"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, January 10, 2011

Tolong Ingatkan Aku



Jangan disusun kata-kata penamat
jangan disebut baris ayat keramat
biar lenyap diserap sunyi
biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
mari padamkan buku tiga lima
biar luka sembuh sendiri
biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa
kau dampingi aku
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
kecewa menyelubungi jiwa
aku lupa

Tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa
ku teringatkanmu
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
kisah kita


:: ANA RAFFALI ::



Ramai terkejut bila Ana Raffali menang Juara Lagu 2011.. wahh aku mmg suka!.. pasal artis nih unik sket aku tgk.. so sweet and comei jer rupa dia.. haha.. kalau aku yg pompuan da kata dia cenggitu lebih lagi kaum adam kan?. pasti terus jatuh cinta terjun gaung.. hehe.. tapi kanz, aku tak terkejut pon coz mmg aku dah dapat jangka dia akan menang! pasal dia punya lagu garing mantap!.. hehe walau time dia nyanyi tuh jenuh gak aku nak paham apo bondo dia nyanyikan?.. cam ala sengau2 sket tp cam sedap jer aku layan hehe.. bait yang aku tau "Tolong Ingatkan Aku" tuh jer.. sampai la nih masih terngiang2 kat tinga aku nih tolong ingatkan aku ajenye yer.. hehehe..

Oh ya.. Alhamdulillah.. temuduga aku hari nih TRAMPIL! hehe.. coz aku langsung tak gabra?.. mmg ajaib sungguh kanz??.. maybe malam td aku mimpi putera kayangan turun dari langit kot? coz dia dtg bantu hembus bg pulih semangat kat aku ni haa.. haha.. InsyaAllah kalau rezeki mihak kat aku.. dapat arr aku keja tuh.. TOLONG DOAKAN AKU ok?.. hehe.. aku tak kisah sangat jawatan apa yang nak dicampakkan kat aku nih.. susah ke.. senang ke? dah mmg adat keja kan?.. mana ade yang senang2 jer dapat duitkan??.. sebelum nih pon aku dah penah buat keja lg susah time bantu biz abah dulu.. (lagi pon aku nih bukan jenis yang genius otak blajar pandai?..huhu) walau nnt gaji yang aku dapat sket or hanya sambilan?.. yang penting dapat kerja yang ada cop HALAL.. yup, usaha tangga kejayaan! don't give up!.. hehe..




Oklah.. aku nak sambung baca novel sejarah islam Bilal Bin Rabah.. nak mengilapkan lagi daya ingatan aku nih yang semakin pudar tentang sejarah islam.. yer la asyik baca novel cinta jer kanz?.. hehe..

So, aku OUT lah!