"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Thursday, July 24, 2008

LUKISAN HATI



Ku lakarkan warna gemilang
Pada kanvas hidup
Bisa aku terlukis ria
Tergambar sentuhan wajah
Melarik mimpi indah
Dekat terus menusub jiwa
Jadikan pengubat lara
Cipta jalur pelangi indah..

Tika itu hanya terpamir suka
Sekadar mengikut rentak tari
Melayan anganan fantasi
Sering bermain berlegar riang
Tak tersangka terjatuh jauh
Hingga tertanam terus
Mengunci rasa hati
Kadang sukar diri mengawal
Saban waktu mengundang resah
Kadang seksa kian memberat
Aku parah dalam teruja..

Tak pernah rasa begini hebat
Lukisan hati mewarnai rasa
Tak betah duduk diam
Selalu mengetuk jari
Melakar terus sentuhan
Mengamit, mengintai suka
Menerka tentang segala kalut
Aku jadi bingung
Aku jadi pelukis bisu..

Entah apa rasa ini
Kadang buat jadi sakit
Meracau seorang diri
Kadang aku mahu lari
Namun tetap ingin mencorak
Melakar warna lukisan hati
Agar bisa tampak yang tersimpan
Tergambar pada wajah lukisan..

Lukisan hati.. namun tetap buat aku tersenyum walau ketika dalam pahit..

:: Azwa Safwa ::