"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Monday, November 01, 2010

BILA CINTA ..



Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Ku sebut namamu
Disetiap doaku
Bangkitkan setiap
Kenangan tentangmu
Yang ku dapat
Hanyalah bayangmu

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan




Aku tahu pasti ada yang jiwanya terusik kan melayan lagu tema "Lagenda Budak Setan" nih kanz?.. aku?.. entah?.. tp, apa yang pasti aku suka dengan melodi dia.. bisa terbuat aku feel channel good and sendu... tiba rasa sakit aku datang... tak mahu fikir tentang itu!.. tak mahu melayan segala yang bisa membunuh jiwa aku!.. harus DELETE! huhuhu

Aku mahu melakar bicara... meluah segala rasa yang terpendam.. kusut, berat dan menyesakkan!.. tapi jari aku tak kuat untuk membentuk ayat... :'(



Tuhan...
Andai ini ujian yang Kau berikan..
Aku redha..
Pasrah aku dengan segala
Kemungkinan..
Walau apa yang ada padanya kini
Tersembunyi tak jelas nyatakan
Yang tidak ketahuan padaku
Kadang melarik sakit
Benci selumbar..

Ya Tuhan..
Mohon aku pada Mu...
Peliharalah hati aku
dari rasa bisa duri
dan dendam yang memakan diri..
buangkan ia jauh
dari jenuh merasuk terus..

Ya Tuhanku..
Berikanlah aku kebahagian
dan kedamaian hati..
Agar aku bisa lagi berfikir waras
Memandu diri, sujud pada Mu
Hadirlah yang sbenar kasih
yang sebenar telus meraih
cinta yang benar cinta
Tidak lagi rasa terpaksa..
OUT!