"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Wednesday, November 03, 2010

LURUSKAN HATIKU


YA Allah, dengan berkat Nabi-Mu
dan berkat Imamul Mahdi-Mu
Luruskanlah hatiku agar agamaku lurus
Betulkanlah hatiku agar aku ikhlas selalu
Tetapkanlah hatiku agar aku tidak tergugat
oleh ujian yang menimpaku

Ya Allah, Tuhan yang mencipta hati!
Bersihkanlah hatiku agar mazmumahku
tidak merosakkan agamaku
Dan juga tidak merosakkan kehidupan orang lain
Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati
Kuatkanlah hatiku agar keyakinanku tidak mudah berubah
Supaya aku sentiasa tabah

Tuhan! Engkau rasakanlah selalu hatiku, sentiasa bersama-Mu
Supaya aku rasa ada kawan yang melindungiku
Agar aku tidak rasa sepi di dalam hidupku
Dan aku akan merasa malu melanggar perintah-Mu
Dan aku sentiasa siap-siaga menunaikan suruhan-Mu

Ya Allah, Tuhan yang menjaga hati!
Baikilah hatiku agar seluruh hidupku menjadi baik
Supaya tidak khianat, tidak hasad,
dan tidak berdendam sesama manusia

Tuhan, limpahkanlah selalu ke dalam hatiku,
ilmu dan hikmah
Hingga aku dapat menyuluh hatiku
dan menyuluh kehidupanku
Supaya lahir dan batinku sentiasa bersyariat
Agar lahir batinku menjadi taat

Tuhan, aku harap Engkau kabulkanlah doaku ini..