"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, August 18, 2008

MONKEY LOVE




"Monkey gayut Meow berlari, Sinchan kiss Bear itu, Doraemon golek suke ati, muaahh!! luv u.. missing u.. "


Cak!!.. saje jer aku masuk intro pantun lawak tak berapa lawak tu dulu.. nak bagi feel aku nak merapu meraban dalam blog aku yang tak berapa nak besta nih.. bila aku dah ada feel, maka ayat nak mengayat aku meluru datang cam picu machine gun dipetik.. trut.. trutt.. terrr.. terrrr.. (nih bunyi peluru yang dilepaskan! Kikiki) apa daa aku ni?.. suka ati arr.. aku punya suka!.. hehehe

Hmm.. monkey love?.. apa tuh?? Cam makan lolipop ngan ais krim kapas ke? atau ais kepal??.. dulu tiga benda alah ni peberet aku masa kekanak rebena. Manis.. maniss.. (nasib arr gigi aku tak reput!.. hehe ) Lelebih lagi makan ais kepal kat tepi lombong.. (ala tempat yang dulu gempar pasal buaya timbul tuh.. dan, sekarang dah jadi taman tasik rekreasi KSA.. dah cantik dah..) sebelum pergi kelas mengaji kat surau yang berhampiran.. dalam degil aku dulu, gi ngaji juga tau! klau dak rejan kena libas ngan ’mem’ besar! (sape lagi klau dak my mom!) Huhuhu.. sampai skrg parutnya masih ada tanda kes dera masa kecik.. ekeke..

Sebetulnya aku nih dulu adalah insan yang paling takut dekat rapat dengan monyet.. seriau aku dibuatnya bila ada monyet duduk datang dekat.. pasal dulu aku nyaris tak di terkam oleh spesis itu masa melawat zoo negara masa darjah 4.. monyet tu siap tarik aku punya tudung lagi.. pasal nak jajan kat tangan aku.. huhuhu.. Lagi satu, aku masa budak sekolah rendah juga suka panggil budak laki yang terjal ’monkey’.. tapi klau aku da tahap meluat dan geram yang maha sangat ala gabanz bertarung di ruang angkasa setanz, otomatik lidahku lancar menyebut beruk @ babon tua @ mangkuk!! tak kira arr mangkuk apa jenis pon yang kuar! mangkuk jamban pon ada.. kikiki .. takad nyampah tu ok lagi.. mulut jer nyampah tp dlm hati suka bangat.. lalala.. nape aku panggil dorang nih monkey?? Pasal sikap dorang yang sememang sebijik spesis hewan tuh! tergedik2, terkinja2, terhegeh2.. nyampah!.. satu hari kalau dorang nih tak menyakitkan hati aku memang tak sah! Lelebih lagi Si CICIT, Si SEPET dan KAKAK TUA (arwah). Dalam pada aku nih ala segan dengan monkey2 nih tapi mulut aku nih bleh tahan gak klau melazerkan dorang.. bunyinya cam halus jer tapi menusuk jantung! Ahakk.. dorang arr yang cakap. Aku biasa jer.. mungkin bila wajahku sudah bertuko jadi serius ala momok yang menggerunkan.. wakaka.. Namun, dalam pada aku suka marah2 kat dorang tapi dorang nih still rapat ngan aku sampai tamat sekolah.. napa ekk? Musykil gak aku nih?? hehehe.. Uik, apa da aku cerita pasal 3 ekor monkey nih?? Sebetulnya aku nak cerita kisah tentang monkey love aku! hahaha.. monkey love ker? Amboi gatai no aku nih!.. kecik2 da gatai pasang mambang dalam diam?.. haha.. Apa apa ajelahh.. ::senyum lebar sampai ketelinga::

First aku syok dengan dia nih masa aku darjah 5 kot? Entah aku pon da ingat2 lupa.. tapi apa yang pasti aku kenal dia nih kerana berlaku excident yang tidak disengajakan ketika selesai PJ (Pendidikan Jasmani) .. dan dia pula nak turun PJ.. excident yang hampir buat aku dan dia terkiss.. ayo.. aku da malu.. dulu aku kalau malu gila tahap kronik wajah cerah cepat betuko jadi merah kaler pink.. huhuhu.. (sekarang da gelap! Hehe) masa tuh tak tau nak sorok muka aku nih kat mana.. cepat2 aku minta maaf ( dia pon ada gak bersuara.. tapi aku tak fokus.. malu gila punya pasall...) sempat gak tenguk muka dia sekilas.. hehe.. time tuh jantung dah tersentak! dan berdegup dengan pantas.. (camne arr jantung aku tak gerak aktif.. yangg langgar aku SA aku daa.. muahaha) perghh aku jadi bertambah gabra seii dan terus blahh dengan langkah yang berterabur.. cam apa daa.. dan suara2 sumbang bergema dibelakang (apa lagi kalau tak sore 3 eko monkey tu! Ciss sungguh! Nampak aje dorang tuh!!) .. nasib member ‘powerpuff’ aku tak de menyaksikan insiden itu, klau tidak.. semua pakat gelak guling2 kat aku.. nyampah! dan apa yang telah ku jangka.. aku terus menjadi bahan usikan dan gosipan dorang dalam kelas.. kadang buat aku malu dan geram sangat.. huhuhu.. tak sukanya aku.. tapi dalam hati.. iee sukanya aku.. gatainya akuu.. muahahaha..

