"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Tuesday, June 24, 2008

SUARA

Photobucket


Kala duduk bersendirian..
Termenung melamun nasib diri
Kesunyian yang bertamu
Kesepian yang mencengkam
Kerinduan yang menghambat
Dekat.. dan dekat lagi ia hadir
Menampar cuping telingaku
Suara siapakah itu?

Saat diri diamuk resah gundah..
Ghairah cemburu tak berpenghujung
Menjentik halus ke dasar hati
Terasa akan sesuatu kehilangan milik itu
Terasa bagaikan hilang sesuatu tak pasti
Melemah segala anggota tubuh
Muram.. hampa.. kecewa
Merasuk disetiap sudut ruang
Cepat.. cepat ia datang menyapa
Meniup lembut menembusi halwa telingaku
Suara siapakah itu?

Bila dibanjiri tangisan tanpa henti
Melimpah keluar perasaan putus asaku
Sakit terseksa merasuk jiwa
Hilang segala benteng pertahanan diri
Serasa tidak upaya untuk bangkit
Layu.. lemah longlai ku rasakan
Berbisik pantas dekat ke telingaku
Meniupkan api semangat kecintaan
Mengalunkan alunan zikir penyembuh
Agar kekuatan itu kembali ku pertahankan!
Suara siapakah itu?

Andai suara itu bernyawa..
Tunjukkan padaku Ya Ilahi agar aku bisa tatap wajahnya..