"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, February 07, 2008

DIA DALAM MIMPIKU


Siapakah dia dalam mimpiku itu
setiap malam hadir dalam mimpiku
bergurau ketawa di taman yang indah
berlari kejaran persisiran pantai
mengintai bulan bintang di langit malam
mengalunkan lagu cinta puisi syahdu
ah, mesra dan romantik sekali..


Dia sangat tampan di mata ku
berwajah bersih senyuman menawan
lirikan matanya manja menggoda
namun tak bisa ku cam dirinya
kerana sering diliputi kabus putih..


Dia datang..
kala aku kesepian
kala aku perlukan kekuatan
kala aku perlukan pujukan
kala ku rasa hidup ku
seperti tidak bermakna lagi..
Dia menghilang.. saat ku terbangun

ku terpinga dan termenung
mungkinkah dia kan kembali esok malam?
akan ku tunggu kehadirannya
dan akan ku ucapkan kalimah keramat itu..

Siapakah dia dalam mimpi ku?



~ Azwa Safwa ~