"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Wednesday, March 24, 2010

CINTA >> BRO.RR


Kecewa juga rasanya bro Razzi apabila sudah berkali-kali membantu satu-satu individu, tetapi perkara yang sama kerap berulang kembali, dikecewakan cinta…

Semuanya kerana, individu itu membiarkan diri mempercayai apa yang dirasa, seolah-olah menyerah cinta untuk digantung sampai mati! Bukan mahu percaya pada realitinya, BUKAN logiknya… BUKAN akalnya…

YES! MEMANG, adalah lebih mudah membiarkan kita rasa yang everything is great! …daripada membiarkan kita face realiti yang SEBENARNYA, Cinta itu TIADA!

It’s hard! I know… I know, berdepan dengan realiti yang dia selama ini kita rasakan ada rasa sayang, mungkin ada cinta, sebenarnya palsu semata-mata. Tetapi, realiti adalah realiti. Deal with it babe!

Today, my old good friend sendiri menangis-nangis called me, cakap dia dikecewakan, dicurangi girlfriend dia. Hmm… buruk beb bunyi lelaki menangis dalam phone. Kesian sangat… tetapi, I dah cakap sedari awal lagi, tengok cara this girl pun I dapat rasa, “This girl ‘Hanya mahu melepas rindu’ …bila exboyfriend dia muncul semula, dia akan hilang dan pergi!” BAMM! It’s true…
Last week, same thing happen to my ex girlfriend. She told me, this guy really loves her. I’m happy for her…Tapi, lately ni mamat ni dah kurang contact, always busy with work. Tapi masih baik, masih kind of romantic. But knowing Brother Love… I’ll tell her in the nicest way but straight up! “He surely ada girlfriend lain!”…but dia tak mahu percaya! obviously, tak sampai dua hari, BAMM! It’s true, boyfriend dia memang ada girlfriend lain!
Well, like i said earlier, ianya lebih mudah mempercayai ‘langit kebiruan, pelangi memancar indah’ daripada menghadapi awan yang berarak mendung kelabu!

No one in this world want to believes yang perkara buruk akan berlaku. WELL, bro Razzi pun I refused to even think perkara-perkara negatif ni. I selalu fikir positif. TETAPI biar ada logiknya! That are CINTA is all about!

Apa pendapat all of you if I say… “CINTA itu SIMPLE!” …kita yang buat cinta itu complicated, cinta itu cukup-cukup simple!

Contoh 1 : Jika CINTA, baik wanita, mau pun lelaki akan tergila-gila, merindu, ingin selalu bersama, mahu berbual sentiasa, mahu berjumpa dan bermesra, mesti berhubung setiap masa terluang…That’s it! Jika tiada semua itu, ATAU sudah tidak begitu lagi, maknanya SUDAH TIADA CINTA. Simple!

…TIDAK PERLU lagi tanya, “Mengapa dia dulu selalu contact, dulu selalu nak jumpa, selalu sms, …sekarang tidak lagi, mengapa?!” …jawapan paling mudah, dia sudah TIDAK CINTA, simple!

Contoh 2 : Apabila seseorang sudah jatuh CINTA. Dia akan melakukan berbagai perbuatan yang jauh dari keselesaannya. Dia sanggup melakukan apa sahaja walaupun ianya memalukan. Dia sanggup berkorban apa sahaja demi memiliki cintanya. Sanggup berhabis harta, That’s it! Jika tiada semua itu, maknanya DIA TIDAK CINTA. Simple!

…TIDAK PERLU fikir, “Mungkin dia malu sebab itu dia tak mahu declare lagi, mungkin dia segan untuk luahkan perasaan, mungkin dia hanya nak berkawan saja dulu?!” …jawapan paling mudah, dia TIDAK CINTA, simple!

NOW…apa yang patut kita lakukan? Well you got 2 choices :-

First, hadapinya, kenalinya dan fahami… adakah itu CINTA?! Jika ya… embrace it! Jika tidak… redha dan terima realiti kehidupan ini dengan tabah. Remember!!… bro Razzi selalu ingatkan, kita yang mencintainya adalah jauh lebih MULIA dari yang dicintai!
Second, bertindak sekarang! Jika benar cinta… KAHWIN! Jika benar serius, get family involved! There’s no such a thing ‘it’s complicated!’ that’s rubbish! Itu alasan untuk mereka yang tidak mahu berkahwin. And IF jika tiada cinta… MOVE ON! Tak perlu nak tunggu-tunggu lagi, nak explainations la, nak tahu mengapa tak cinta la, MOVE ON…you’ll feel much-much better!
Sejujurnya, I’m here to help…and in my humble opinion, “You akan lebih bahagia Being single rather then being with someone that doesn’t really loves you!” THINK ABOUT IT for a while…apa rasa anda selepas membaca artikel ini, betul tak apa yang bro Razzi katakan kali ini?

p.s. : *Untuk mendapatkan berbagai-bagai tip cinta lagi , sila klik http://www.notacinta.com/ebuku.html

Salam hormat,
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com