"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Friday, June 27, 2008

BILA AKU RINDU



Bila aku rindu…
Segalanya jadi tidak menentu
Berbicara sendiri pada sang bayu
Memeluk bayangmu setiap waktu
Menjejak mimpi dalam lenaku
Aku jadi sang pemburu meluru
Bila tak dapat memandangmu..
Mungkin jadi gila selalu..

Bila aku rindu…
Hanya wajahmu bermain dalam mindaku
Buat hidupku jadi angau selalu
Asyik memikir tentang kamu
Tersenyum segan menjeling kamu
Walau ku tahu itu bukan kamu
Hanya pada ilusi ku yang bertamu.
Kadang buat aku sering cemburu..

Bila aku rindu...
Ku genggam erat potretmu tak jemu
Ku tenung matamu yang menggoda itu
Juga bibirmu yang terukir senyuman itu
Manis seumpama madu dan gula batu
Hingga wajahku memerah jadi malu
Pantas jantungku berdegub laju
Aduh, gila dibuatnya aku..

Bila aku rindu..
Ku jeritkan namamu bertalu
Pada ombak pantai lautan biru
Pada awan cerah dan bulan biru
Terpusat segala tentang kamu
Walau hanya terlontar dalam hatiku
Segenap jiwaku bersatu
Berkocak hebat perasaan sepi ku
Ada air jernih mengalir dipipiku
Serasa mahu terbang kepadamu
Meluru mendakap erat tubuh kamu..
Memang dah gila aku!


Bila aku rindu.. adakah kamu turut merindui padaku??