"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Friday, February 04, 2011

Madah berhelah hari Jumaat..


"Jangan takut untuk meluahkan isi hati anda kepada orang yang anda sayang.. Beritahu mereka dan biar mereka buat keputusan di pihak mereka.. Salah satu perkara yang paling indah dalam hidup ialah memberitahu kepada orang yang anda sayangi betapa penting dan istimewanya mereka dalam hidup anda. Dengan itu, anda akan rasa lebih yakin dan puas."

>> Aku mmg cakap terus terang aku suka kat orang tuh.. betul ker?.. betul la.. tapi lepas aku wat kajian watak and sifat dulu.. makna apa yang aku suka tenguk tuh sama cam dalam hati aku yang suka.. ala cam suka kat mata, layan kat hati arr.. hehe.. x paham ayat aku?.. wat paham sudah arr eh?.. lalala... lepas tuh aku akan pendam diam kemudiannya.. biar kunci dalam box secret my heart.. hehe.. nak percaya ke? tak mau terima ke?.. aku tak kisah.. yang penting apa yang aku suka tu nampak cantik kat mata aku.. aku tetap suka selamanya.. biar pon aku tau aku tak bisa mencapainya??.. biar orang nak kutuk bermangkuk tingkat.. sekali aku dah "true story", selamanya ia tetap terpahat.. maybe orang cakap aku nih suka sgt kejar dengan bayang?.. tapi adakah dorang rasa apa yang aku rasa??... tak rasakan?.. so, jangan menilai dari segi luaran yang korang nampak.. dekati.. dan selami dalam2... ingat jangan luar jer kemas?.. dalam berkarat piau??... ayat ada makna nih tau? hehe.. ( sebetulnya ayat nih lebih tuju kat aku gak! ekeke )

Cinta itu berasaskan tolak ansur dan pengorbanan. Walau apa kekurangan dan kelemahan anda dia masih sanggup bersama anda.. bukakanlah pintu hati anda, benarkanlah orang yang anda sayangi masuk, jangan ragui tujuan mereka kerana keikhlasan dapat dirasai dalam hati..

>> Masalahnya... aku jer yang boleh terima kekurangan dorang?.. tapi dorang???... walau tak lafazkan aku tau apa yang bermain dalam hati dan faham benor maksud yang disampaikan... biar pada kiasan ayat bertapis??.. haha... yup, nobody perfect!.. tapi yang perfect gak korang mau dan pilihkan?... lain dimata, lain dihati, lain bicara?.. right??.. yup, pintu hati dah aku buka.. luas dengan harapan ia bisa membahagiakan aku?... tapi.. maybe org yang masuk tuh rasa terpaksa disuruh masuk?.. ikhlas ker tuh?... kira jadi sanggup coz hati dah pecah berkeping2??.. pastuh tanam harapan kat semua orang?.. last ayat yang aku tak cakap pon balik kena kat aku.. konon aku yang cakap? aku yang minta?.. nampak sangat aku nih yang teruk sgt?.. apo nih!?.. aku ker yang bersalah??.. itulah masalahnya bila aku jadi org baik nih!.. konon senang dorang nak buli and buang ikut suka dorang nak and tak nak? cam bola bleh ditendang2?.. itu yang tiba rasa aku mau jadi incredible hulk!?.. so, aku tetap diam... tapi, celik dalam melihat untuk membuat penilaian dan perbandingan apa yang aku dah nampak?.. terus terang aku rasa... hati aku dah tak ada rasa segala rasa lagi... apa yang bakal terjadi nanti aku terima dengan redha... aku tahu.. pasti ada yang lebih baik lagi untuk aku.. tettt...

So, jangan tanya aku lagi bila aku nak kawen??... and segala macam ayat bila dan bila yang x bleh bla nak jawab?... hahaha.. coz nnt aku akan terus ubah topik gila harta, materialistik and meroyan terus nek nak mengilai... jaga jaga cek abe awang dong de suar londeh.. hahahha.. gelak jahat tahap aura setan kelaparan... wakakaka... (sebetulnya aku x mo lg menipu, mencover diri dan yg seangkatan dgnya... stress tau.. huhuhu)

Lepas solat jumaat nih.. (cam arr aku solat kan? hehe) aku mau serbu itew rumah my geng chinese... yahoo!.. mau ambik itew dorang punyer ang pow merah.. aku kayaa.. mmg untung x marry nih coz dapat money dari tokey2 biz yang untung ribu ribu limau mandrin... hehehehe..

OUT!