"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Sunday, August 31, 2008

BUDU oh BUDU


Al kisah tersebutlah kisah tentang budu.. ekeke.. pasal la plak aku nak cerita tentang budu nih eh?.. bukan apa pon budu nih memang senonim ngan hidup aku.. benda alah nih dulu memang aku alergik sungguh!.. Maklumlah aku nih dulu tak suka menyantap bebenda hidup yang peram lelama nih! Erkhh.. semacam plak rasa tekak aku nih nak menelannya.. geli jer nak masuk.. ekeke.. Yer la minah saleh celup arr katakan hehe..

Tentang BUDU.. dulu masa aku keja kilang kat Shah Alam, boleh katakan member2 aku semua datangnya dari pantai timur. Kira ramai arr Mat n Minah Klate dalam koleksi my frenz aku.. sorang jer Mat Ganu hehe.. biasa arr aku dulu zaman remaja memang tersangat arr peramahnya hingga bermacam gelaran dorang nih bagi kat aku.. dari Wan Maimunah hinggalah kepada Itek Gembo Gembo.. mencikk!! Jahatt.. Wan Maimunah tuh aku dapat pasal apa eh?? Nanti jap aku korek2 ingat balik.. ekeke.. hah, baru ingat gelaran tuh abg kantin kat tempat keja aku yang bagi.. Pasal apa ntah? mungkin agaknya masa tuh dia terskodengs aku ngan kekawan aku bergossip pasal drama Wan Maimunah yang tengah hangat kat tv. Masa tuh tunggu giliran nak ambik wuduk. Mungkin dia tersuka aku mengajuk ayat2 Wan Maimunah.. hahaha.. pastuh pantang nampak muka aku mesti panggil aku Wan Maimunah tak pon Cik Munah! Nyampah!! Melekat sampai ker coating dan slitter nick aku tuh gara2 Mat Senget tuh! Iee memang tak suka.. ekeke.. Itek Gembo Gembo plak aku dapat dari budak terjal al usop parit sonto and de’ mail al tamby poyo.. kikiki.. hingga melekat kat department aku dan department seblah.. ayo.. kadang malu kushing aku dibuatnya.. dorang nih mmg suka nyakat aku jalan macam itek pulang petang.. adehh.. mulut memang tak de insurans.. memang lelaki mulot jahat!! Skrg si al usop parit sonto dapat baby semua wajah chubby2 cam aku daa.. si mail al tamby poyo plak duk jual telo itek n ayam kat kampung! Ekeke.. padan muka dorang tu arr pasal daulat lagi ngan aku.. kan dah terkenan kat dorang!! Muahaha… sukanya ati mak cikk.. ekeke..

Berbalik tentang BUDU ... sebetulnya aku memang tak tau yang Nasi Kerabu memang selalu ada letak BUDU dalam dia.. time buka puasa aku memang suka layan makan juadah itu.. dia punya sedap sampai aku menjilat jari.. maklumlah bulan puasa, lapar seii.. hehe.. Nasi Kerabu tuh aku selalu main pakai orde ngan member terjal aku tuh bila dorang ada n time dorang buat OT petang dengan pesanan keras NO BUDU!! ekeke.. da nama pon terjal.. maka dorang nih suka perdajal aku.. dia bubuhnya BUDU dalam itu Nasi Kerabu aku.. dorang nih memang tau aku alergik ngan BUDU!! Mengada arr tuh.. Hehe.. so, masa buka poser tuh aku memang da lapar giler.. so, tak sempat nak tanya terus baca niat dan ngap!! Dengan begitu berselera sekali.. nasi nih rasa lain dari yang lain plak.. 1 jam selepas makan, perut aku dah memulas semacam.. selalu makan tak de pon dia nak meragam camni.. aku pon buat arr spot check dan carik punca.. Bila dapat tau, hampir nak terkeluar segala isi peyot aku.. rasa nak nangis pon ada.. jahattnya dorang.. bleh dorang kata memang selalu aku makan nasi tuh ada BUDU!! Tapi dorang bubuh sket… Cuma kali nih dorang bubuh BUDU REAL pasal aku slalu bilang sedap sambal dia.. uhuk.. jahatt.. Seminggu tekak aku geli dan seminggu jugak aku tak tegur dorang.. geram punya pasal.. ekeke..

Tapikan.. selepas kejadian tuh.. aku makin suka makan Nasi Kerabu ngan BUDU.. tapi SAMBAL BUDU NASI KERABU arr.. yang BUDU dalam botol tuh memang sampai sekarang aku tak lalu telan.. tetap geli tekak aku!.. aku bukan apa, dulu member aku selalu cerita yang menggerunkan kat aku..hik!.. BUDU tuh dari ikan mentah yang diperam.. bila dengar tang MENTAH tuh yang buat tekak aku rasa kembang.. tu jer.. begitu gak ngan CENCALOK.. memang aku tak tahan bau dia yang semerbak itew!! Hehehe.. member aku juga ada sound nak kawin ngan orang pantai timur kena pandai makan BUDU.. betul ka?? huhuhu.. baru boleh join ipar duai.. tak de rasa cam tersisih.. dan nak mengurat MAT KLATE n MAT GANU mesti pandai hidang juadah berBUDU!! Klau MAT MLAKA n MAT NOGORI plak mesti tambat ngan CENCALOK!! Adoii.. bagaimana bisa aku nih??.. tak yah kawin arr ngan MAT 4 NEGERI tuh! Kawin MAT PERAK jer laa.. pasal MAT PERAK suker TOMPOYAK.. bau TOMPOYAK nih aku bleh tahan dan bleh nyantap lagi.. hehe.. (sambal tompoyak sampai la nih jd peberet aku berkat pedajal dan melobi budak terjal al pantai timur tuh! ekeke) Yeaaa!!!.. suker! suker! ekeke.. tak pon kawin ngan MAT SALEH CELUP?? Lalala..

Aiseh, apa daa citer pasal kawin plak nih??.. da merapik kerepek plak aku ni ha.. terkuor topik daa.. ekeke.. OUT!!