COM


Salam azwa,

Ahh...lama betul rasanya tak berceloteh dengan you, hehe :)

Bro Razzi harap you baik-baik saja di sana, as for me, I sibuk sangat...lebih-lebih lagi Ramadhan dah menjelma ni, nak lah rehat dan beramal dengan tenang.

Jadi, terpaksalah I siapkan recording album terbaru 'Razzi.Muzik' secepat yang mungkin :)

Bro harap your support tau, lepas Raya Aidil Fitri nanti, album I akan dilancarkan! Untuk mendengar demo dan updates, klik di bawah : http://www.razzimuzik.com

Ikhlas,
Razzi Rahman @ Brother Love,
Penyanyi & Penulis,
Ebuku/Buku cinta Popular.

:::: Artikel cinta minggu ini ::::

azwa, Bulan Ramadhan, Bulan Cinta!

Wahhh...bulan puasa sudah hampir, bestkan kalau bulan puasa. Hehe best sebab meriah je bila berbuka ek? :)

Well, bagi mereka yang masih mencari cinta, sebenarnya bulan puasa adalah bulan yang paling baik untuk jatuh cinta, atau mencari cinta yang sejati.

Sebab itulah Bro Razzi selalu katakan, Bulan Ramadhan itu adalah Bulan Cinta! Aihh...janganlah pula kita menganggap bulan yang mulia ini bulan untuk memadu asmara, itu bukan maksud I tau.

Maksud I yang sebenarnya adalah :-

1. Bulan Ramadhan, syaitan semua diikat, jadi jika anda bertemu cinta pada bulan ini maka, pastinya cinta yang suci tanpa sebarang hasutan syaitan.

2. Paling baik untuk mencari cinta pada bulan Ramadhan ini adalah sewaktu sembahyang Terawih! Ramai yang cun-cun dan hensem-hensem berubah jadi baik! TAPI bukan semasa sembahyang tu duk main kenyit-kenyit mata wei haha... waktu sudah sembahyang laaa.

3. Mereka yang datang ke surau atau masjid di waktu ini pula yang selalu kita tengok adalah bersama seisi keluarga. Ini sangatlah baik untuk kita bersuai kenal dan perhatikan, boleh ke tidak kita join keluarga dia ni?! :D

4. Satu lagi perkara paling penting, waktu bulan Ramadhan ni, cukup ramai orang bersembahyang di surau/masjid di waktu SUBUH! You ni lepas sahur tidur ke apa? :)
Kalau boleh pergi sembahyang Subuh di surau/masjid, kat sini boleh lah tengok, waktu Subuh ni melanguk dan terus berdengkur atau dengan segar bugarnya di masjid haaa...

5. Bulan syaitan diikat, tapi perbuatan masih jahil, mulut masih celupar, hati masih hitam...well, you sure tahu lah dia bukan untuk you fikirkan lagi. So, kenalah cari yang baik-baik betul tak.

6. Siapa gelojoh, siapa tidak? Bulan Ramadhan kita dapat tengok! Waktu berbuka, kita lihatlah bersama-sama hehe...kalau yang sabar tu perlahan-lahan minum dan makan. Kalau sebaliknya tu? :)

7. Pasar Ramadhan memang tempat berbagai ragam orang yang kita boleh tengok. Ramai juga yang bertemu jodoh di pasar Ramadhan. Kat sini you boleh sendiri pilih lah, orang yang macamana yang you nak!

azwa, nasihat Bro Razzi, buka pintu hati kepada sebarang kebarangkalian untuk mereka yang mungkin kelihatan tidak baik untuk kita, tetapi tanpa pengetahuan kita, dia mungkin jauh lebih baik...

Dan buka mata kita jauh dari penglihatan mata kasar untuk menerima kecantikan dalaman seseorang agar ramai yang bakal berada di dalam pilihan kita. Dari sini, kita dapat menilai siapa yang lebih sesuai.

OK? Sempena Bulan Ramadhan yang mulia ini Bro Razzi doakan you, agar sentiasa diberkati Allah di dalam apa jua yang you usahakan. So, ALL THE BEST dalam mencari cinta sejati!


Cam bestkan ayat brother nih kan? wat aku senyum2 jer baca.. hehe.. memang lama aku x berceloteh ngan paparazzi nih! or dia berceloteh kat aku..hehe.. maybe masing2 dah cbuk kot?.. (sebetul aku yg cbuk.. dia tuh ttp on9 24jam..hehe) tp kadang ada gak aku jengah dia punya facebook or blog.. aku suka gaya penulisan dia.. coz santai dan mencuit hati aku.. kira masuk la dgn otak aku nih yg kdg gila2 ala rojak mamak nih..hehe kira banyak la ayat2 dia nih mengubah cara berfikir aku yg dulu ala kuno versi budak kg pendalaman tuh.. almaklumlah kan dah matang tuh aku nih.. hehehe

Sebenornyer artikel nih aku copy paste jer dari mail aku yg idup segan mati x mau tuh.. pasal aku x reti nak matikannya daa.. coz aku bior jer berabuk, bersawang lelabah.. hehe.. so, tadi aku terskodenglah.. mak datukk.. punyalah penuh mail box and spam dalam tuh dekat 2000 dah?? banyak gak upanya org carik aku dalam tuh! dari yg aku kenal, sampai langsung aku tak kenai dan ingat2 lupa.. maklumlah nek nak dah tua tp masih muda remaja lagik.. hahaha.. sori arr gengz aku mmg dah malas guna mail tuh pasal letih nak membukanya.. lagipon dah lama benor aku guna mail tuh!.. sejak aku kenal apa itu laman maya nih.. so, kita perlukan pembaharuan!.. sapu bersih kesan yg degil!! termasuk "spam".. ekeke.. ok la, aku longgarkan sket pembaharuan aku tuh mulai dgn saat nih aku mengguna pakai semula ym chit chat tuh.. rasa cam popular lak bila ada yg meminati aku nih!.. td pon ada 3 org add kat aku daa.. mungkin gara2 terfeel ngan puisi cinta maya aku tuh kot?..hehe..jgn "la usurpadora" sudah la yer.. hahaha..

Oklah.. aku nih sebenarnya x bleh lama2 duk melangut depan screen nih.. berpinar jer anak mata aku nih.. almaklumlah laptop nih pon comey berbeno..hehe.. so, aku out dulu yerr.. kenang daku dalam doa kalian.. nanti malam aku datang dalam mimpi korang.. astalavista babeh.. speedy gonzaless.. hehehe.. ;p