"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Saturday, February 12, 2011

Alhamdulillah..



Now.. aku kojer kat c nih lak.. hehe.. dah masuk sebulan dah.. tp, just "temporary" ajer u .. klau rajin, maybe diserap jadi permanent katanye ler.. iye ker??.. mudahan la kanz?.. senang sket bila nnt nak berurusan yg berkaitan yer dak?.. mmg aku x sangke pon nak dapat.. coz time temuduga tuh aku blasah jer jawab soklan yg disoal bertubi... yang ptg dlm otak aku nih dapat keja.. ada keja.. idak aku ler nangut jer kat umah kanz?.. mmg bohsan al tensen weh duduk umah jadik amah x bergaji nih.. hehe.. dah tuh makan tido brangan x sudah jer nyer ye.. kang otak pon jd tepu.. hehe..

So, aku masih teringat lagi waktu skolah rendah darjah 1-3 bila cekgu bertanya tentang cita-cita bila besar nanti dalam buku butir diri pelajar... NAH apa cita-cita kamu?.. and, aku lak selalu jawab.. nurse cekgu!.. kenapa mau jadi nurse?.. bleh bantu org sakit cekgu.. ayat suci jer kan?.. hehe.. walau dulu, aku x tau apa itu makne nurse?.. yang aku tau org yang pakai baju putih and topi putih kat ateh kepala tuh nurse.. pasal org selalu call camtuh bila aku gi klinik cabut gigi.. hehe.. tp bila naik darjah 4-5.. cita2 aku dah bertukor lak.. mau jadi cekgu plak dah!.. hehe.. pasal aku tgk jadik cekgu cam best jer.. tp tu ler.. da masuk skolah menengah, aku jadik malass nak studi.. manyak main dalam kelas.. maklum arr dah makin besarr.. maka cita-cita aku berkubur... huhu..

Tapi aku x ralat sgt coz lepas habis studi kat JB, aku diminta jadi cekgu tuisyen Kelas Bimbingan KSA kat kg aku.. ngajor subject BM utk Darjah 1-6 and Ting 1- 3 utk mereka yang lemah subject BM.. selama 4 tahun tuh.. sblum kelas bimbingan tuh berkubur atas sebab masalah teknikal and eko no money yg x bleh elak.. hasilnya ramai yg dapat BM trampil.. Alhamdulillah.. kira ok la kanz?.. bangga makcik nih!.. anak didik lulus cemerlang.. tp, jgn suh aku ngajor subject Mate ngan BI.. pasti bebudak tuh lingkup dalam peksa... coz 2 subject nih pling ngeri wat aku! hahaha.. and sebab tuh arr aku x bleh jd nurse and cekgu! pasal x bleh masuk U!?.. hehehe.. tp paling aku terharu tuh.. ada anak didik aku masih call cekgu sampai la nih?.. kdg aku pon naik segan.. pasal aku bukan pandai benor bleh diiktiraf ngan tahap sama level cekgu cikgi.. so, aku bilang kat dorang call akak jer ok?.. hehe

Walau keja aku now x dpt jd nurse.. just PPK jer.. tp, aku tetap pakai baju putih ala nurse u... bangge2.. mesti bangge beb!.. hehe.. tetap dapat berbakti pada org sakit.. sakit nak bersalin.. coz aku ditempatkan dalam bilik bedah MOT .. real operation tuh aku tgk!.. nnt klau ada free time aku story about my kojer PPK ok?.. tetiba aku rasa cam bersyukur sgt kehadrat Allah S.W.T.. coz telah merialisasikan cita-cita aku.. sebab tu aku tak rasa sedih sgt bila di uji dengan musibah dan dugaan silih berganti.. coz aku tahu.. Allah pasti akan gantikan untuk aku yang lebih cantik dan indah.. dan makin laju and senang aku wat sales SNE.. hehe... Alhamdulillah..


Nota kaki :

Pada kamu, aku mohon beribu kemaafan andai aku terbuat kamu berkecil hati dgn aku atau mungkin terbuat kamu marah dalam x sedar aku?.. benci aku??.. barangkali?.. entahlah.. apa sajalah.. aku insan lemah.. sering melakukan khilaf.. sebenarnya mmg sukar untuk mentafsir rahsia hati kamu itu.. rasa aku mmg tidak enak jer dalam seminggu dua ini memikir tentang kamu.. tidak tahu kenapa?.. rasa hilang yang x dapat aku cari?.. namun aku tetap terima apa jua ketentuan.. andai kamu benar mahu delete aku dari hidup kamu.. pergi jauh?.. entahlah.. tak tahu..

Tiap ayat2 yang kamu coretkan.. tetap kukuh berlegar dalam hati, minda aku.. jadi semangat buat aku bangkit.. penawar buat aku pulih.. aku doakan kamu tetap terus bahagia disana.. atas permintaan kamu, aku akan tetap hidupkan blog ini.. selagi upaya aku untuk menari bilah kata.. kerana aku tak bisa delete semua yang aku coretkan.. sejak kenal kamu.. please forgive me.. :'(