"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, June 19, 2008

Puisi Buat ACHIKZ..



Dulu aku terlalu segan memasuki laman itu..
Rentak tari ku kadang sumbang
Kekok mengikut lenggok tarian
Melihat kau dan mereka beraksi
Entah mungkin otak ku serabut tika itu..
Atau sudah tidak betah bermain bersama?
Walau kadang ada jua ku tampil wajah..

Aku tersenyum di balik tirai jendela
Mengintai tiap satu persatu alunan bicara..
Tentang kecewa.. tentang penawar luka?
Tentang segala berkenaan cinta..
Ku jamu tiap santapan yang tersedia..
Sentiasa ku semat agar nanti tidak alpa..
Untuk bekalan ku andai nanti berkelana
Andai nanti ku tak jejak lagi...
Akhirnya kutinggalkan jua kau dan mereka..
Adakah kau ingat aku??.. simpan senyum mu..

Dan.. bila ku kembali..
Kerana sudah tidak tertahan lagi rindu dihati
Semuanya bertukar wajah..
Buat aku terpesona, makin ceria!
Tidak samar seperti dulu..
Buat aku melekat seperti belangkas
Makin buat aku angau tak sudah
Bila satu hari tak jejak disini..
Dan ku lihat lagi, kau tetap ada..
Tak pernah berundur, walau berubah tempat
Dan nama ku yang kau panggil wawa
Membuktikan kau tak pernah lupa padaku?
Benarkan??.. simpan senyum mu lagi!

Achikz ku sayang..
Kita belajar dari kesilapan..
Dari kisah lampau yang tragis..
Buat bekalan hari yang mendatang..
Biar nanti kita tidak lagi kecundang..
Dan kita tetap akan terus mengapai impian!
Jangan pernah berputus asa..
Jangan pernah mengaku kalah!
Pesanan ini buat diriku juga..

Achikz ku sayang yang brutal.. puisi ini ku hadiahkan buat mu..