"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Wednesday, September 30, 2009

puisi dari teman.. selongkar file sulit gobok rahsia..


Diteratak itu
Telah ku bina dari kesungguhanku
Telah ku dirikan bersama sulaman kasih sayang
Agar kelihatan tenang kala bernukilan
Tanpa sesiapa kuharapkan jadi peneman
Namun jauh disana..
Rupanya selalu ada yang terpersona
Dengan dodoi bahasa digurindam tinta
Hingga terpaku untuk terus disitu

Suatu waktu disitu dulu
Bukan tidak terlihatkanmu
Bukan tidak pernah kenalimu
Cuma laluan sempit aku diuji
Sifat manusia menjalar iri
Buat aku terabai untuk menilai
ada insan sesetia teman

Aku hanyalah peniup seruling puisi
Adakala bernyanyi sendu
Adakala bernyanyi rindu
Dan adakala membakar diri
Kasih sayang ini akan kekal dihati
Dalam ingatan yang penuh ini
Aku titipkan salam kebahagiaan
Tiada apa yang kuharapkan
Kau dilindungi Tuhan
Sepanjang kehidupan…


~salam buatmu~

:: comel2612 wrote on Aug 30, '07 .. ::



"Jika denyut nadi kita sama, bicara di hati juga serupa. Itu satu tanda pasti, kita mungkin serasi."


Opss.. ada sambungan lagi arr.. walaupun fahaman idealogi kita berbeza.. tapi perjuangannya tetap sama.. kita tetap memandang bulan yang satu kan?.. namun begitu kamu tetap bintang yang berkelip dalam hati aku.. ba ba cak!.. " peace love ".. ^_-