"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Friday, November 19, 2010

tiada ganti...



Airmata di Kuala Lumpur

Jatuh berkecai hancur berderai
Aku menangis tidak terhingga
Putus kasih yang tak ku duga
Dikau pergi tak tinggal pesan
Hancur musnah impian mulia
Istana ku bina menjadi pusara
Gelaplah pasti masa hadapan

Jiwaku merayau utara dan selatan
Hidup sudah tiada beerti
Zahirku hidup hai batinku mati
Remuk redam hatiku hancur
Airmata di Kuala Lumpur
Hancur musnah impian mulia
Istana ku bina menjadi pusara
Gelaplah pasti masa hadapan

Jiwaku merayau utara dan selatan
Hidup sudah tiada beerti
Zahir ku hidup hai batin ku mati
Remuk redam hatiku hancur
Airmata di Kuala Lumpur..

:: P.RAMLEE ::


*******************************************************




Salam Terakhir

Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Pemergian ku ini tak dirancang

Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya

Salam akhir
Salam yang teristimewa
KepadaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya ku beri kemaafan
Kepadamu

Andainya aku punya waktu
Masih ku ingin mengulangi semula
Saat indah bersama mu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku di ingatan

Salam ku yang terakhir..

:: SUDIRMAN ::