Apa yang buat aku suka sangat dengan dia nih adalah.. dia punya tahi lalat sama macam aku kat sebelah kanan.. hehe.. cam kembar je kita orang.. muka pon ada iras sket.. lalala.. dia bijak, pandai melukis, kaki surau dan pengawas sekolah yang lembut tapi tegas.. jenis mamat yang selamba ala cover macho cute gitew.. nyampah! ( aku pernah kena tahan ngan dia pasal datang lewat.. dia plak buat gaya selamba nyampah dia tuh jeling aku! perghh geram jer ngan dia masa tuh! .. tapi kejap jer pastuh aku suka balik! hahaha )

Hendak dijadikan kebetulan, kakak aku dan kakak dia berkawan baik.. hehe.. so, senang aku nak korek rahsia dia.. tapi my sis aku nih macam tahu jer aku suka kat dia.. yer la dah aku hari2 tanya jer tentang dia & family dia?.. maunya my sis tak syak?..hehe.. tapi aku layan slamba jer control ayu dan menidakkan!! .. yer la malu la woo.. kang my sis aku kata aku kecik lagik dah gatai cari laki!.. tangkap cintan cintun.. fuhh.. dia klau kuar ayat dalam mulut dia pon boleh tahann.. huhu.. lagi pon aku nih sebetulnya tak layan cinta monyet nih! Hehehe.. (tp muka aku mmg dah tuko kaler pink! ceh, dia tetap tau gak! hehe) pastu aku dah tak mau tanya my sis lagi.. serik.. ekeke..

Bermulalah aku skodeng je dia dari jauhh.. hehehe (secret admire nih aku simpan sampai la ni.. syhh.. rahsia tau! Ekeke).. sampai la kita org naik sekolah menengah.. dan dia ditempatkan sekejap satu kelas dgn aku.. duduk belakang aku lagi tuh.. Tuhan macam nak dekatkan aku jer dengan dia.. perasannyaa aku nih.. amboi gatai lagi aku nih.. hehe .. ishh hari2 aku kena kontrol ayu.. tapi kawan dia memang rajin nyakat aku.. apalagi kalau tak Si SEPET tuh!.. (nasib Si CICIT dan KAKAK TUA(arwah) kelas lain.. fuhh lega..) geramm betul aku!! Mulut tuh kalah mulut gagak betina! ahakk.. Namun dia tetap sentiasa cool dan slamba.. makin buat aku geram plak dan suka bangat ngan dia.. haha .. 1 bulan jer dia duk kelas aku, pastu dia kena pindah kelas lain.. yer la budak bijak la katakan.. so, naik kelas bijak arr dia.. aku tetap still kelas tuh.. yer la aku nih budak kurang bijak.. nak buat camne?.. hinggalah habis PMR.. aku dah tak dapat skodeng dia lagi.. huhuhu (time tuh aku rasa cam sedey dan sayu jer cam rasa ditinggalkan kekasih.. hahaha... walahhh)

Ikutkan banyak kisah ala lawak gabanz aku dengan dia.. banyak dah aku lupa! Ye la dah lama sangat berlalu.. jenuh aku nak korek kasi kuar dalam peti simpanan nih.. dan, aku pon tak mau ingat benda2 lepas.. biarkan.. biarkan lepass.. tapi kalau tetiba ia datang dan menggamit memorie.. abih2 pon aku senyum sensorang.. hehe.. Dia pun mungkin dah berkeluarga kini? Mungkinkah??.. Dulu masa aku blajar kat JB pernah terserempak dengan dia masa tunggu bas kat Seksyen 17 Shah Alam.. ada la dalam lapan tahun gitu.. memang terkejut tenguk muka dia dah berubah (aku rasa dia pon terkejut gak.. pasal aku dapat hidu sesuatu.. syhh rahsia! Haha..) dia dah ada jerawat! Mesti dia kuat berangan masa tuh?! ekeke.. masa tu gak dia dgn seorang awek.. bleh tahan comei minah tu. katanya adik angkat.. ye la mula adik angkat, pastu angkat jadi awek, lastt angkat teruss.. terus kemana??... hehe.. perghh cam nada jeles jer aku nih? Hehe.. tak adalah.. masa tu tak reti nak jeles lagi.. hehe.. betul ke?? apa apa ajelah.. uhuk.. apa pon aku harap dia sentiasa berbahagia hendaknya.. begitu juga dengan Si CICIT dan Si SEPET aman bahagia dengan pasangan dan family masing2.. Manakala KAKAK TUA.. semoga roh mu di cucuri rahmat.. InsyaAllah akan aku ceritakan tentang dia (arwah) suatu hari nanti.. kisah dia pergi memang sungguh menyayat hati buat kami semua dan begitu juga beberapa teman-teman ku yang lain yang telah kembali pada yang kekal abadi dalam keadaan tragis..

Aiseh.. mata dah berair dan nantuk.. OUT!!