"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, October 01, 2009

kucing itu.. meow.. meow..


Kucing...


Andai sekali...
engkau mencuri lauk
aku tidak marah
kerana ia bisa dimaafkan..

Dan, andai untuk kali kedua,
mungkin engkau akan ku hukum
bukan juga kerana marah
hanya sekadar memberi secebis ingatan..

Tapi, andai untuk kali ketiga,
sudah tentu engkau kubuang jauh
dari sudut hati, dari ceruk rumah
meskipun saat itu diluah manis bagai bermadu
ditelan pahit bagai hempedu
kerana sehebat mana kesabaran
ianya pasti pudar..

Sejenak itu aku menyedari salah siapa?
engkau atau aku?
akukah yang tidak menyimpan rapi lauk
atau engkaukah yang berwatak buruk?
sebenarnya ...malu-malumu itu
yang sering buatku keliru
oh ya! baru ku ingat
engkau hanyalah seekor kucing
masakan terdaya membiarkan
lauk di depan mata
sedangkan manusia bisa meminjam
gaya dan lakumu
Inikan pula
KUCING yang tetap KUCING..



pst... "Aku hanyalah.. malu-malu kucing jerr.. hehe "